زمانی که بی‌ام‌و نسل دوم X2 را سال گذشته معرفی کرد، این کراس‌اور-کوپه بسیار بزرگ‌تر از مدل قبلی خود بود. این موضوع باعث شد برخی از ما به این فکر کنیم که آیا X4 در خط تولید فشرده‌ی بی‌ام‌و آینده‌ای دارد یا خیر. خب، حالا جواب را می‌دانیم – قرار است حذف شود. مسئولان شرکت به همکاران ما در Motor1 ایتالیا گفته‌اند که رقیب مرسدس GLC کوپه دیگر نسل جدیدی نخواهد داشت.

بی‌ام‌و توضیح می‌دهد که دیگر جایی برای X4 در خط تولید وجود ندارد، اکنون که X2 به اندازه کافی بزرگ شده است. فاصله قیمتی بین این دو مدل به طور قابل توجهی کاهش یافته، بنابراین نگه داشتن هر دو مدل در خط تولید بی‌معنی است. کسانی که به یک SUV بزرگ‌تر و لوکس‌تر با طراحی کوپه نیاز دارند، می‌توانند به مدل بزرگ‌تر X6 روی بیاورند.

اگر بعد از حذف X4 به چیزی میان آن نیاز داشتید، برند لوکس آلمانی می‌گوید که X3 جدید می‌تواند آن نیاز را برآورده کند. برخلاف X2 که بر اساس پلتفرم دیفرانسیل جلو و موتورهای چهار سیلندر ساخته شده است، محصول پرفروش بی‌ام‌و در سال 2023 با پلتفرم دیفرانسیل عقب و یک موتور شش سیلندر در مدل جدید M50 ادامه می‌یابد.

بی‌ام‌و هنوز نگفته است که چه زمانی قصد دارد تولید X4 را متوقف کند. با شروع تحویل‌های X3 بازطراحی شده در اواخر امسال، منطقاً مدل کوپه-استایل مدت زیادی دوام نخواهد آورد. به نظر می‌رسد که این مدل تا بعد از سال 2025 باقی نخواهد ماند. X2 جایگزین واقعی نیست اما مشتریانی که در این بخش خرید می‌کنند نمی‌توانند تفاوت بین دیفرانسیل جلو و عقب را تشخیص دهند. شنیدن خبر حذف یک SUV موضوعی نیست که به آن عادت داشته باشیم، اما صادقانه بگوییم از رفتن آن ناراحت نیستیم.

اگرچه X4 با موتورهای احتراق داخلی در حال حذف شدن است، ممکن است یک جانشین غیرمستقیم داشته باشد. BMWBLOG گزارش می‌دهد که یک iX4 کاملاً الکتریکی قرار است در سال 2027 بر روی پلتفرم Neue Klasse عرضه شود. این برند مستقر در مونیخ اعلام کرده است که تا سال 2028 حداقل شش خودروی برقی بر روی پلتفرم جدید اختصاصی عرضه خواهد کرد. iX4 می‌تواند یکی از آنها باشد، به همراه کراس‌اور iX3 که در سال 2025 و سدان i3 که در سال 2026 عرضه خواهد شد.

source

توسط elmikhabari.ir