گیمپلی Find Joe: Two of us بر پایه مکانیکهای کلاسیک سبک اشیاء پنهان بنا شده است. اگر با این سبک آشنایی داشته باشید، میدانید که چالش اصلی، پیدا کردن آیتمهای خاصی است که با زیرکی در یک تصویر شلوغ و پرجزئیات مخفی شدهاند. اما سازندگان در اینجا تنها به یک جستجوی ساده بسنده نکردهاند. هر مرحله در واقع بازسازی یک صحنه جرم، یک اتاق بازجویی قدیمی یا محلی مرتبط با خاطرات جو است. شما باید با لمس صفحه و بررسی دقیق محیط، اشیاء لیست شده را پیدا کنید. تفاوت اصلی اینجا است که پیدا کردن برخی اشیاء نیازمند تعامل با محیط است؛ مثلاً ممکن است کلیدی زیر یک روزنامه پنهان شده باشد یا برای دیدن یک مدرک خاص، نیاز باشد تا در کمدی را باز کنید. این لایهی تعاملی کوچک، باعث میشود تا گیمپلی از حالت یکنواخت خارج شده و حس واقعیتری از جستجو را به بازیکن منتقل کند.
بازیکن میتواند از دو شخصیت برای حل معماها استفاده کند
علاوه بر بخش اشیاء پنهان، بازی شامل مینیگیمها و پازلهای منطقی متنوعی نیز میشود که برای پیشروی در داستان ضروری هستند. این پازلها معمولاً شامل تعمیر کردن وسایل، باز کردن قفلها یا مرتب کردن اسناد به شیوهای خاص میشوند. تنوع این مراحل باعث میشود تا ذهن بازیکن مدام بین مشاهده دقیق (برای پیدا کردن اشیاء) و تفکر (برای حل پازلها) درحال تکاپو باشد. کنترل بازی کاملاً برای صفحات لمسی بهینه شده و تنها با ضربه زدن یا کشیدن انگشت انجام میشود که تجربهای روان و بدون پیچیدگی را برای مخاطب فراهم میکند.
source