چه میشد اگر هر کلیک برای خرید آنلاین، گامی برای تامین آینده مالی زندگی هم باشد؟ این پرسشی است که دو غول حوزه فناوری بزرگ ایران دیجیکالا و ویپاد، با همکاری استراتژیک جدید خود به آن پاسخ دادهاند.
در قلب این کمپین، یک ایده جاری است: اتصال خرید آنلاین به خدمات مالی. دیجیکالا با سابقه دیرینه خود کنار «ویپاد» دیجیتالبانک امن از گروه بانک پاسارگاد قرار گرفته و هدف، کمک به تصمیمهای مالی بهتر است. یعنی شما با خریدهای روزمره از دیجیکالا، علاوه بر تهیه کردن کالای مورد نیاز، جوایزی میگیرید که با آن امکان شرکت در قرعهکشی پیدا خواهد کرد. کاربران با انجام ماموریتهای مختلف و انجام تراکنشهای هوشمند در این کمپین موفق خواهند شد ومیتوانند برای رسیدن به جایزههای ارزشمندی مثل ۴۰۰ میلیارد تسهیلات و چهار عدد آیفون ۱۷ تلاش کنند.
ورود به جشنواره خیلی ساده است و با دو مرحله انجام میشود: اول، کاربر با کد معرفی دیجیکالا در ویپاد حساب باز میکند و در همان شروع سکه دریافت میکند. بعد از آن میتواند سکههای خودش را به «کد شانس قرعهکشی» تبدیل کند؛ یعنی مثلا با ۳۵۰ سکه یک شانس برای قرعهکشی تسهیلات و با ۴۵۰ سکه یک شانس برای قرعهکشی آیفون ۱۷ پرومکس میگیرد. بعد از این مرحله اصلی، کاربر هر زمان که بخواهد میتواند شانس خودش را بیشتر کند. این افزایش شانس از طریق جمع کردن سکهی بیشتر اتفاق میافتد: هر ۱۰۰ هزار تومان افزایش موجودی روزانه در حساب ویپاد یک سکه به او میدهد، هر ۱۰۰ هزار تومان خرید از دیجیکالا با کارت ویپاد دو سکه به او اضافه میکند و همچنین اگر در طرح «سکه فراوان میشود» شرکت کند، تا ۲۰۰۰ سکه هدیه میگیرد. به این ترتیب، کاربر هم راه ورود واضح و کوتاه دارد، هم در صورت تمایل میتواند با جمعکردن سکههای بیشتر، کد شانسهای بیشتری بسازد و احتمال برد خودش را بالا ببرد.
تجربه جدیدی بین دیجیتالبانک و تجارت الکترونیک
یکی از جذابترین جنبههای این همکاری، ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه است که مرزهای بانکداری دیجیتال و تجارت الکترونیک را محو میکند. ویپاد، با تمرکز بر خدمات بانکی نوین مانند تسهیلات بدون ضامن و آنلاین، افتتاح حساب سریع و مدیریت هوشمند موجودی، حالا با اکوسیستم دیجیکالا همکاری انجام داده تا کاربران بتوانند لذت استفاده از خدمات مالی سریع و آنلاین را در کنار خرید بهصورت همزمان تجربه کنند. چنین همکاریهایی میتواند جدا از آنکه به گسترش رشد تجارت الکترونیک کمک کند؛ تعداد کاربران فعال در هر دو پلتفرم را بالا ببرد. دیجیتالبانک و ایکامرس میتوانند با هم، یک اکوسیستم پایدار و کاربرمحور بسازند.
چنین همکاریهایی میتواند یک اکوسیستم پایدار، کاربرمحور و همافزا را در بانکداری دیجیتال و تجارت الکترونیک بنا نهد که از سه لایه تشکیل شده است: قدم اول، جذب کاربر است؛ با یک پیشنهاد کاملاً روشن و ساده: در ازای افزایش موجودی حساب یا خرید از دیجیکالا با کارت ویپاد، پاداشی فوری (سکه) دریافت میکنید. این شفافیت، راه ورود به کمپین را برای همه آسان میکند. قدم دوم، درگیر نگه داشتن کاربر است. کاربر با دیدن سکههایی که به تدریج جمع میکند، انگیزه پیدا میکند تا به فعالیت خود ادامه دهد. این سازوکار، هیجان را در تمام طول کمپین زنده نگه میدارد و آن را به روزهای پایانی قرعهکشی محدود نمیکند. قدم سوم، هدف این طرح این است که خریدهای روزمره در دیجیکالا فقط یک هزینه صرف نباشد و در کنار آن در ویپاد برای کاربر یک امتیاز مالی یا درواقع یک نوع پسانداز کوچک شکل بگیرد. به این شکل، کاربر در طول زمان میتواند از خریدهای معمولش یک ارزش پایدار بسازد؛ ارزشی که میتواند به قرعهکشی منجر شود و در نهایت دریافت این سکهها هم محدود به دوره جوایز نیست و کاربر در آینده میتواند از آنها در زندگی مالی خودش استفاده کند.
برای کاربرانی که به دنبال اتصال آسانتر زندگی روزمرهشان با سایر خدمات دیجیتال هستند، این کمپین فرصتی عالی است تا با شرکت در آن، از مزایای همکاری دیجیکالا و ویپاد بهره ببرند. جزئیات بیشتر از این کمپین در این لینک قابل مشاهده است.
