آیتیمن– این گزارش جامع با عنوان «مسیر همراهی» عملکرد زیرمجموعههای گروه اسنپ شامل اسنپخودرو، اسنپباکس، اسنپفود، سوپرمارکت اسنپ، اسنپپی، اسنپتریپ، اسنپشاپ و اسنپدکتر را در سال گذشته بررسی کرده است. گزارش سالانه گروه اسنپ همچنین بخشهای ویژهای در خصوص مسئولیت اجتماعی و امنیت سایبری دارد.
گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۲ را میتوانید از این لینک مطالعه کنید.
مسئولیت اجتماعی؛ سهمی از روشنی
بر اساس این گزارش، گروه اسنپ در ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان به بخش مسئولیت اجتماعی خود اختصاص داده است. بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان ارزش کل معافیت از کمیسیون کاربران راننده، بیش از ۴۲۶ میلیون تومان ارزش کل تخفیفهای ویژه کاربران مسافر و بیش از ۴ و نیم میلیارد تومان ارزش کل طرحهای نیکوکاریکلاب در سال گذشته بوده است.
حمایت اجتماعی یکی دیگر از برنامههای گروه اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی است که در آن به مناسبتهای مختلف حمایتهای اجتماعی خود را به گروههای هدف متنوعی معطوف میکند. از جمله این طرحها میتوان به بورسیه کاربران راننده اسنپ، ساخت مدرسه به یاد یک همکار از دست رفته و … اشاره کرد. ارزش کل طرحهای حمایت اجتماعی در ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
در بخش دسترسپذیری نیز در سال گذشته اپ اسنپ برای کاربران راننده دارای معلولیت دسترسپذیر شد. تا پایان ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۴ کاربر راننده نوع معلولیت خود را در سوپر اپ اسنپ ثبت کردند. این تعداد در بخش کاربران مسافر شامل ۴۵ هزار و ۵۲۸ نفر میشود.
امنیت سایبری؛ مسیری پایانناپذیر
یکی از برنامههای امنیت سایبری گروه اسنپ به مسابقات امنیت سایبری (یعنی باگ بانتی و فتح پرچم) مربوط میشود. برنامه باگ بانتی یا مسابقات ارزیابی امنیتی و شناسایی باگ، برای تقویت ساختار امنیت داده، از اواخر ۱۳۹۸ در گروه اسنپ شروع شد و در ۱۴۰۲ گسترش پیدا کرد. اولین دوره مسابقات فتح پرچم (CTF) گروه اسنپ نیز ۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که هدف آن به چالش کشیدن مهارتهای علاقهمندان حوزه امنیت سایبری، کشف رویکردهای نوآورانه برای حل مسئله و ارتباطسازی بود.
سوپراپ اسنپ؛ پاسخی حرفهای به نیاز ۷۲ میلیون کاربر
دستیابی به ۹۲ درصد از سهم بازار تاکسیهای آنلاین
محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در رابطه با چالشهای این کسبوکار میگوید: «بارزترین ویژگی شرکتهای فناوریمحور و استارتاپها به هم زدن قاعدههای قدیمی و بازی در زمین نوآوری و راهکارهای نوین است. در این شرایط، تا حدی طبیعی است که اصلیترین چالشهای کسبوکارها به تنظیمگری قوانین برگردد. در سالی که گذشت، هر بار که با یکی از این چالشها و تضادها و مخالفتها مواجه شدیم، به جای اینکه از خودمان بپرسیم تا کجا میشود تاب آورد، به قدمهای بعدیمان فکر کردیم. همچنان تغییر نگرش و اعتمادسازی در دستگاههای حاکمیتی نسبت به شرکتهای نوآور در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم روزی برسد که، با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، شاهد فرصت عرضه ایدههای نوآورانه بیشتری در کشور باشیم.»
رکورد روزانه سفرهای اسنپخودرو در سال گذشته با فعالیت در ۳۲۳ شهر بزرگ و کوچک مربوط به تاریخ ۱۶ اسفند با ثبت پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۴ سفر است.
پشتیبانی و رسیدگی به این حجم از سفرها یکی از اقدامات مهم و شاخص اسنپخودرو به شمار میرود. بر اساس گزارش ۱۴۰۲ شایعترین موضوعات ارتباط با پشتیبانی از طرف کاربران راننده مربوط به تغییر در وضعیت سفر و بررسی نحوه پرداخت و از طرف کاربران مسافر مربوط به اشیای جامانده، تغییر در وضعیت سفر و پیگیری دیگر سرویسهای گروه اسنپ میشود.
بررسیهای باشگاه رانندگان اسنپخودرو نشان میدهد که میانگین درآمد ماهانه کاربران راننده در حالت تماموقت ۱۹ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۱۳ تومان و در حالت پارهوقت هشت میلیون و ۴۴ هزار و ۲۸۵ تومان است. از جمله برخی اقدامات باشگاه رانندگان میتوان به طرحهای تشویقی، برگزاری لیگ کاربران راننده اسنپ، اسنپ کارفیکس و برگزاری آزمونهای روانشناسی اشاره کرد. گفتنی است ارزش طرحهای تشویقی باشگاه رانندگان در سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
جابهجایی بار با اسنپباکس برای بیش از ۲۸ میلیون کاربر
یکی از خدمات ارائه شده توسط اسنپباکس خدمت جبران خسارت است که در آن تمام مرسولههای ارسالی با پیک، وانت و اسبابکشی شامل بیمه جبران خسارت میشوند. مبلغ پرداختشده از سوی اسنپباکس برای جبران خسارت در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان بوده است.
کباب، پیتزا و ساندویچ؛ ۳ غذای محبوب اسنپفود
کباب، پیتزا و ساندویچ ۳ غذای محبوب اسنپفود در سال گذشته هستند و این سرویس در روز ۱۷ اسفند موفق شد رکورد بیشترین تعداد سفارش خود را بشکند. همچنین رستورانهای همکار اسنپفود در سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی مواجه شدند.
سهم ۶۴ درصدی اسنپ از فروش آنلاین کالای سوپرمارکتی
آغاز به کار سرویس پرداخت مستقیم در اسنپپی
پیشنهاد سفرهای بهصرفه با اسنپتریپ
رشد ۲۲۰ درصدی فروش کل اقلام اسنپشاپ در ۱۴۰۲
رشد ۲۲۰ درصدی در بخش فروش کل اقلام، ۲۴۵ درصدی در بخش تأمینکنندگان و ۲۱۲ درصدی در بخش تعداد کاربران فعال نسبت به ۱۴۰۱ بخشی از دستاوردهای اسنپشاپ در سال گذشته بود. از جمله قابلیتهای این سرویس میتوان به امکان پرداخت قسطی (۴ قسط)، امکان ارسال سریع (زیر ۳ ساعت) برای کاربران ۳ شهر تهران، اصفهان و مشهد و قابلیت ارسال رایگان به ازای مبلغ مشخصی از خرید اشاره کرد.
اسنپدکتر؛ بیمارستانی آنلاین در دل سوپراپ اسنپ
سفارش آنلاین دارو محبوبترین سرویس اسنپدکتر در ۱۴۰۲ بوده و تخصص زنان و زایمان بیشترین درخواست مشاوره پزشکی را داشته است. در سال گذشته ۲ هزار و ۱۲۰ پزشک فعال در حوزههای عمومی، تخصصی و فوق تخصص در اسنپدکتر به ارائه خدمت میپرداختند.
گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۲ را میتوانید از این لینک مطالعه کنید.
source