پیش از برگزاری مراسم گیم اواردز می‌دانستیم که رمدی قرار است با دست پر به نمایش گیم اواردز بیاید. رمدی در حال حاضر پروژه‌های متعددی در دست تولید دارد. از عملیات ظاهرا غیرممکن نجات FBC: Firebreak بگیرید تا همکاری با راکستار برای ریمیک مکس پین و ساخت دنباله بازی کنترل. اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این بازی Control Resonant باشد که به پروژه جاه‌طلبانه رمدی تبدیل شده باشد. پروژه‌ای که از هر لحاظ، کار تازه‌ای برای استودیوی فنلاندی محسوب می‌شود و می‌تواند بلای جان این استودیو باشد. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

انتشار بازی Control در سال 2019، پیامدهای خوبی برای رمدی داشت. از نامزدی‌های متعدد این بازی در مراسم‌ها تا حتی بردن 36 جایزه بازی سال که توانست نام کنترل را در بین بهترین‌های سال 2019 قرار دهد. اما رمدی برای دنباله این بازی، کاملا همه چیز را تغییر داده است. تغییری که بیش از جاه‌طلبی، ریسک می‌طلبد.

وضعیت امروز بازار بازی‌های ویدیویی برای امثال رمدی همیشه تهدیدآمیز است. فروش بازی‌های اخیر رمدی در مقایسه با رقبا جالب نبوده و اشتباهات مارکتینگ و مدیریتی در طول توسعه پروژه‌ها دیده شده است. 

در طول سال‌های اخیر استودیوهای توانای زیادی بودند که تصمیم گرفتند از موج بازی‌های آنلاین استفاده کنند اما بسیاری از آن‌ها به در بسته خوردند. بازی FBC: Firebreak هم دقیقا نمونه‌ای از این جریان است. عنوانی که شش ماه پس از عرضه همچنان مشکل محتوا دارد و بازیکنان استقبال سرد و کم‌رنگی از بازی داشتند. 

حال رمدی برای بازی تک‌نفره بعدی خود، یک قدم تازه برداشته و با آن چیزی که از این استودیو می‌شناسیم بسیار متفاوت است. بازی Control Resonant نه‌تنها در مقایسه با بازی اول، بلکه در بین تمام بازی‌های رمدی اثر متفاوتی است. اثری که بسیاری از اصول و رویکردهای ثابت استودیو را کنار می‌گذارد و یک کار کاملا تازه انجام می‌دهد.

طبق نمایشی که در مراسم گیم اواردز دیدیم، بازی Control Resonant قرار است عنوانی اکشن و نقش‌آفرینی با المان‌های هک اند اسلش باشد. سازندگان در مصاحبه‌ای اعلام کردند که دو بازی Nier: Automata و DmC: Devil May Cry منابع الهام اصلی آن‌ها بودند و انیمه‌های دهه 90 هم در شکل‌گیری دنیای بازی بی‌تاثیر نبوده است. 

مهم‌ترین نکته آن است که سازندگان، ساختار اکشن شوتر را برای این بازی کنار گذاشتند و به مبارزات نزدیک و سریع روی آوردند. اتخاذ چنین تصمیماتی برای استودیوهای بازی‌سازی همواره با ریسک زیادی همراه است و اینکه رمدی بی‌پروا قدم در مسیرهای تازه می‌گذارد اتفاق مثبت، اما پرخطری‌ست. پرخطر از این لحاظ که تغییر مداوم سبک برای استودیوهای بازی‌سازی چندان کار هوشمندانه‌ای نیست. اینکه توسعه‌دهندگان باید به فراگیری سبک‌های متنوع روی بیاورند و کارهای تازه‌ای انجام دهند کار دشواری خواهد بود.

با توجه به نمایش بازی می‌توان گفت که ارتقای مهارت‌های دیلن فیدن (Dylan Faden) و انتخاب استایل بازی می‌تواند المان مهمی در بازی باشد. البته ممکن است که سلاح‌ها را شما در بازی پیدا یا خریداری کنید و سبک بازی خودتان را براساس سلاح انتخاب کنید. همچنان مشخص نیست که آیا سلاح گرم در بازی وجود دارد یا نه اما به نظر می‌آید با توجه به تغییر کاراکتر اصلی داستان، سبک بازی هم تغییرات اساسی داشته باشد.

از لحاظ داستانی هم که مشخص است Control Resonant قرار است پازلی را که بسته الحاقی The Lake House بازی الن ویک 2 ایجاد کرد را کامل کند. در این بسته الحاقی، کیران استوز (Kiran Estevez)، مامور سازمان FBC وارد شهر برایت فالز شد و در اعماق پایگاهی به نام The Lake House، توانست از طریق پورتالی وارد متل Oceanview شود و به طریقی با دیلن در ساختمان The Oldest House ارتباط برقرار کند. جالب است بدانید دنیای بازی Control Resonant را که در تریلر دیدیم، پیش‌تر در این بسته الحاقی به نمایش درآمده بود. 

جسی در این بسته الحاقی به کیران می‌گوید که The Oldest House مورد حمله نیرویی قرار گرفته که توانسته نیروی The Hiss را آزاد و آن‌ها را از ساختمان خارج کند. در نهایت دیلن از استوز می‌خواهد تا به جسی بگوید که او هر چه در توانش بود را انجام داده است. در تریلر بازی می‌بینیم که جسی تلاش دارد تا با دیلن کاری انجام دهد که ناگهان او از خواب بیدار می‌شود و خودش را خارج از ساختمان می‌بیند. همان‌طور هم که انتظار می‌رفت دیلن هم همانند خواهرش جسی، توانایی‌های ماورایی دارد و می‌تواند اجسام را کنترل کند و به صورت معلق با دشمنان مبارزه کند.

وقایع بازی قرار است در منطقه منهتن اتفاق بیفتد و احتمالا بازیکنان قابلیت گشت‌وگذار را به مانند آنچه که در نیویورک الن ویک 2 دیدیم، داشته باشند. البته واقعا امیدواریم که سازندگان فکری به حال نقشه بازی کرده باشند و از آن چیزی که در نسخه اول دیدیم فرسنگ‌ها فاصله گرفته باشند!

با این حال رمدی تلاش دارد تا بازی Control Resonant را خودش عرضه کند و شاید همین اتفاق باعث شده تا آن‌ها بزرگترین تغییرات ممکن را برای دنباله بازی در نظر بگیرند. از آنجایی که انتظاری از طرف ناشر و تیمی خارج از رمدی وجود ندارد، سازندگان آزادی عمل بالایی دارند تا اثری که خودشان می‌خواهند را بسازند.

اما بحث فروش احتمالا همان چیزی باشد که هنوز گریبان رمدی را می‌گیرد. این استودیو در حال حاضر سرمایه‌های زیادی از تنسنت و اپیک گیمز دریافت کرده و تلاش دارد تا با حفظ ارزش سهام، استقلال خودش را حفظ کند. از لحاظ تقسیم‌بندی تیمی هم می‌دانیم که در حال حاضر بخش بزرگی از تیم بازی الن ویک 2 به صورت مشترک با تعداد محدودی از تیم راکستار گیمز مشغول توسعه ریمیک‌های مکس پین هستند و تیم کنترل در حال حاضر به‌طور متمرکز روی بازی کنترل 2 کار می‌کنند. بخشی از تیم اصلی و تیم سوئد رمدی هم مشغول محتوای به‌روزرسانی Firebreak هستند اما واقعیتش را بخواهید، بعید می‌دانم بازی FBC یک سالگی خودش را به سلامت ببیند.

حال باید منتظر اطلاعات بیشتر از بازی Control Resonant بمانیم و ببینیم رمدی تا چه حد پا را فراتر از انتظارات گذاشته است. براساس همین تریلر معرفی می‌توانیم بگوییم که فنلاندی‌ها به اندازه کافی از مرزهای خود رد شدند و سعی دارند اثری را خلق کنند که کسی از آن‌ها انتظار نداشته است. شاید عجیب به نظر برسد اما دنباله کنترل، آن پروژه جاه‌طلبانه رمدی است و ریمیک مکس پین، یک کارت امن است. اما جاه‌طلبی هم می‌تواند امن‌ترین قدم‌ها را به خطر بیندازد.

source

توسط elmikhabari.ir