ممکن است برخی از این نکات را بارها شنیده باشید و شاید فکر کنید که تکراری و بدون اثر هستند ولی باید بدانید که مهمترین امر جهت موفقیت در کنکور، تلاش و پشتکار شما می‌باشد. جالب است، بدانید برخی رازهای موفقیت در کنکور مشترک و یکسان هستند به طور مثال: تلاش و کوشش شما، برنامه‌ریزی دروس و یا استفاده از منابع کمک آموزشی که همگی برای داشتن یک آزمون با موفقیت بالا جهت ورود به بهترین دانشگاه لازم هستند. قطعا تمامی داوطلبین روی این نکات تمرکز و دقت بیشتری دارند اما باید بدانید که توانایی و استعداد شما به همراه روحیه و عملکرد تحصیلی می‌تواند بزرگ‌ترین رمز موفقیت شما در کنکور باشد.

20 دلیل موفقیت تضمینی در کنکور تجربی

موفقیت در کنکور امری دست نیافتنی و رویایی نیست. داوطلبانی که رشته تجربی را طبق علاقه و استعداد خود انتخاب می‌کنند قطعا به رازهای موفقیت در کنکور پی برده‌اند و در اجرای آنها کوتاهی نمی‌کنند. اگر شما هم به دنبال موفقیت در کنکور هستید در ادامه 20 راز موفقیت در کنکور تجربی را مطالعه کنید.

استفاده از مشاوره کنکور تجربی گامی بزرگ در جهت موفقیت است. چرا که پیشروی با برنامه اصولی و مختص به خود از مهم‌ترین اقداماتی است که در همان ابتدا باید انجام دهید. بنابراین هیچ گاه رو به رو شدن با مشاور را به تعویق نیندازید.

رازهای موفقیت در کنکور

1. اولین و مهمترین راز موفقیت در کنکور توکل به خدا می‌باشد

توکل به این معناست که شما تلاش و کوشش خود را برای مطالعه تمامی دروس قرار بده و تدبیر امور دیگر را به خدا واگذار کنید. با توکل کردن به خدا آرامشی خواهید داشت که به راحتی می‌توانید حین آزمون کنکور تجربی به موفقیت برسید.

2. برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی

برای اینکه شما به هر آنچه که دوست دارید برسید، باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. بدون برنامه‌ریزی هیچ تلاشی نتیجه مطلوب را نخواهد داشت چرا که برنامه‌ریزی اصولی باعث شده تا شما تمام موارد از جمله زمان و اهداف خود را بتوانید مدیریت کنید و دچار سردرگمی نشوید.

3. هدف و راه مشخص

وقتی شما طی یک هدف مشخص پیش بروید انگیزه و اشتیاق دنبال کردن آن برای شما بیشتر می‌شود که این امر مهمترین راه کسب موفقیت می‌باشد. وقتی با دقت به اهداف خود توجه می‌کنید، انگیزه شما برای تلاش و پشتکارتان بیشتر می‌شود و قطعا نتیجه بهتری را دریافت می‌کنید. لذا به این فکر کنید که شما امسال یک هدف بزرگ به اسم کنکور دارید و تمامی تلاشتان را باید برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید.

4. شناخت روش‌های درست مطالعه

برای اینکه مفهوم درست یک موضوع را بهتر متوجه شوید باید اصول و فنون روش‌های مطالعه را بشناسید. از این رو شناخت روش‌های مطالعه شما را در وقت و زمان و همچنین رسیدن به موفقیت برای اهدافتان کمک خواهد کرد.

5. آمادگی کامل برای شروع دروس

به این نکته توجه کنید که برای کنکور شما باید ابتدا آرامش روحی و روانی خود را حفظ کنید و بدون هیچ گونه اضطراب با اهداف مشخص شروع به خواندن درس‌ها کنید. برای اینکه جسمتان تقویت شود باید تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش را در روتین روزانه خود قرار دهید تا بتوانید به خوبی درس بخوانید. با اضطراب و نگرانی بیهوده فقط ذهن خود را خسته خواهید کرد.

6. نگاه و تفکر مثبت

سعی کنید این جمله را همیشه با خود داشته باشید که من می‌توانم و من بهترینم. با داشتن نگاه مثبت و تلاش و کوشش قطعا می‌توانید به موفقیت برسید. امیدوار بودن و تلاش کردن نیز یکی از بخش‌های مهم رسیدن به موفقیت می‌باشد.

7. مشارکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور

با شرکت نمودن در یکی از آزمون‌های آزمایشی کنکور می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را بسنجید. توجه کنید که طبق برنامه ریزی درست آزمون‌ها را دنبال کنید و برنامه‌های بلند مدت و میان مدت را به درستی انجام دهید. همچنین با نتیجه خوب و دلخواه از آزمون آزمایشی، خود را نبازید و مغرور نشوید.

8. گذاشتن وقت برای مطالعه با آمادگی کامل

اگر شما جزء افرادی هستید که برای کنکور تلاش می‌کنید باید بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کنید. معمولا شما باید روزانه 10 ساعت مطالعه داشته باشید که این میزان بسته به توانایی شما می‌تواند کم یا زیاد شود. توجه داشته باشید سلامت جسمی و روحی شما مهم‌ترین چیز می‌باشد پس به آن نیز توجه داشته باشید.

9. مطالعه اصولی کتاب‌های درسی

شاید بتوان مهم‌ترین منبع جهت آزمون‌های سراسری را به کتاب‌های درسی اختصاص داد. کتاب‌های کمک درسی و تست‌ها نیز می‌توانند به شما کمک زیادی کنند اما قبل از آن باید به طور کامل به کتب درسی مسلط شوید. همچنین دفترچه‌های آزمون کنکور سال‌های گذشته از بهترین منابع برای مطالعه هستند.

10. مرور دروس مهم

زمانی که شما دروس مهم را مرتب و روزانه می‌خوانید باعث می‌شود تا مطالب در ذهن شما ثبت و فراموش نشود. در روزهای آخر نزدیک به کنکور مرور نکات مهم می‌تواند بسیار مفید باشد.

11. تست بزنید

سعی کنید تمامی فن و فنون تست زنی را بدانید؛ چرا که تست زدن در آزمون بسیار به شما کمک می‌کند. شما باید بتوانید بعد از آزمون، با استفاده از فرم‌های مخصوص آزمون خود را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

12. مطالعه دروس عمومی و اختصاصی

باید به طور همزمان هم دروس عمومی و هم تخصصی را بخوانید. به این نکته توجه کنید که دروس عمومی نیز همچون درس‌های تخصصی بسیار مهم هستند. همچنین امتحانات نهایی که تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی کنکور دارد، شامل دروس عمومی نیز است.

13. افزایش تراز درس

تراز درس‌های خود را بسنجید و به این توجه کنید که با افزایش تراز شما در یک یا چند درس می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. برای افزایش تراز درس‌هایی که در آنها ضعیف هستید نیز از کلاس‌ها یا مشاورین در این زمینه کمک بگیرید.

14. استفاده از جدول زمانبندی سوالات کنکور و آگاهی کامل از آن

بهترین برنامه زمانبندی را برای خود تهیه کنید. البته باید توجه کنید که تنها با مشورت با یک مختص برنامه ریز می‌توانید بهترین برنامه را تهیه کنید. مشاوره تحصیلی از جمله مشاوره های پرکاربرد برای دانش آموزان است که با پیچ و خم مسیر راه آشنا شوند.

استفاده از مشاوره انتخاب رشته کنکور

15. مطالعه سوالات کنکور سال های گذشته

به دروس آزمون‌های سراسری سال‌های قبل توجه داشته باشید.

16. بررسی درصد و رتبه داوطلبان سال گذشته

به درصد و میزان رتبه‌های کسب شده داوطلبان سال‌های گذشته توجه کنید و کارنامه آنها را مطالعه کنید.

17. ناامید نشدن

اساس موفقیت در هر کاری تداوم و استمرار در کار است. مسلما با استمرار و تلاش به آنچه که می‌خواهید، می‌رسید. تنها کافی است که ناامید نشوید و از ادامه مسیر دست نکشید. با تلاش و پشتکار موفق می‌شوید.

18. آگاهی به اخبار به روز کنکور

آگاهی کامل از شرایط آزمون، پذیرش دانشجو در دانشگاه، رتبه و سهمیه، نمره کل، زیر گروه‌ها و ضریب دروس یکی از رازهای موفقیت است.

19. مشورت با رتبه برترها

حتما با افرادی که تجربه موفقیتی در کنکور داشته‌اند مشورت کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

20. بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته

توجه کنید که انتخاب رشته برای رتبه‌های کمتر راحت‌تر است ولی هر چه رتبه بالاتر برود، باید برای انتخاب رشته دقت بیشتری به خرج دهید. مشاوره انتخاب رشته بی نهایت به شما در انتخاب بهترین رشته با توجه به شرایط، رتبه، شخصیت و علاقه‌مندی شما کمک می‌کند.

به طور کلی موفقیت در کنکور با داشتن برنامه ریزی و هدف امکان‌پذیر است. مسیر راه آسان نیست اما موفقیت صد در صد تضمین شده اتفاق خواهد افتاد. کافی است تلاش کنید و طبق برنامه پیش روید. با آرزوی موفقیت برای شما

source

توسط elmikhabari.ir