در تازه‌ترین اخبار بازی و به نقل از رسانه VGC، یورگ نیومن که مدیریت و ریاست مجموعه Microsoft Flight Simulator ایکس باکس را برعهده دارد، در مصاحبه جدید خود تایید کرد که ایده اولیه انتشار این بازی برای پلی استیشن ۵ را شخصا مطرح کرده است؛ زیرا اعتقاد داشت که عرضه این بازی برای پلی استیشن ۵، به عنوان محرکی قدرتمند و موثر جهت تسهیل عرضه سایر انحصاری‌های ایکس باکس روی پلتفرم پلی استیشن عمل خواهد کرد. به گفته نیومن، این ایده بعد از اقدام سازندگان جهت کاهش حجم بازی بعدی مجموعه صورت گرفت؛ زیرا امکان پورت آن برای سایر پلتفرم‌ها را بسیار راحت کرد. با این حال مایکروسافت در ابتدا مخالف این ایده بود.

نیومن خاطرنشان کرد: «در واقع، این ایده‌ی من بود. ما بازی Microsoft Flight Simulator 2020 را ابتدا در اوت ۲۰۲۰ برای کامپیوتر منتشر کردیم و سال بعد آن را برای ایکس باکس در دسترس قرار دادیم. از طریق این کار، ما میلیون‌ها طرفدار جدید کنسولی پیدا کردیم که هرگز این شبیه‌ساز پرواز را تجربه نکرده بودند؛ زیرا کاربر کامپیوتر نبودند. بسیاری از آن‌ها لذت بردند و همچنان در جامعه مخاطبین بازی حضور دارند.

در سال ۲۰۲۰ وقتی بازی را برای دانلود منتشر کردیم، به ۱۲۰ گیگابایت فضا نیاز داشت. وقتی در سال ۲۰۲۳ بودیم، به حجم کل بازی پس از به‌روزرسانی‌ها نگاه کردم و حدود ۳۰۰ گیگابایت بود. بعد به نقشه راه محتوای آینده دقت کردم و فهمیدم که آنقدر چیزهای جدیدی در برنامه داریم که حجم بازی را از یک ترابایت بیشتر خواهند کرد. در آن زمان بود که تصمیم به اقدام گرفتم و ایده ساخت Microsoft Flight Simulator 2024 شکل گرفت.

ما تصمیم گرفتیم تا این بازی را به شکل یک پروژه ابری کوچک بسازیم. بازی ما الان ۸ گیگابایت حجم دارد و به جای اینکه همه محتوای آن را روی هارد دیسک بازیکن قرار دهیم و حجم دانلود را زیاد کنیم، همه چیز را در فضای ابری قرار می‌دهیم و پردازش می‌کنیم. این باعث شد که بتوانیم بازی را روی پلتفرم‌های دیگر عرضه کنیم. من تقریبا دو سال و نیم پیش پیشنهاد انتشار بازی برای پلی استیشن را دادم. احتمالاً این پیشنهاد کمی زودتر از موعد مقرر بود؛ زیرا در آن زمان پاسخ منفی شنیدم.»

source

توسط elmikhabari.ir