شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای اعلام کرد که به نقطه عطف ۴۰ میلیون کاربر دست یافته است. این پلتفرم که به عنوان رقیبی برای ایکس (توییتر سابق) شناخته میشود همزمان از یک قابلیت آزمایشی جدید رونمایی کرد. این ویژگی یک دکمه دیسلایک یا نپسندیدن است که در حال حاضر به صورت بتا در دسترس قرار گرفته است.
به گزارش بخش رسانه اخبار تکنولوژی تکنا به نقل از بلواسکای، این قابلیت جدید در مرحله فعلی به صورت داوطلبانه یا اپت-این فعال میشود و کاربران میتوانند آن را آزمایش کنند. نکته کلیدی این ویژگی خصوصی بودن آن است. برخلاف پلتفرمهایی مانند ردیت دیسلایکها در بلواسکای عمومی نخواهند بود و شمارش آنها نمایش داده نمیشود. هیچ کاربری متوجه نخواهد شد که فرد دیگری پستی را نپسندیده است.
هدف اصلی از معرفی دکمه دیسلایک آموزش الگوریتمهای پلتفرم و بهبود تجربه کاربری است. بلواسکای توضیح داده است که این دادهها به سیستم کمک میکنند تا بفهمد کاربر چه نوع محتوایی را نمیخواهد ببیند. این اقدام به کاربران کنترل بیشتری بر فید شخصیسازیشده خود میدهد تا محتوای نامطلوب را راحتتر حذف کنند.
رسیدن به ۴۰ میلیون کاربر نشاندهنده رشد مداوم این پلتفرم در فضای رقابتی شبکههای اجتماعی مبتنی بر متن است. بلواسکای همچنان بر پایه پروتکل غیرمتمرکز AT فعالیت میکند. معرفی دکمه دیسلایک خصوصی تلاشی برای ارائه ابزارهای مدیریتی بهتر به کاربران بدون ایجاد فشار اجتماعی ناشی از رایگیری عمومی منفی است.
source