حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور، موضوعی است که بسیاری از داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه به دنبال آن هستند. دانشگاه پیام نور با ارائه رشته‌های متنوع و شهریه پایین، به یکی از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان تبدیل شده است. پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه، با شرط معدل انجام می‌شود. در این مقاله، حداقل معدل لازم برای ثبت‌نام در رشته‌های مختلف این دانشگاه برای مهر ۱۴۰۳ را بررسی می‌کنیم و نکات مهم مربوط به آن را توضیح خواهیم داد.

حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور مهر ۱۴۰۳

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو قبول می‌کند. این دانشگاه شهریه پایینی دارد و تنوع رشته‌های آن بسیار بالا است و به همین دلیل متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه وجود دارند. در حال حاضر شرط معدل دانشگاه پیام نور بدون کنکور در رشته‌های مختلف نوبت مهر ماه سال تحصیلی ۱۴۰۳ منتشر نشده است؛ اما طبق مندرجات دفترچه نیمسال‌ گذشته این دانشگاه شرط معدل آن برای گروه‌های مختلف به شرح زیر است.

در صورتی که دفترچه ثبت‌نام آن برای نیمسال تحصیلی جدید منتشر شد آن را در این مقاله بروزرسانی خواهیم کرد.

گروه آموزشی کاردانی کارشناسی
علوم انسانی ۱۲ ۱۳
علوم پایه ۱۲ ۱۴
فنی و مهندسی ۱۲ ۱۳
کشاورزی ۱۲ ۱۳
هنر ۱۲ ۱۴
تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ۱۲ ۱۳
پزشکی

حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور مهر

به یاد داشته باشید در رشته‌هایی که تعداد متقاضیان آن بالا باشند شرط قبولی داوطلبان، مطابق بیشترین معدل کل دیپلم است؛ یعنی ممکن است داوطلبی برای قبولی در یکی از رشته‌های مهندسی حداقل معدل لازم را داشته باشد؛ اما در آن رشته قبول نشود، زیرا متقاضیانی با معدل بالاتر در این رشته ثبت نام کرده اند. به همین دلیل اولویت ثبت‌نام دانشگاه پیام نور بر اساس بیشترین معدل کل دیپلم متقاضیان است.

ملاک معدل در ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبان ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در نظر داشته باشند که علی‌رغم پذیرش این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی، این دانشگاه برای داوطلبان خود ملاک‌هایی را در نظر گرفته است. این ملاک‌ها برای فارغ‌التحصیلان دیپلم ریاضی، تجربی، انسانی و غیره متفاوت است که آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • ملاک قبولی فارغ‌التحصیلان نظام قدیم ۴ ساله رشته‌های نظری، کاردانش، فنی حرفه‌ای و هنرستان معدل کل دیپلم است.
  • ملاک قبولی فارغ‌التحصیلان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی و نظام جدید رشته‌های نظری معدل کتبی دیپلم است.
  • کسانی که فارغ‌التحصیل نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی و نظام جدید رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای هستند، ملاک قبولی آن‌ها معدل کل دیپلم خواهد بود.

بنابراین متقاضیان ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید معدل خود را مطابق معیارهای بالا در نظر گرفته و در آن ثبت‌نام کنند. دقت کنید که درصد تاثیر معدل کل هر کدام از دیپلم‌های بالا در رشته‌های مختلف با هم متفاوت هستند.

به‌عنوان مثال فردی که دیپلم تجربی دارد اگر در رشته‌های ریاضی ثبت‌نام کند، تاثیر معدل او ۱۰۰ درصد خواهد بود؛ اما اگر در یکی از رشته‌های انسانی نام‌نویسی کند، در این صورت تاثیر معدل او در قبولی این رشته به ۵۰ درصد می‌رسد؛ بنابراین تاثیر معدل کل دیپلم متقاضیان در رشته‌های مختلف با هم متفاوت هستند. برای همین شما قبل از ثبت‌نام در رشته‌های غیرمرتبط با دیپلم خود حتما با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید تا آن‌ها تمام نکات مهم را با جزییات کامل برای شما بیان کنند.

شانس قبولی برای شرکت در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور علاوه بر مقطع کاردانی و کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو قبول می‌کند. تعداد رشته‌های بدون کنکور ارشد پیام نور محدود بوده و تنها داوطلبان خاصی می‌توانند در این رشته‌ها تحصیل کنند؛ بنابراین شما با ورود به این دانشگاه می‌توانید تا مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در کنکور سراسری درس بخوانید. حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ درصد معدل کل دوره کارشناسی داوطلب و ۸۰ درصد نمره او در آزمون ترم اول است.

 

شانس قبولی برای شرکت در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه پیام نور

 

نکات مهم در خصوص حداقل معدل برای ورود به دانشگاه پیام نور

برای قبولی در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور علاوه بر داشتن حداقل معدل لازم باید نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشید؛ زیرا شرط معدل یکی از شرایط قبولی در این دانشگاه است و داوطلبان باید نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشند که آن‌ها را در ادامه برای شما عنوان می‌کنیم:

  • با توجه به اینکه تعداد داوطلبان رشته‌های مختلف با هم متفاوت هستند. برای همین ممکن است داوطلبی با داشتن شرط معدل کافی در آن قبول نشود و یا داوطلبی با معدل کل بسیار پایین در یک رشته با تعداد متقاضیان کم پذیرفته شود؛ لذا شما باید برحسب تعداد متقاضیان آن دانشگاه انتخاب رشته و ثبت‌نام خود را انجام دهید.
  • در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه پیام نور بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید در این دانشگاه با در نظر گرفتن حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور قبول شوید.
  • حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور ورودی‌های مختلف با هم متفاوت است. برای همین لازم است از آخرین اطلاعات ثبت‌نام دانشگاه پیام نور اطلاع داشته باشید و در این خصوص با کارشناسان باتجربه و خبره صحبت کنید.
  • در برخی از رشته‌های دانشگاه پیام نور اولویت پذیرش دانشجویان با رشته‌های دیگر فرق دارد؛ بنابراین شما برای اینکه در رشته‌های خاص بدون کنکور دانشگاه پیام نور قبول شوید حتما قبل از انتخاب رشته با کارشناسان تحصیلی صحبت کنید.
  • کسانی که سهمیه ایثارگران و خانواده شهدا دارند از شرط حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور معاف هستند و آن‌ها می‌توانند بدون داشتن معدل کافی وارد تمام رشته‌های دانشگاه پیام نور شوند.
  • دانشگاه پیام نور برای داوطلبان مناطق محروم کشور امتیازهای خاصی را در نظر گرفته است که این داوطلبان می‌توانند به‌راحتی در رشته‌های بهتر با معدل کمتری قبول شوند.
  • کسانی که جزو نخبگان کشور و استعدادهای درخشان هستند، امتیازهای خاصی برای قبولی در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارند. این افراد می‌توانند با ورود به سامانه استعداد درخشان دانشگاه پیام نور در بهترین رشته‌های این دانشگاه قبول شوند.

 

نتیجه‌گیری مقاله حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور

دانشگاه پیام نور در ۹۰ درصد از رشته‌های مقطع کاردانی و کارشناسی خود بدون کنکور دانشجو قبول می‌کند. کسانی که برای تحصیل در این رشته‌های تحصیلی علاقه دارند باید حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور را داشته باشند. معمولا حداقل شرط معدل دانشگاه پیام نور بدون کنکور در رشته‌های مختلف با هم متفاوت است. به‌طوری که شما باید با توجه به نوع دیپلم خود، حداقل معدل کتبی یا معدل نهایی را داشته تا در رشته مورد نظر خود قبول شوید.

هر چند که در حال حاضر برای نیمسال اول ۱۴۰۳ حداقل معدل برای ورود به دانشگاه پیام نور عنوان نشده است؛ اما مطابق با معیارهای سال گذشته می‌توان دریافت که برای کاردانی حداقل معدل نهایی دیپلم ۱۲ و برای مقطع کارشناسی ۱۳ یا ۱۴ است که آن‌ها را به تفکیک رشته‌های مختلف طب جدولی بیان کردیم. حال اگر هر گونه بروزرسانی جدیدی در حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور ایجاد شد آن را در این مقاله برای شما عنوان خواهیم کرد.

دقت کنید که علاوه بر معدل کل نهایی دیپلم داوطلب، تعداد متقاضیان، ظرفیت پذیرش، نوع رشته و غیره در قبولی داوطلب موثر هستند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید و مطابق با آخرین اطلاعات دانشگاه پیام نور آن‌ها را بررسی کنید. برای اینکه از آخرین اطلاعات و اخبار دانشگاه پیام نور در خصوص پذیرش در رشته‌های سوابق تحصیلی این دانشگاه مطلع شوید می‌توانید با مشاوران تخصصی تیم ایران تحصیل تماس بگیرید تا آن‌ها پاسخ شما را به‌صورت جامع بیان کنند.

 

جهت دانلود PDF مقاله حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

آیا امکان قبولی در رشته‌های پزشکی بدون کنکور دانشگاه پیام نور وجود دارد؟

خیر؛ شما نمی‌توانید در رشته‌های پر متقاضی مانند پزشکی در این دانشگاه بدون کنکور ثبت‌نام کنید.

امتیازهای دانشگاه پیام نور برای پذیرش بدون کنکور مناطق محروم چیست؟

جهت کسب اطلاعات دقیق و بیشتر در مورد آن با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

چه کسانی از شرط حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور معاف هستند؟

کسانی که سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران دارند از شرط معدل دانشگاه پیام نور بدون کنکور معاف هستند.

source

توسط elmikhabari.ir