با توجه به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایکس به طور پیش فرض داده‌های کاربران را برای آموزش هوش مصنوعی خود به کار می‌برد امکان غیر فعال سازی این گزینه از طریق تنظیمات ایکس وجود دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه اجتماعی ایکس پست‌ها، ورودی‌ها، نتایج کاربران و تعاملات آنها را برای آموزش و تنظیم دقیق هوش مصنوعی خود مورد استفاده قرار می‌دهد. البته کاربر می‌تواند با غیر فعال کردن این قابلیت جمع آوری داده‌های کاربران را متوقف کند. در حال حاضر رگولاتوری‌های بریتانیا و ایرلند بررسی مسئله جمع آوری داده‌های کاربران را پیگیری می‌کنند.

یکی از کاربران ایکس در روز گذشته از اضافه شدن یک تنظیمات جدید در این برنامه خبر داد که در حالت پیش فرض به صورت فعال قرار دارد. فعال بودن این تنظیمات نشان می‌دهد هوش مصنوعی گراک متعلق به استارتاپ xAI ایلان ماسک می‌تواند از داده‌های مربوط به پست‌های کاربران در این شبکه اجتماعی برای آموزش استفاده کند.

در صورتی که کاربران مایل به استفاده از این داده‌ها برای آموزش هوش مصنوعی نباشند می‌توانند از طریق تنظیمات این گزینه را غیر فعال کنند. همچنین امکان حذف کامل تاریخچه مکالمه با گراک نیز وجود دارد. طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده امکان غیر فعال کردن قابلیت در نسخه موبایلی ایکس وجود ندارد و باید از مرورگر دسکتاپ برای این کار کمک گرفت.

کلیه کاربران پس از ورود به بخش تنظیمات در ایکس باید به قسمت Settings and privacy وارد شده و در بخش گراک روی آن کلیک کنند. گزینه موجود همراه با یک تیک است که در صورت برداشتن آن از دسترسی هوش مصنوعی به داده‌های خود جلوگیری خواهید کرد. گزینه دیگری با عنوان Delete conversation history و به رنگ قرمز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تاریخچه مکالمات با هوش مصنوعی گراک را نیز حذف کرد.

در توضیحاتی که همراه با گزینه جدید اضافه شده به بخش تنظیمات آمده، مشخص است که این قابلیت به صورت پیش فرض فعال بوده و تنها با استفاده از مرورگر دسکتاپ می‌توان آن را غیر فعال کرد. این گزینه نشان می‌دهد هوش مصنوعی ایکس می‌تواند از پست‌ها، ورودی‌ها، نتایج و تعاملات کاربران برای آموزش و تنظیمات دقیق بهره ببرد.

source

توسط elmikhabari.ir