سرویس Xbox Game Pass موفق به ثبت رشد چشمگیری در میزان استفاده از قابلیت بازی ابری شده است. طبق اعلام «فیل اسپنسر»، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت، ساعت‌های استفاده از قابلیت ابری این سرویس نسبت به همین زمان در سال گذشته میلادی ۴۵ درصد بیشتر شده است. اسپنسر با انتشار پیامی در لینکدین اعلام کرد که مایکروسافت آینده‌ای را برای صنعت بازی‌سازی ترسیم می‌کند که در آن دسترسی به بازی‌ها از همیشه آسان‌تر خواهد بود. او افزود که یکی از راه‌های سنجش پیشرفت، بررسی میزان تعامل کاربران است و روند فعلی، بسیار امیدبخش به نظر می‌رسد.

بر اساس توضیحات اسپنسر، پلیرهای کنسول‌های ایکس‌باکس ۴۵ درصد بیشتر از پیش به تجربه بازی‌های ابری روی آورده‌اند و در دیگر دستگاه‌ها هم این عدد به رشد ۲۴ درصدی رسیده است. او تاکید کرد که پیشرفت، همواره با افزایش گزینه‌های انتخاب برای کاربران محقق می‌شود تا هر کس بتواند هر زمان و در هر کجا که می‌خواهد، بازی مورد علاقه خود را انجام دهد. اسپنسر ضمن قدردانی از همکاری تیم ایکس‌باکس، شرکا و بازیکنان، تحقق این چشم‌انداز را نتیجه تلاش دسته‌جمعی همه آن‌ها دانست.

در پست دیگری مرتبط با این موضوع، ایکس‌باکس اعلام کرد که تحول بزرگی در سرویس Xbox Cloud Gaming رخ داده است. این سرویس هم‌اکنون در هند راه‌اندازی شده و دامنه فعالیت خود را در آرژانتین و برزیل گسترش داده و راه‌های بیشتری برای تجربه بازی روی دستگاه‌های مختلف فراهم آورده است.

در مهر ۱۴۰۴ (اکتبر ۲۰۲۵)، مایکروسافت قیمت سرویس Xbox Game Pass را افزایش داد. گران‌ترین سطح این سرویس یعنی Xbox Game Pass Ultimate از ۱۹.۹۹ دلار به ۲۹.۹۹ دلار در ماه رسید. این افزایش به دلیل افزودن محتواهایی مانند Fortnite Crew و Ubisoft+ Classics به همراه بهبود کیفیت استریم ابری و دسترسی به بیش از ۷۵ بازی جدید در روز نخست انتشار سالانه، از جمله Call of Duty: Black Ops 7 اتفاق افتاده است.

source

توسط elmikhabari.ir