اما کاربران هنگام شرکت در هر مرحلهی قرعهکشی، یک آواتار رایگان روزانه نیز دریافت میکنند؛ آواتارهایی که بهنظر میرسد توسط هوش مصنوعی تولید شده باشند. تشخیص قطعی آثار تولید شده با هوش مصنوعی هر روز سختتر میشود، اما این تصاویر نشانههایی از ظاهر معمول آثار AI را دارند؛ بدون ایرادات واضح مثل انگشتهای اضافی، اما حس و حال آشنایی دارند. واضحترین سرنخ شاید نوشتههای ژاپنی موجود در صحنههای سایبرپانکی باشد؛ نوشتههایی که عملاً شباهتی به حروف واقعی ژاپنی ندارند.
در مقایسه با نمونههای اخیر فعالیتهای تبلیغاتی مبتنی بر AI در Call of Duty و Fortnite، این مورد چندان نگرانکننده نیست؛ در نهایت یک رویداد تبلیغاتی ساده است. بااینحال منتقدان معتقد هستند سونی روی انبوهی از کانسپتآرتهای چشمگیر از دهها فرنچایز اختصاصی خود نشسته است. بنابراین این سؤال مطرح میشود: آیا واقعاً لازم بود سراغ تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی برود؟ آیا بهتر نبود برخی از همان آثار هنری موجود را کراپ کرده و بهعنوان آواتار در اختیار کاربران قرار دهد؟
source