او تأکید میکند که کاملاً مخالف هوش مصنوعی نیست اما آن را ابزاری برای تکامل کار انسانها میداند، نه جایگزین کردن آنها: «باور ندارم که هوش مصنوعی جایگزین افراد خلاق شود. میتواند کمک کند، اما جای آنها را نمیگیرد. فکر نمیکنم بازیای که فقط با AI ساخته شده باشد، روح داشته باشد. واقعاً باور ندارم.»
توماشکیویچ درباره دلیل انتخاب Dispatch بهعنوان بازی سال خود میگوید: «بهتازگی Dispatch را تمام کردم؛ این بازی سال من است. عاشقش شدم و باور ندارم که هوش مصنوعی بتواند چنین چیزی خلق کند. این کار ممکن نیست. شما به انسانهایی نیاز دارید که احساس کنند، شور خلاقانه داشته باشند، بخواهند چیزی را ثابت کنند و یک داستان خاص را با لحظههای احساسی دقیق روایت کنند. ماشین هرگز ما را آنقدر عمیق درک نمیکند.»
بحث نقش هوش مصنوعی در صنعت بازی همچنان داغ است. درحالیکه اخیراً فاش شد دن هاوسر، یکی از بنیانگذاران راکاستار، در پروژه جدیدش از AI بهره میبرد، او نیز گفته بود هوش مصنوعی «همهچیز نیست». فراتر از مباحث AI، دیدن موفقیت گسترده Dispatch برای طرفداران بازیهای داستانمحور دلگرمکننده است. طبق گزارشها بازی در کمتر از یک ماه، دو میلیون نسخه فروش داشته و در مراسم The Game Awards 2025 نامزد بهترین بازی مستقل تازهوارد شده است.
source