مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد مجموعهای از اسناد هویتی، تحصیلی و اداری است که دانشجو باید قبل از ثبت درخواست در سامانه منادا آماده کند. برای پذیرش انتقال یا میهمانی، ارائه اسکن دقیق شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، کارت ایثار، خلاصه وضعیت تحصیلی، ریز نمرات مهر و موم شده و تاییدیه تحصیلی ضروری است و هر نقصی در این مدارک میتواند باعث رد درخواست در monada.iau.ir شود. در کنار این موارد، مدارک لازم برای انتقال و میهمانی بر اساس جدول همترازی نیز اهمیت دارد؛ چون دانشگاه مقصد باید مطمئن شود شرایط علمی و آموزشی دانشجو با واحد مقصد تطابق دارد.
اگر نمیدانید برای پرونده شما کدام مدارک ضروری است، یا نگران هستید بارگذاری اشتباه مدارک باعث رد شدن درخواست انتقال یا میهمانی شما در سامانه منادا شود، بهتر است قبل از ثبت نهایی وضعیتت بررسی شود. همین حالا فقط از طریق تلفن ثابت، بدون پیش شماره و عدد ۰ با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید تا پرونده شما دقیق و بدون خطا آماده شود.
مدارک لازم برای درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد
مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد یکی از سؤالاتی است که متقاضیان شرکت در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از مشاوران ایران تحصیل دارند. انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی، هر ساله ۲ بار و در هر ترم تنها یک بار صورت میپذیرد. ضمن اینکه بر اساس آییننامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، هر دانشجو تنها یکبار میتواند در هر مقطع از امکان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده نماید.
دانشجویانی که واجد شرایط نقل و انتقال دانشگاه آزاد می باشند، میتوانند با مراجعه به سامانه منادا با همراه داشتن مدارک لازم جهت درخواست انتقال و همچنین اسکن مدراک لازم نسبت به ثبت نام، اقدام نمایند. بهتر است در زمان تعیین شده برای ثبت نام دانشجویان متقاضی حتماً بایستی مدارک لازم جهت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را مهیا و آماده نموده باشند.
نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان مختلف به علتهای متفاوت، ممکن است نسبت به ثبت نام در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اقدام نمایند. دانشجویان دختری که پس از پذیرش در دانشگاه ازدواج میکنند و خواستار انتقالی به واحدهای محل سکونت همسر خود میباشند، بیمارانی که به دلیل عدم امکانات خدماتی در شهر پذیرفتهشده ؛ مایل به تغییر واحد دانشگاهی برای ادامه درمان میباشند. دانشجویان خانمی که به دلیل متارکه یا فوت همسر نیازمند انتقال و یا مهمانی در واحد دیگر میباشند.
دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان متقاضی نقل و انتقال، شرایط و ضوابطی را مشخص نموده است. شرایط نقل و انتقال در دانشگاه آزاد به دو صورت، شرایط عمومی و شرایط اختصاصی میباشد. داوطلبانی که شرایط اختصاصی دانشگاه آزاد برای نقل و انتقال را دارا میباشند، باید مدارک لازم جهت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را در فایل ثبت نام ضمیمه نمایند.
هرگونه مغایرت مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در زمان ثبت نام، با مدراک اصلی دانشجویان، بررسی خواهید گردید و مسئولیت آن بر عهده دانشجوی متقاضی میباشد. با ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به صورت کامل مدارک لازم جهت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد و شرایط انتقالی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری را خدمتتان عرض نماییم. چنانچه هر سوالی در رابطه با مدارک لازم جهت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد داشتید، میتوانید با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید و پاسخ سؤالات خود را بیابید.
مدراک لازم جهت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد
دسته بندی مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای دانشجویان متقاضی به شرح زیر می باشد. توجه داشته باشید که مدارک لازم جهت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد منحصر به داوطلبانی است که شرایط اختصاصی نقل و انتقال را دارا می باشند.
مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر اساس ازدواج و متارکه
- شناسنامه زوجین (صفحات ۱ و ۲) (ازدواج و متارکه)
-
سند ازدواج .صفحات ۲
-
صفحات دوم تا پنجم طلاق نامه (متارکه)
-
صفحه اول شناسنامه کودک
مدارک لازم برای انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران
- فرزند و همسر شهید: کارت یا معرفی نامه از بنیاد شهید یا جانبازان، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید.
- آزاده فرزند یا همسر آزاده : کارت یا معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی , تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو یا آزاد
- جانباز ۱۰% و بالاتر کارت با معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی
- رزمندگان دارای ۶ ماه و بیشتر کارت و معافی نامه از یگان مربوطه
مدارک لازم برای میهمانی دانشجویان باردار ، بیمار و معلول
- تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو
- مدارک پزشکی بیماری مربوطه
مدارک لازم برای میهمانی بر اساس چند دانشجویی
- گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو یا دانشجویانی که در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل می باشند؛ ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاهی مربوطه.
- صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر
مدارک لازم برای میهمانی بر اساس فوت والدین، همسر و فرزند

- گواهی فوت صادره از اداره ثبت احوال
- صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین و یا فرزند و همسر متوفی حسب مورد
مدارک لازم برای انتقال یا میهمانی همسر و فرزندان کارکنان و اعضای هیأت علمی تمام وقت (شاغل و بازنشسته و متوفی) و نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی
- صرفا احراز شرایط کافیست .
مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد کارکنان و اعضای هیات علمی
- ارائه معرفی نامه از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیات علمی و اعلام رضایت از عملکرد و موافقت واحد با ادامه تحصیل وی .
- آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیات علمی
- صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین
- صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
مدارک لازم برای انتقال یا تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی شاغل و بازنشسته و متوفی دانشگاه ها
- معرفی نامه رسمی عضو هیأت علمی از دانشگاه محل خدمت که دارای مهر و امضای معاونت آموزشی باشد.
- حکم کارگزینی سال جاری ممهور به مهر هیأت ممیزه دانشگاه یا وزارتخانه مربوطه حسب مورد
- تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه عضو هیات علمی و پذیرفته شده
- کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه
مدارک لازم برای مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی
- حکم قهرمانی کشوری یا بین المللی
- معرفی نامه از سوی فدراسیون مربوطه
مدارک لازم برای میهمانی دانشجو به استناد ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری
- ارائه معرفی نامه که به تائید بالاترین مقام سازمان مربوطه رسیده باشد.
- صفحات ۱ و ۲ شناسنامه دانشجو و وزراء یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا
مدارک لازم برای انتقال پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سازمان سما
- کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه
- کارنامه چهار سال آخر تحصیلی در دبیرستان که به تایید محل تحصیل رسیده باشد.
جمع بندی
مدارک لازم جهت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد فوت همسر چیست؟
1. گواهی فوت صادره از اداره ثبت احوال 2. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین و یا فرزند و همسر متوفی حسب مورد
آیا مدارک انتقالی دانشگاه آزاد باید به صورت حضوری ارائه دهیم؟
بخشی از ثبت درخواست برای تمامی متقاضیان به صورت الکترونیک و بخش دیگر به صورت حضوری می باشد.
source