کنراد توماشکویچ، از اعضای باسابقه استودیوی CD Projekt و مدیر کنونی استودیوی Rebel Wolves تاکید کرد که هوش مصنوعی جایگاهی در توسعه بازی‌ها دارد اما نباید جایگزین انسان شود.

وی در گفت‌وگویی با یوروگیمر توضیح داد که استودیوی جدیدش برای بازی نقش‌آفرینی The Blood of Dawnwalker از هوش مصنوعی فقط در مرحله تست دیالوگ‌ها پیش از استخدام صداپیشگان واقعی استفاده کرد:

ما از هوش مصنوعی برای صداها در دوره آزمایش قبل از ضبط واقعی استفاده کردیم زیرا تجربه قبلی من نشان داده وقتی دیالوگ‌ها را می‌شنویم درک بهتری از بازی پیدا می‌کنیم و هدفمان این بود که هرچه سریع‌تر بتوانیم نسخه آزمایشی را در اختیار داشته باشیم تا بازی را تست و اصلاح کنیم.

توماشکویچ در ادامه تاکید کرد:

وقتی از داستان مطمئن شدیم و دیدیم آنچه می‌خواهیم اتفاق افتاده، ضبط اصلی با بازیگران آغاز شد. این تمام استفاده ما از هوش مصنوعی بود و فکر می‌کنم رویکرد آن منطقی است. هوش مصنوعی باید به انسان کمک کند و نباید جایگزین او شود.

او با اینکه مخالف کامل هوش مصنوعی نیست، اما تاکید دارد فناوری فعلی باید بیشتر به شکل ابزاری کمکی مانند مترجم گوگل باشد و نباید حقوق خالقان آثار را زیر پا گذاشته یا گرافیک و انیمیشن را با الگوبرداری از کارهای هنرمندان تولید کند:

من باور ندارم که روزی افراد خلاق کاملا با هوش مصنوعی جایگزین شوند. این فناوری می‌تواند کمک‌کننده باشد اما جایگزین نخواهند شد. بازی‌هایی که صرفا با هوش مصنوعی ساخته شوند، روح نخواهند داشت.

توماشکویچ در سال ۲۰۲۱ پس از ۱۷ سال از CD Projekt جدا شد و در این مدت در ساخت هر سه نسخه‌ی سری ویچر نقش مهمی داشت و سپس مسئولیت کارگردانی Wild Hunt و دی‌ال‌سی آن را برعهده گرفت و بعد از آن به عنوان مدیر طراحی پروژه Cyberpunk 2077 منصوب شد و در نهایت به معاونت توسعه بازی رسید. در سال ۲۰۲۲ با تاسیس Rebel Wolves و تامین سرمایه از NetEase مسیر حرفه‌ای جدیدی را آغاز کرد.

source

توسط elmikhabari.ir