کوجیما در ادامه توضیح داد که بهدلیل ملاحظات همکاری با مایکروسافت نمیتواند جزئیات بیشتری را فاش کند و اشاره کرد که در غیر این صورت ممکن است باعث نارضایتی فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت شود. بااینحال او تأکید کرد که تریلر Knock سرنخهای متعددی دربارهی ماهیت واقعی OD در خود دارد؛ بهویژه جملهی پایانی تریلر که میگوید: «برای تمام بازیکنان و کسانیکه جیغ میزنند».
او در اینباره افزود: «نمیتوانم چیز بیشتری بگویم وگرنه آقای فیل [اسپنسر] از دستم عصبانی میشود. اما اگر تریلر را بارها تماشا کنید، یک سرنخ مهم در آن وجود دارد. واقعاً نمیتوانم توضیح بدهم چیست، اما اگر آن را ۱۰۰ بار ببینید، در پایان تریلر نوشته شده برای تمام بازیکنان و فریادزنها. این خودش یک سرنخ بزرگ است.»
کوجیما اوایل همین ماه نیز دربارهی OD صحبت کرده بود و گفته بود حتی مطمئن نیست این پروژه در نهایت به نتیجه برسد یا نه. او با اشاره به تجربههای متفاوت گذشتهی خود مانند مجموعهی Death Stranding توضیح داد که OD قرار است «مدل سرویسدهی» را از پایه تغییر دهد؛ موضوعی که فعلاً تعریف مشخصی از آن ارائه نشده است. کوجیما در اینباره گفت:
«هنوز نمیتوانم دقیق بگویم با چه چیزی طرف هستیم و حتی نمیدانم آیا جواب میدهد یا نه. ما پیش از این بازیهای مخفیکاری و بازیهایی با محوریت تحویل بسته ساختهایم که شبیه هیچ اثر دیگری نبودند، اما از نظر سیستمی شباهتهایی با آثار دیگر داشتند. اینبار قصد داریم مدل سرویسدهی را از ریشه تغییر دهیم و همین موضوع، چالش بزرگی ایجاد میکند. تریلر را پر از سرنخ کردهایم و اگر مدام به آن فکر کنید، شاید بتوانید به نتیجه برسید.»
source