امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo)، نویسنده ارشد بتسدا، معتقد است خلق داستان برای دنیای Fallout چالش‌های بسیار بزرگ‌تری نسبت به مجموعه‌های فانتزی مثل The Elder Scrolls دارد. به گفته او، تفاوت اصلی این دو مجموعه در نحوه روایت «خیر و شر» و قضاوت بازیکنان است.

پاگلیارولو در گفتگو با GamesRadar+ توضیح داد که در بازی‌های فانتزی مثل Skyrim، معمولاً یک «شر مطلق» وجود دارد و مرز بین خوبی و بدی کاملاً مشخص است. اما در دنیای Fallout، داستان در فضایی کاملاً خاکستری پیش می‌رود و هیچ گروهی به طور کامل حق یا ناحق نیست.

او در ادامه گفت که جناح‌هایی مثل Brotherhood of Steel و Institute در Fallout 4 عمداً خاکستری طراحی شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که بازیکن نتواند به‌سادگی یکی را «خوب» یا «بد» بداند.

همین تضادهای اخلاقی و نبودِ قهرمان یا ویلن مطلق، باعث شده تا نوشتن سناریوی Fallout پیچیده‌تر باشد. در این بازی‌ها، بازیکن به جای مبارزه با یک نیروی شیطانی، باید بین انتخاب‌های دشوار و خاکستری، مسیری را برای بقای بشریت در دنیای پساآخرالزمانی پیدا کند.

source

توسط elmikhabari.ir