پمپ دیافراگمی جزو پمپ‌ های خیلی کاربردی است که شاید خیلی از شما در هر مکانی آن را داشته باشید و بخواهید استفاده کنید اما طرز استفاده از آن ها را بلد نباشید یا اینکه نکات مهم استفاده از آن ها برای شما تا به حال توضیح داده نشده باشد. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که به طور کامل راجع به این موضوع برایتان صحبت کنیم و به شما بگوییم که نکات مهم استفاده از پمپ دیافراگمی چیست. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مطلب را از دست ندهید تا به طور کامل نکات مهم را برای شما بررسی کنیم.

پمپ دیافراگمی چیست؟

بهتر است که از همین اول یک تعریف کلی در مورد این پمپ‌ ها داشته باشیم. پمپ دیافراگمی که به آن پمپ غشایی هم گفته می‌ شود، به عنوان یکی از رایج‌ ترین و پرکاربردترین پمپ‌ هایی است که هم اکنون در بازار وجود دارد. شما می‌ توانید از آن استفاده‌ های مختلفی داشته باشید. عملکرد آن پیچیده نیست. فقط باید یک هوای تحت فشار داخل پمپ وجود داشته باشد و از قسمتی از پمپ وارد شده و از قسمت دیگر خارج شود تا بتواند باعث حرکت سیالات و مایعات باشد. پمپ دیافراگمی در صنعت هم کاربرد بسیار زیادی دارد. حتی از آن به عنوان پمپ ضد آتش و پمپ جابجایی مثبت هم استفاده می‌ کنند.

نکات مهم استفاده از پمپ دیافراگمی

برای اینکه شما بتوانید از این پمپ‌ ها استفاده درستی داشته باشید، باید نکات مهم استفاده از آن ها را بلد باشید که ما در این قسمت به طور کامل آنها را برایتان توضیح می‌ دهیم.

روغن کاری منظم

باید دقت کنید که ویژگی اصلی که برای این پمپ‌ ها وجود دارد، این است که کارکرد آنها خشک است. در مدت زمان طولانی این کارکرد خشک ممکن است عاملی برای آسیب به پمپ‌ ها باشد و قطعات پمپ را دچار سایش کند. در چنین شرایطی شما باید مراقب باشید که خشکی بیش از حد ادامه‌ دار نشود. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، می‌ توانید روغن کاری را به صورت منظم انجام دهید.

روغن کاری باعث می‌ شود که پمپ عملکرد روان و راحتی داشته باشد. روان کننده حتماً باید برای قسمت‌ های مختلف این دستگاه استفاده شود که معمولاً برای قسمت‌ هایی مانند دیافراگم و میل سوپاپ از آنها استفاده می‌ کنند. اگر روغن کاری به شکل منظم باشد، باعث کاهش اصطکاک شده، سایش را کم می‌ کند و باعث می‌ شود که عمر پمپ تا حد زیادی افزایش پیدا کند و شما دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید و تا مدت زمان طولانی بتوانید بدون آسیب از دستگاه استفاده کنید.

بررسی اتصالات پمپ

نکته بعدی برای اینکه نشتی اتفاق نیفتد، حتماً باید اتصالات پمپ را به طور کامل بررسی کرده باشید. حتماً باید مطمئن شوید که همه اتصالات سر جای خودشان محکم قرار داده شده‌ اند و مشکلی وجود ندارد. در غیر این صورت نشتی ممکن است به قسمت‌ های مختلف آسیب وارد کند. حتماً باید دقت کنید که تناسب بین جنس بدنه و قطعات داخلی پمپ به درستی رعایت شده باشد. بدنه و قطعات داخلی که در پمپ وجود دارد، باید به اندازه کافی با یکدیگر تناسب داشته باشند. در نتیجه این تناسب عاملی برای جلوگیری از انواع فشار، خوردگی و سایش خواهد شد و در چنین حالتی دستگاه خیلی خوب از خودش مقاومت نشان می‌ دهد.

توجه داشته باشید که جهت خرید بهترین و باکیفیت ترین انواع پمپ دیافراگمی و دستگاه ایرلس می توانید به وب سایت صنعت تجهیز مراجعه نمایید که این دستگاه ها را با قیمت های مناسب عرضه می نماید.

پمپ دیافراگمی

شستشوی محفظه داخلی

نکته مهم دیگر اینکه باید حواستان باشد سیال و مایع باقیمانده داخل پمپ دیافراگمی اثرات مخرب ایجاد نکند. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، بعد از هر بار که از پمپ استفاده می‌ کنید، باید حواستان باشد که محفظه داخلی آن به طور کامل شستشو داده شود و آن را استریل کنید تا مشکلی به وجود نیاید و تاثیرات مخربی ایجاد نگردد.

سرویس دوره ای دستگاه

دیافراگم این پمپ‌ ها معمولاً ارتباط مستقیم با سیال دارند. به خاطر همین احتمال آسیب در آن ها بسیار زیاد است. از طرفی انعطاف پذیری بسیار بالایی هم دارند که همین باز هم می‌ تواند عاملی برای آسیب دیدگی در آنها باشد. قطعاً شما باید مانند یک ژلکوت پاش یا هر دستگاه مهم دیگری از این پمپ‌ ها نگهداری کنید و سرویس دوره‌ ای برای آن ها انجام دهید تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

تعویض قطعات فرسوده

حتماً حواستان به نظافت دستگاه باشد. تمیز کردن قسمت‌ های مختلف دستگاه باعث می‌ شود که طول عمر آنها افزایش پیدا کند. ما توصیه می‌ کنیم به طور مرتب تمامی قسمت‌ ها و اجزای پمپ را بررسی کنید. حتماً حواستان به دریچه، دیافراگم و مهر و موم باشد و مطمئن باشد که هیچگونه پارگی، سایش یا آسیب در آن وجود نداشته باشد. برای اینکه بتوانید از آسیب‌ ها جلوگیری کنید و پمپ هم بهتر کار کند، هرگونه قطعه فرسوده‌ ای را سریع تر عوض کنید.

خرید پمپ دیافراگمی

برای اینکه شما بتوانید با کیفیت‌ ترین پمپ‌ ها را داشته باشید و از آن ها به درستی و به راحتی استفاده کنید، حتماً باید به جایی مراجعه کنید که می‌ دانید محصولاتی را به شما ارائه می‌ دهند که حداکثر کیفیت و کارایی را دارند. هر چقدر که از یک پمپ به درستی نگهداری کنید اما اورجینال نباشد و قطعات سالم و مناسبی داخل آنها به کار گرفته نشده باشد، نمی‌تواند برایتان خوب کار کند. پس بسیار مهم است که به این مسئله توجه داشته باشید. مجموعه صنعت تجهیز به خوبی می‌ تواند در این زمینه پاسخگوی نیازهای شما باشد.

تمامی محصولاتی که در این مجموعه به فروش می‌ رسد، حداکثر کیفیت و کارایی را دارند و شما می‌ توانید از آنها به خوبی استفاده کنید. قیمت‌ ها کاملاً استاندارد هستند و مطمئن باشید که از خریدتان پشیمان نمی‌ شوید. حتی شما می‌ توانید به صورت اینترنتی هم ثبت سفارش را انجام دهید و محصول را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

کلام پایانی

استفاده از پمپ دیافراگمی خیلی پیچیده نیست اما به هر حال بسیار مهم است که شما یک سری از نکات را در مورد آنها بلد باشید. ما در این مبحث کارتان را راحت‌ تر کردیم و به طور کامل برای شما توضیح دادیم که باید چه نکاتی را رعایت کنید تا در استفاده از پمپ دچار مشکل نشوید. فقط کافی است که اطلاعاتتان در این زمینه افزایش پیدا کند و تمامی مواردی را که ما گفتیم بررسی کنید تا در استفاده از پمپ دچار مشکل نشوید و پمپ هم مدت زمان طولانی برایتان کار کند.

source

توسط elmikhabari.ir