برای افرادی که قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را دارند، خرید و فروش رمزارزها در صرافی‌های معتبر، بهترین روش برای شروع فعالیت در این حوزه است. در بین صرافی‌های مختلف داخلی و خارجی، استفاده از صرافی‌ آنلاین داخلی راهی ساده‌تر است. در این صرافی‌ها کاربران می‌توانند به راحتی با پرداخت ریال به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند و در هر زمانی که مایل باشند، با چند کلیک سرمایه خود را نقد کرده و به کارت بانکی خود منتقل کنند.

با این حال، برخی افراد به دلایل مختلف، در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال سراغ گزینه‌های خارجی می‌روند. هر یک از صرافی‌های داخلی و خارجی دارای مزایا و معایبی هستند اما یک وجه اشتراک بین تمام آن‌ها وجود دارد؛ آن‌هم ویژگی‌هایی است که پیش از انتخاب صرافی باید به آن‌ها توجه کنید. با ما در این مقاله از سرمایکس همراه باشید تا با نکات و ترفندهای انتخاب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا شوید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در جهان

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال چه در داخل و چه خارج، باید به چند ویژگی اساسی توجه کرد. اولا، تعداد کاربران و حجم معاملات بالا از مهم‌ترین ویژگی‌ها هستند. صرافی‌های خارجی به دلیل بین‌المللی بودن و دامنه وسیع فعالیت، معمولا کاربران و معاملات بیشتری دارند. این موضوع باعث می‌شود سفارش‌ها در شرایط پرنوسان بازار بهتر اجرا شوند.

 دوما، قدمت و تیم توسعه‌دهنده‌ صرافی اهمیت زیادی دارد؛ صرافی‌هایی که سابقه‌ طولانی و تیم‌های معتبر دارند، اعتماد بیشتری جلب می‌کنند. در نهایت، نرخ کارمزد معاملات نیز مهم است؛ صرافی‌هایی با کارمزد کمتر و طرح‌های ویژه برای کاهش هزینه‌ها، انتخاب‌های بهتری هستند.

برای انتخاب یک صرافی خارجی مناسب برای معامله ارزهای دیجیتال، باید علاوه بر موارد ذکر شده به عوامل دیگری مانند امنیت و احترام به حریم خصوصی کاربر، پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، عدم محدودیت در واریز و برداشت رمزارز و رابط کاربری مناسب توجه کرد.

یک موضوع مهم دیگر برای کاربران ایرانی، رابطه‌ صرافی‌های خارجی با کاربران ایرانی است. به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند و حتی ممکن است حساب‌های آنان را مسدود کنند. با این حال، برخی از صرافی‌ها هنوز به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند و بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند از این صرافی‌ها برای معامله استفاده کنند. به دلیل اعمال این تحریم‌ها علیه ایران، انتخاب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران و مقایسه آن ها

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران و مقایسه آن‌ها

کاربران ایرانی باید در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی دقت زیادی داشته باشند و ابتدا اطمینان حاصل کنند که فعالیت کاربران ایرانی در آن صرافی محدود یا ممنوع نیست. همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد، به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از صرافی‌ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند.

اگر بدون توجه به این مسئله در یک صرافی خارجی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید، احتمال مسدود شدن حساب کاربری و از دسترس خارج شدن دارایی‌هایتان وجود دارد. بنابراین، بهتر است برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال و پس از مقایسه صرافی‌های مختلف، از گزینه‌های معتبر داخلی مانند صرافی سرمایکس استفاده کنید تا بدون به خطر انداختن دارایی‌هایتان به معامله بپردازید.

صرافی سرمایکس با ارائه خدمات متنوع و مزایای بی‌نظیر، انتخابی عالی برای معامله ارزهای دیجیتال است. سرمایکس با پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته، همواره در کنار شما است تا بهترین خدمات ممکن به شما ارائه گردد.

همچنین، با بهره‌گیری از روش‌های پرداخت متنوع، عملیات واریز و برداشت سفارش‌های شما در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. در سرمایکس، می‌توانید از تجربه خرید و فروش رمزارزها با کمترین کارمزد لذت ببرید. مهم‌تر از همه، برای اطمینان از امنیت دارایی‌های کاربران، تمامی پروتکل‌های امنیتی مانند ذخیره‌سازی دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد و تایید دو مرحله‌ای استفاده می‌شود.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، ثبت نام در سرمایکس بسیار آسان و سریع و تنها در ۳ مرحله انجام می‌شود:

  1. برای ایجاد حساب کاربری، کافی است شماره موبایل خود را وارد کرده و یک رمز عبور تعیین کنید.
  2. پس از ثبت‌نام، می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه مراحل احراز هویت خود را کامل کنید.
  3. پس از تایید هویت، شما می‌توانید به راحتی بیش از ۷۰۰ رمزارز را در سرمایکس معامله و خرید و فروش کنید.

برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

همانطور که اشاره شد، انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال نیازمند توجه به عوامل مختلفی مانند امنیت و نرخ کارمزد است. اما این عوامل تنها به این دو مورد محدود نمی‌شوند. در ادامه، به بررسی ویژگی‌های مهم دیگر در انتخاب بهترین صرافی رمز ارزها خواهیم پرداخت.

نقدینگی و حجم معاملات

وقتی قصد دارید معاملات بزرگی انجام دهید، حجم معاملات بسیار اهمیت دارد چرا که اگر در یک صرافی، حجم معاملات کم باشد، ممکن است برای انجام یک معامله بزرگ، مجبور شوید چندین معامله کوچک انجام دهید. این موضوع باعث پرداخت کارمزد بیشتر و صرف زمان بیشتر می‌شود. در شرایط بدتر، در معاملاتی که حجم معامله کمی دارند، ممکن است دارایی شما به فروش نرسد یا معاملات شما انجام نشود، زیرا تعداد کمی از کاربران به خرید و فروش در صرافی مشغولند.

امنیت

امنیت اولین اولویت کاربران برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. اطمینان از عدم هک شدن صرافی، امن بودن ارزها، وجود مراحل تایید هویت دومرحله‌ای و… به وجود امنیت در یک صرافی اشاره دارد. همچنین، امکان نگهداری دارایی‌های دیجیتال کاربران با کیف پول‌های مختلف باعث می‌شود که بالاترین سطح امنیت برای مشتریان فراهم شود.صرافی‌های خوب امکانات امنیتی بالایی دارند که شامل احراز هویت دو عاملی و ذخیره‌سازی آفلاین است.

شفافیت

در بحث شفافیت صرافی باید بررسی کنید که آیا صاحبان، آدرس دفتر مرکزی و اعضای تیم صرافی به راحتی قابل شناسایی هستند؟ برخی از صرافی‌ها به علت عدم شفافیت و امنیت پایین می‌توانند بستر مناسبی برای حملات هکرها را فراهم کنند.

نداشتن محدودیت در خرید و فروش

 یکی از مزایای برجسته‌ بهترین صرافی ارز دیجیتال، عدم وجود محدودیت در حجم خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال، کاربران جدید می‌توانند با ۱۰۰ هزار تومان شروع به خرید کنند تا با عملکرد بازار آشنا شوند و سپس معاملات خود را با مبالغ بیشتری انجام دهند.

در اکثر صرافی‌های خارجی، این محدودیت معمولا ۱۰ دلار است. اما نکته منفی آن این است که زمانی که کاربر با ۱۰ دلار معامله‌ای را آغاز می‌کند، امکان تنظیم حد ضرر وجود ندارد؛ زیرا این محدودیت در فروش نیز اعمال می‌شود. اگر قیمت دارایی افت کند، دارایی کاربر ممکن است زیر ۱۰ دلار ارزش داشته باشد و امکان فروش آن در این شرایط وجود ندارد.

هزینه و کارمزد

برای تفکیک صرافی‌های خوب از یکدیگر، کارمزد معاملات و هزینه‌های واریز و برداشت را با هم مقایسه کنید. برخی صرافی‌ها ممکن است کارمزد پایینی داشته باشند، اما هزینه‌های پنهان نیز باید در نظر گرفته شود.

بازار معامله برای حرفه‌ای‌ها

ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال به کاربران باتجربه این امکان را می‌دهد که دارایی‌ها و حساب کاربری‌شان را در برابر حملات هکرها یا حملات سایبری محافظت کنند و با اطمینان خاطر به معاملات بپردازند. تریدرهای حرفه‌ای در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به وجود ابزارهای تحلیلی کاربردی، ابزارهای پیشرفته مانند ربات‌های تریدر، امکان معاملات مارجین (معامله ارزهای دیجیتال از طریق وام)، معاملات فیوچر (قراردادهای آتی) و نمایش قیمت‌های آنی و لحظه‌ای توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

به غیر از این، تعیین حد ضرر برای سفارشات مشتریان نیز از جمله معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. همچنین، هزینه تراکنش و کارمزد پایین نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های انتخاب صرافی مناسب در نظر گرفته می‌شود، زیرا این مولفه می‌تواند به طور مستقیم بر سود و زیان معامله‌گران چه حرفه‌ای و چه مبتدی تأثیر بگذارد.

سلب مسئولیت رپورتاژ: این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد

source

توسط elmikhabari.ir