بازی‌های ویدئویی امروز بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند و میلیون‌ها نفر روزانه روی کنسول‌ها، کامپیوتر و دیگر پلتفرم‌ها مشغول تجربه آن‌ها هستند. طبیعی است که بسیاری از بازیکنان در بخش‌هایی مانند حل معماها، مسیر‌یابی یا مبارزه با چالش‌های سخت دچار مشکل شوند. سونی برای این مسئله راه‌حل تازه‌ای ارائه کرده و ثبت اختراعی با عنوان بازیکن شبح هوش مصنوعی انجام داده است؛ سیستمی که می‌تواند به‌عنوان یک دستیار هوشمند در لحظه به بازیکنان کمک کند.

ثبت اختراع بازیکن هوش مصنوعی که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، توضیح می‌دهد که بازی‌های ویدئویی در طول سال‌ها به‌طور قابل‌توجهی پیچیده‌تر شده‌اند. همین روند باعث شده بازیکنان برای پیشروی در مراحل مختلف معمولاً به نشانگرهای درون بازی یا شخصیت‌های همراه متکی باشند. با این حال این روش‌های سنتی همیشه پاسخ‌گو نیستند و در بسیاری از مواقع نمی‌توانند تمام نیازهای بازیکن را برطرف کنند و تجربه‌ای کامل ارائه دهند.

در چنین شرایطی، سیستم جدید سونی وارد عمل می‌شود. طبق توضیحات، مدل هوش مصنوعی با استفاده از مجموعه‌ای گسترده از ویدئوها و داده‌های متنوع آموزش دیده است. این آموزش به هوش مصنوعی امکان می‌دهد موقعیت‌هایی را که برای بازیکنان دشوار یا گیج‌کننده هستند شناسایی کند و سپس با ارائه یک نمایش تصویری، راه‌حل مناسب برای عبور از آن موقعیت را به‌طور مستقیم و قابل‌فهم نشان دهد.

سونی یک اختراع جدید بر پایه هوش مصنوعی برای کمک به گیمر‌ها ثبت کرده است - گیمفا

سونی در ثبت اختراع خود تأکید کرده که بازیکن شبح می‌تواند در دو سطح متفاوت هم در حالت محدود و ساده و هم در حالت گسترده و پیشرفته به کار گرفته شود. این کمک ممکن است در قالب یک راهنمای کوتاه شامل دکمه‌هایی که باید پشت سر هم فشرده شوند ارائه شود، یا حتی به شکل یک گفت‌وگوی تعاملی میان شبح هوش مصنوعی و شخصیت بازیکن طراحی شود تا تجربه‌ای پویاتر و نزدیک‌تر به همراهی انسانی ایجاد کند.

این شبح هوش مصنوعی قابلیت دارد به‌صورت یک شخصیت سه‌بعدی کامل و پردازش‌شده ظاهر شود یا تنها به شکل یک سایه ساده نمایش داده شود. علاوه بر این، امکان دارد از طریق آواتور ساخته‌شده توسط کاربر یا حتی شخصیت‌های بازی‌های دیگر به تصویر کشیده شود؛ ویژگی‌ای که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و تنوعی است که سونی قصد دارد در این سیستم ارائه دهد و آن را برای هر بازیکن شخصی‌سازی کند.

در بخش‌های تصویری ثبت اختراع توضیح داده شده که بازیکن می‌تواند در طول بازی گزینه فعال‌سازی شبح هوش مصنوعی را انتخاب کند و پس از این، انتخاب کاربر به موتور هوش مصنوعی متصل می‌شود و شخصیت شبح بر اساس ورودی‌های کنترلی تولیدشده توسط موتور کمکی، اقداماتی را انجام می‌دهد تا بازیکن بتواند مسیر درست را پیدا کند یا چالش را پشت سر بگذارد.

سونی یک اختراع جدید بر پایه هوش مصنوعی برای کمک به گیمر‌ها ثبت کرده است - گیمفا

همچنین در بخش دیگری از ثبت اختراع نشان داده شده که این شبح‌ها قابلیت تنظیم برای کمک در سناریوهای مختلف مانند داستان، مبارزه یا کاوش را دارند. برای نمونه، انتخاب حالت داستان باعث می‌شود شبح بخش‌های اصلی روایت را مدیریت کند تا بازیکن بتواند خط اصلی داستان را کامل کند. در مقابل، انتخاب حالت مبارزه به بازیکن در نبرد با دشمنان یاری می‌رساند؛ قابلیتی که می‌تواند هنگام تجربه بازی‌هایی مانند Devil May Cry برای یادگیری کمبوهای تازه یا در بازی‌هایی مانند Dark Souls برای شکست دادن باس‌های سخت بسیار کارآمد باشد.

در مجموع، اگر این سیستم همان‌طور که در ثبت اختراع توضیح داده شده به‌درستی پیاده‌سازی شود، می‌تواند به ابزاری بسیار ارزشمند برای بازیکنان تبدیل شود. از آنجا که بازی‌های ویدئویی میان افراد با سنین و تجربه‌های متفاوت محبوبیت دارند، طبیعی است که برخی بخش‌ها برای بعضی بازیکنان دشوارتر باشد. در چنین شرایطی، بازیکن شبح هوش مصنوعی سونی می‌تواند به‌عنوان یک دستیار شخصی‌سازی‌شده بهترین راه‌حل باشد و تجربه بازی را برای همه ساده‌تر، روان‌تر و جذاب‌تر کند.

source

توسط elmikhabari.ir