شرکت کپکام می‌خواهد به‌شکل منظم‌تری بازی‌های سری Mega Man را عرضه کند.

شرکت کپکام مدعی شده است خواهان عرضه منظم‌تر بازی‌های سری Mega Man است. در جریان چهل‌وپنجمین جلسه عمومی با سهام‌داران، وقتی از این شرکت درباره برنامه‌هایش با سری نام‌برده پرسیده شد، کپکام جواب داد: «مگا من یکی از مجموعه‌های باارزش ماست و ما در حال بررسی نحوه توسعه بازی‌هایش به‌شکل منظم هستیم».

این ناشر اخیرا پرسش‌نامه‌ای منتشر کرده بود و درباره آثار کلاسیکش و علاقه طرفداران به نسخه‌های جدید از آن‌ها پرسیده بود. کپکام هرچندوقت یکبار این پرسش‌نامه‌‌ها را عرضه می‌کند و درباره سری‌های قدیمی مثل Dino Crisis سوال می‌پرسد. با اینکه چند مجموعه از بازی‌های قدیمی مگا من عرضه شده‌اند، اما نسخه‌های جدید کم و با فاصله زیاد منتشر می‌شوند. در ۱۵ سال گذشته، تنها سه نسخه Mega Man 9 در سال ۲۰۰۸، مگا من ۱۰ در سال ۲۰۱۰ و نسخه یازدهم در سال ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند.

مطابق اطلاعات کپکام، این سری در عمر ۳۶ ساله خود بالای ۳۸ میلیون واحد فروخته است. شرکت نینتندو اخیرا پنج بازی مگا من کنسول گیم بوی را روی سرویس آنلاین سوییچ عرضه کرد. این آثار با نام Rockman World 1-5 در ژاپن، پورت مستقیم نسخه NES نیستند؛ اما شباهت‌هایی با آن دارند و اکثرشان شامل باس‌هایی از بازی‌های کنسولی هستند. هر ۵ اثر غیراز Mega Man II توسط کپکام به استودیوی Minakuchi Engineering سپرده شدند و منتقدان هم این آثار را تحسین کردند.

نسخه دوم هم به استودیو Japan System House سپرده شد. کِیجی اینافونه، یکی از طراحان مگا من گفت بین آثار گیم بوی این سری، نسخه دوم را کمتراز بقیه دوست دارد و مدعی شد این استودیو با مگا من آشنا نبود. در نتیجه، کپکام برای نسخه سوم مجددا به سراغ Minakuchi Engineering رفت.

source

توسط elmikhabari.ir