در سال‌های اخیر، تجربه سرگرمی در ایران تحولات چشمگیری داشته است. بازی‌ها دیگر فقط وسیله‌ای برای گذراندن وقت نیستند؛ کاربران به دنبال چالش‌های ذهنی، داستان‌های جذاب و تجربه‌های تعاملی هستند. دنیای بازی‌های فکری از  اتاق فرارهای سنتی و بازی های رومیزی فراتر رفته و حالا کاربران می‌خواهند ذهن، خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی خود را همزمان درگیر کنند.

دایموندگیمز با بیش از یک دهه تجربه جمعی و طراحی بیش از ۶۰ اتاق فرار در شهر های تهران، کرج، یزد، اصفهان و اهواز، پلی میان دنیای فیزیکی و دیجیتال ایجاد کرده است. این پلتفرم، نه تنها کاربران را در تجربه سرگرمی‌های تعاملی قرار می‌دهد، بلکه به طراحان و نویسندگان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را منتشر کرده و درآمد کسب کنند. به همین دلیل، دایموندگیمز به اولین اکوسیستم کامل بازی‌سازی در ایران تبدیل شده است.

مسیر تحول بازی‌های فکری در ایران

در گذشته، بازی‌های فکری محدود به بازی های رومیزی و اتاق فرارهای فیزیکی بودند و تجربه آن‌ها محدود به چند ساعت بود. همچنین دسترسی به آن‌ها تنها در کلان‌شهرها ممکن بود.

ورود فناوری و اپلیکیشن‌ها، فرصتی تازه برای تجربه بازی‌های فکری ایجاد کرد، اما چالش اصلی انتقال تجربه ملموس و تعاملی اتاق فرار به فضای دیجیتال بود.

دایموندگیمز این مسیر را هموار کرد. اکنون کاربران از هر نقطه ایران، از شهرهای کوچک تا کلان‌شهرها می‌توانند بازی‌های فکری آنلاین و تعاملی را تجربه کنند. این دسترسی گسترده باعث شده تجربه بازی‌های فکری یکپارچه و سراسری شود و بازیکنان بتوانند در گروه‌ها و رقابت‌های تعاملی شرکت کرده، امتیاز کسب کنند و تجربه‌های متفاوتی داشته باشند.

اپلیکیشن دایموندگیمز؛ دنیای کامل سرگرمی و معما

اپلیکیشن دایموندگیمز، قلب دیجیتال این اکوسیستم است. کاربران می‌توانند انواع بازی‌های فکری و معمایی را تجربه کنند، هر بازی روایت و چالش منحصر به فردی دارد و کاربر را درگیر حل معما و تصمیم‌گیری فعال می‌کند.

دسته‌بندی‌های اصلی اپلیکیشن:

 • پرونده‌های آنلاین: داستان‌های پلیسی، قتل، ماجراجویی ،ترسناک، ماجراجویی،فانتزی و… که مسیر داستان با حل معما توسط بازیکن شکل می‌گیرد. تمام بازی‌ها توسط طراحان ایرانی طراحی شده‌اند.

 • پادکست‌های معمایی: ژانرهای مختلف مانند جنایی، ترسناک و معمایی با تجربه صوتی جذاب، از جمله پادکست محبوب «رادیو ترس».

 • اسکیپ مووی: تجربه فیلم‌های سینمایی تعاملی که مسیر داستان با انتخاب بازیکن تغییر می‌کند. اولین اسکیپ مووی، «نوئل»، در مراحل پایانی تولید قرار دارد.

 • اسکیپ کامیک: ترکیبی از کمیک و بازی که بازیکن با انتخاب‌های خود مسیر داستان و حل معماها را شکل می‌دهد.

 • بازی‌های محیطی: کاربران می‌توانند در سطح شهر بازی کنند و با استفاده از اپلیکیشن هدایت شوند. نمونه آن بازی فکری گردشگری در «آرامگاه فردوسی» است که در آن بازدیدکنندگان هم اطلاعات تاریخی می‌آموزند و هم بازی می‌کنند.

این اپلیکیشن با تنوع ژانرها و تجربه‌های تعاملی، تمرکز، خلاقیت و تفکر تحلیلی کاربران را افزایش داده و در عین حال لذت و هیجان را حفظ می‌کند.

source

توسط elmikhabari.ir