به طورخلاصه، یک pitch deck مجموعه‌ای از اسلایدهای کوتاه اما اطلاع‌رسان و جذاب بصری است که با یک نرم‌افزار برنامه‌ریزی شده ایجاد می‌شود. ارائه‌های پاورپوینت اطلاعات مهم در مورد شرکت یا محصول را به صورت بصری منتقل می‌کنند و مخاطبان را به اقدام ترغیب می‌کنند. همکاری‌های بعدی با شرکا به یک ارائه کسب‌وکاری موفق بستگی دارد.

به طور کلی، یک pitch deck ارائه‌ای است که کارآفرینان یا کسب‌وکارها از آن برای معرفی شرکت یا استارتاپ خود به سرمایه‌گذاران بالقوه استفاده می‌کنند. این سرمایه‌گذاران معمولاً شامل سرمایه‌گذاران خطرپذیر یا فرشتگان سرمایه‌گذار هستند.

یک ارائه می‌تواند ابزار مهمی برای یک کسب‌وکار به منظور جمع‌آوری سرمایه باشد.

آخریین قسمت سری مقالات، نکات کلیدی جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ به موضوع ارائه جذاب اختصاص دارد.

همچنین بخوانید:نکات کلیدی جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ (استراتژی خروج)

۶ نکته برای موفقیت در ارائه کسب‌وکاری شما

قالب مناسب را انتخاب کنید

وقتی هر ابزار ساخت ارائه را باز می‌کنید، قالب‌هایی برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد، اما این قالب‌ها معمولی هستند و ویژگی‌های خاصی ندارند. ارائه‌ای که برای شرکت ساخته می‌شود مهم‌تر است و قالب باید به دقت ساخته شود. بهترین کار این است که خودتان آن را بسازید و تنظیم کنید تا با سبک شرکت مطابقت داشته باشد.

با این حال، اگر سازنده ارائه در ساخت قالب مهارت ندارد، می‌توان از برخی ابزارها برای کمک استفاده کرد. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند نقش بزرگی در اینجا ایفا کنند و می‌توانید از Smallppt استفاده کنید. Smallppt ابزاری است که از هوش مصنوعی برای ساخت ارائه‌ها استفاده می‌کند. این ابزار تعداد زیادی قالب ظریف برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد و می‌تواند محتوای ارائه را بر اساس موضوع یا خلاصه فایل خروجی دهد، که این کار زمان و انرژی کاربران را به طور قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کند.

همیشه مخاطبان را در نظر بگیرید

چون این ارائه برای سرمایه‌گذاران است، نه برای خودتان، باید همیشه به آنچه سرمایه‌گذاران دوست دارند و می‌خواهند بشنوند فکر کنید. به آنچه به دنبال آن هستند و آنچه بیشتر برایشان مهم است فکر کنید و سپس ایده‌های خود را مختصر بیان کنید. حالا زمان سخنرانی طولانی نیست.

اطلاعات مناسب ارائه دهید

در این لحظه حیاتی، اغلب می‌خواهیم هر جزئیات محصول را یکی یکی معرفی کنیم. اما برای سرمایه‌گذاران، جزئیات زیاد غیرضروری است. آن‌ها فقط می‌خواهند ویژگی‌های متمایز محصول شما را بدانند یا اینکه چگونه پول درمی‌آورید و غیره. دانستن اینکه چه چیزی بنویسید، برای دستیابی به همکاری حیاتی است.

مستقیم به اصل مطلب بپردازید

مطمئن شوید که ارائه شما کوتاه است، زیرا هرچه محتوا بیشتر باشد، زمان بیشتری می‌گیرد و صبر سرمایه‌گذاران کمتر می‌شود. ارائه خود را ساده و تحریک‌کننده بصری نگه دارید. همچنین باید در خروجی خود صادق باشید و مطمئن شوید که چیزی را جعل یا اغراق نکنید، زیرا این می‌تواند اغلب سرمایه‌گذاران را گمراه کند.

با داده‌ها صحبت کنید

ارائه داده‌ها راه مهمی برای جذب سرمایه توسط استارتاپ‌ها است. اگر بتوانید از دیدگاه سرمایه‌گذاران ایستاده و از داده‌ها برای بیان بصری آنچه آن‌ها می‌خواهند استفاده کنید، احتمالاً شانس بیشتری برای نتیجه خوب دارید. تأثیر یک داده خوب بسیار بزرگ است.

 

 

ارائه خود را حفظ کنید

برای ایجاد یک ارائه کسب‌وکاری برجسته و تأثیرگذاری بر مخاطبان، باید کاملاً محتوای ارائه را درک کنید. ارائه‌های واقعی اغلب عوامل نامطمئنی دارند، مانند قطع کردن سرمایه‌گذاران و پرسیدن سؤالات. شما باید در هر زمان به سؤالات دیگران پاسخ دهید بدون اینکه به ارائه نگاه کنید و باید بتوانید محتوای ارائه را زنده بیان کنید به جای خواندن کلمه به کلمه. در غیر این صورت، فقط باعث از دست رفتن علاقه و صبر مخاطبان می‌شود.

در نهایت،یک ارائه حرفه‌ای باید ساختار منطقی ساده و واضح، طراحی ظریف، محتوای جذاب و بیان کامل داشته باشد. این کار نیاز به صرف زمان زیادی برای ایجاد و بهینه‌سازی محتوای ارائه دارد و باید انرژی صرف تمرین سخنرانی کنید و در نهایت می‌توانید سخنرانی کاملی داشته باشید و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنید.

source

توسط elmikhabari.ir