14 آذر 1404 ساعت 19:04

رویای داشتن یک خودرو اسپرت اقتصادی و پرقدرت بدون هزینه‌های گزاف نگهداری، دیگر یک خیال نیست؛ لیست ما ۸ مدل شگفت‌انگیز را به شما معرفی می‌کند.

بسیاری تصور می‌کنند نگهداری خودروهای پرفورمنس یا اسپرت، مستلزم صرف هزینه‌های سرسام‌آور است، اما این باور همیشه درست نیست. داده‌های ۱۰ ساله CarEdge نشان می‌دهد برخی از خودروهای اسپرت دو در کوپه و کانورتیبل، با وجود ارائه لذت رانندگی واقعی، هزینه‌های نگهداری بسیار پایینی دارند. این مدل‌ها نه‌تنها قدرتمند هستند، بلکه جیب شما را هم خالی نمی‌کنند.

۸ خودرو اسپرت اقتصادی با نگهداری ارزان‌تر از سدان

در ادامه به بررسی ۸ مدل خودرو اسپرت می‌پردازیم که هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن‌ها، حتی از بسیاری سدان‌های معمولی نیز اقتصادی‌تر است.

نیسان جی‌تی-آر (Nissan GT-R)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۹,۱۲۷ دلار

نیسان جی‌تی-آر (Nissan GT-R) مدت‌هاست که به‌عنوان نماد خودروهای سوپراسپرت «روزمره» شناخته می‌شود. طبق داده‌های CarEdge، هزینه‌های نگهداری و تعمیر یک GT-R طی ۱۰ سال حدود ۹,۱۲۷ دلار تخمین زده می‌شود. این رقم تقریبا ۱,۷۵۴ دلار بیشتر از یک کوپه متوسط است، اما در مقایسه با خودروهایی با عملکرد مشابه، بسیار پایین‌تر به حساب می‌آید.

احتمال نیاز به تعمیرات اساسی در آن فقط ۱۷.۹۴ درصد است که کمی بهتر از اکثر خودروهای هم‌رده است. موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو VR38DETT این خودرو به دوام و استهلاک پایین شهرت دارد و اکثر مالکان، هزینه‌های خود را صرف سیالات، ترمز و لاستیک می‌کنند.

شورلت کوروت (Chevrolet Corvette)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۸,۳۳۲ دلار

شورلت کوروت استینگری (Chevrolet Corvette Stingray) همواره ثابت کرده که عملکرد بالای موتور V8 لزوما به‌معنای هزینه‌های بالای مالکیت نیست. طی یک دوره ۱۰ ساله، CarEdge هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن را حدود ۸,۳۳۲ دلار برآورد می‌کند که برای عملکردی که ارائه می‌دهد، بسیار مناسب است.

موتورهای V8 پوش‌راد سری LS و LT برای دوام طولانی‌مدت ساخته شده‌اند و اغلب با نگهداری اولیه از ۱۶۰ هزار کیلومتر عبور می‌کنند. قطعات به وفور، ارزان و به راحتی در دسترس هستند که هزینه‌های تعمیر را پایین نگه می‌دارد.

شورلت کامارو (Chevrolet Camaro)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۷,۹۲۰ دلار

مالکیت شورلت کامارو (Chevrolet Camaro) به‌معنای هزینه‌های گزاف نگهداری نیست و یکی از معدود خودروهای ماسل کار (Muscle Car) است که به جیب شما احترام می‌گذارد. برآوردها نشان می‌دهد که مالکان طی ۱۰ سال حدود ۷,۹۲۰ دلار برای نگهداری و تعمیر آن هزینه می‌کنند.

بخش عمده این هزینه‌ها مربوط به قطعات مصرفی مانند ترمز، سیالات و بوش‌های سیستم تعلیق است. کاتالوگ عظیم قطعات جنرال موتورز، دسترسی به قطعات ارزان و آسان را تضمین می‌کند و موتورهای V6 و V8 هر دو برای مسافت‌های طولانی بدون مشکل شناخته شده‌اند.

فورد موستانگ (Ford Mustang)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۷,۹۱۴ دلار

فورد موستانگ (Ford Mustang) ثابت می‌کند که یک ماسل کار سنتی می‌تواند در دوران مدرن نیز اقتصادی باشد. داده‌های CarEdge هزینه‌های نگهداری و تعمیر ۱۰ ساله را حدود ۷,۹۱۴ دلار تخمین می‌زند که فقط ۵۴۱ دلار بیشتر از یک کوپه متوسط است.

با احتمال ۲۱.۴۷ درصد نیاز به تعمیر اساسی، این خودرو کمی بالاتر از میانگین بخش خود قرار دارد، اما سابقه موستانگ در قابلیت اطمینان این ریسک را جبران می‌کند. موتور V8 کایوت ۵.۰ لیتری و چهار سیلندر اکوبوست، هر دو به‌طور معمول با سرویس‌های اولیه بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند.

نیسان زد (Nissan Z)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۶,۸۶۶ دلار

نیسان زد (Nissan Z) همیشه به‌دلیل لذت رانندگی خالص و بدون مشکلات پس از خرید شهرت داشته است. نگهداری و تعمیر آن طی ۱۰ سال حدود ۶,۸۶۶ دلار هزینه دارد که در واقع ۵۰۷ دلار کمتر از میانگین صنعتی برای کوپه‌هاست. این رقم برای یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب با موتور V6 چشمگیر است.

راز این سادگی در: پیشرانه اثبات شده، حداقل پیچیدگی‌های الکترونیکی و قطعات مشترک با مدل‌هایی مانند اینفینیتی G37 است که صورتحساب‌های سرویس را قابل پیش‌بینی می‌کند. احتمال نیاز به تعمیر اساسی در نیسان Z طی ۱۰ سال ۱۷.۹۴ درصد است که از بسیاری رقبا از جمله گزینه‌های گران‌تر مانند ب‌ام‌و Z4 و تویوتا GR سوپرا بهتر است.

سوبارو بی آر زد (Subaru BRZ)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۶,۸۴۸ دلار

کمتر خودرویی می‌تواند تعادل بین لذت و مقرون‌به‌صرفه بودن را مانند سوبارو بی آر زد (Subaru BRZ) به نمایش بگذارد. داده‌ها، هزینه نگهداری ۱۰ ساله آن را تنها ۶,۸۴۸ دلار تخمین می‌زنند که حدود ۵۲۵ دلار کمتر از یک کوپه متوسط است. این هزینه کم برای یک خودروی اسپرت سبک‌وزن دیفرانسیل عقب که برای رانندگی هیجان‌انگیز ساخته شده، واقعا ناچیز است.

موتور تخت چهار سیلندر FA24 این خودرو، طراحی ساده و قابل دسترسی دارد. وزن کم ۲,۸۰۰ پوندی آن نیز به این معناست که قطعاتی مانند ترمز، لاستیک و کلاچ کمتر فرسوده می‌شوند. پلتفرم مشترک با تویوتا GR86، دسترسی پایدار به قطعات و سرویس‌دهی کم‌هزینه را تضمین می‌کند.

تویوتا GR سوپرا (Toyota GR Supra)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۵,۲۹۸ دلار

همکاری تویوتا و ب‌ام‌و برای ساخت GR سوپرا (Toyota GR Supra) شاید در ابتدا تعجب‌برانگیز بود، اما اعداد ثابت می‌کنند که این یک حرکت هوشمندانه بوده است. طبق CarEdge، نگهداری و تعمیر یک GR سوپرا طی ۱۰ سال حدود ۵,۲۹۸ دلار هزینه دارد که تقریبا ۲,۰۷۵ دلار کمتر از یک کوپه متوسط است.

این برای خودرویی با موتور شش سیلندر خطی B58 ب‌ام‌و که به قدرت نرم و قابلیت اطمینان بالا معروف است، بسیار قابل توجه است. سوپرا از فواصل سرویس طولانی‌تر تویوتا و ساختار نگهداری ساده‌تر بهره می‌برد. احتمال نیاز به تعمیر اساسی آن تنها ۱۲.۹۸ درصد است که یکی از پایین‌ترین‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود.

تویوتا جی آر 86 (Toyota GR86)

تخمین هزینه ۱۰ ساله نگهداری: ۴,۸۲۱ دلار

تویوتا جی آر 86 (Toyota GR86) به یک دلیل بزرگ در صدر این لیست قرار می‌گیرد: نگهداری آن حتی از بسیاری سدان‌ها، از جمله هوندا سیویک، ارزان‌تر است. GR86 تنها ۴,۸۲۱ دلار در طول ۱۰ سال برای نگهداری و تعمیر هزینه دارد، در حالی که CarEdge می‌گوید صاحب یک سیویک در همان دوره حدود ۵,۶۴۰ دلار هزینه می‌کند. این برای یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب که برای رانندگی پرهیجان ساخته شده، واقعا قابل ستایش است.

فرمول GR86 با استفاده از موتور باکسر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی، حداقل کمک‌های الکترونیکی و قابلیت اطمینان تویوتا که با مهندسی سوبارو تقویت شده، به‌طرز شگفت‌آوری ساده است. احتمال نیاز به تعمیر اساسی در این خودرو نیز فقط ۱۲.۹۸ درصد است.

بیشتر بخوانید

source

توسط elmikhabari.ir