سری ساعت‌های Galaxy Watch سامسونگ همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقمندان به گجت‌های اصلی بوده است، اما ورزشکاران حرفه‌ای و ماجراجویان مجبور بودند به دنبال گزینه‌های دیگری باشند. Galaxy Watch Ultra با هدف جذب مجدد این گروه‌ها عرضه شده است، همانطور که Watch Ultra 2 برای اپل عمل کرده است. این دو ساعت شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما Galaxy Watch Ultra یک کپی ساده نیست.

این ساعت بدون هیچ‌گونه سازش طراحی شده و برای تحمل شرایط سخت و ردیابی تریاتلون‌ها و همچنین ویژگی‌های معمول ساعت‌های هوشمند ساخته شده است. با قیمت ۶۵۰ دلار / ۵۹۹ پوند، این ساعت بسیار ارزان‌تر از ساعت Ultra اپل است و تقریباً همه‌ی ساعت‌های Garmin Fenix را نیز زیر قیمت قرار می‌دهد. هرچند همه‌ی تغییرات طراحی مورد پسند هواداران نخواهد بود و فاصله‌ی زیادی با Galaxy Watch7 ندارد، اما همچنان ویژگی‌های جذابی دارد.

طراحی و ساخت: تقریباً مربعی



در مقایسه با خط معمولی Galaxy Watch سامسونگ، Watch Ultra یک هیولا است. شاسی ۴۷ میلی‌متری آن بزرگتر و ضخیم‌تر از هر تلاش قبلی است و از یک کیس گرد به یک کیس مربعی تغییر کرده است – اما صفحه‌ی نمایش دایره‌ای خود را حفظ کرده است. این طراحی کمک می‌کند که شبیه به ساعت‌های سنتی‌تر به نظر برسد. بیشتر مردم از طراحی این ساعت نسبت به هر ساعت WearOS دیگری که من تست کرده‌ام، تعریف کرده‌اند.

کیس از تیتانیوم ساخته شده است که بیشتر برای مقاومت استفاده شده تا کاهش وزن. با وزن تقریبی ۶۱ گرم، هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد که یکی از این‌ها روی مچ دست شماست. من هیچ مشکلی در هنگام خواب با آن نداشتم و به قدری برجسته نیست که نتوانم آن را زیر آستین پیراهن جا دهم.

این ساعت در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و سفید موجود است؛ مدل تیتانیوم خاکستری من با بند نارنجی Marine ارائه شد که بدون شک الهام گرفته از Apple Watch Ultra به نظر می‌رسد. نسخه‌ی سفید متمایزتر است و بهتر از مقایسه‌های اپل جلوگیری می‌کند.

هر نسخه دارای نقاط نارنجی در دکمه‌های جانبی است که کمی رنگ به آن اضافه می‌کند. در اینجا سه دکمه دارید، به جای دو دکمه‌ی Galaxy Watch7؛ می‌توانید یکی از آن‌ها را برای شروع یک حالت ورزشی خاص یا برنامه‌ای تنظیم کنید تا در هنگام شروع فعالیت صرفه‌جویی کنید. محافظ تاج برجسته از فشارهای ناخواسته در هنگام حرکات شدید جلوگیری می‌کند.

چیزی که من چندان علاقه‌ای به آن ندارم؟ بازگشت به پایه‌های اختصاصی برای بند ساعت. بند سیلیکونی همراه دارای قفل دو زبانه‌ای است که تضمین می‌کند ساعت حتی در تمرینات سنگین هم شل نمی‌شود و طراحی شیارهای آن به دفع عرق کمک می‌کند. اما اگر بخواهید آن را با بند دیگری تعویض کنید، باید از جایگزین‌های رسمی سامسونگ استفاده کنید یا صبر کنید تا سازندگان شخص ثالث اتصالات نصب برای بندهای معمولی را عرضه کنند.

سامسونگ ادعا می‌کند که این ساعت می‌تواند در دماهای بین -۲۰ تا ۵۵ درجه‌ی سانتیگراد و ارتفاعات بین -۵۰۰ متر تا ۹۰۰۰ متر کار کند که با بهترین ساعت‌های ماجراجویی برابری می‌کند. مقاومت ۱۰ATM و گواهی آب‌های آزاد، این ساعت را برای شناگران جدی انتخابی مناسب‌تر از Galaxy Watch7 معمولی می‌کند؛ مدل معمولی فقط ۵ATM مقاومت دارد و فقط برای شنا در استخر مناسب است. البته، در جزئیات کوچک مشخص می‌شود که Watch Ultra برای غواصی مناسب نیست – که چیزی است که Apple Watch Ultra 2 می‌تواند مدیریت کند.

صفحه‌نمایش: اکنون با حالت شب


با اندازه ۱.۵ اینچ و وضوح ۴۸۰×۴۸۰، صفحه‌نمایش AMOLED دایره‌ای Galaxy Watch Ultra از نظر کاغذی تفاوت زیادی با نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری Galaxy Watch7 ندارد. از نظر وضوح در فاصله‌ی دست به همان اندازه شارپ به نظر می‌رسد، رنگ‌های آن به همان اندازه تاثیرگذار است و زاویه‌های دید آن نیز عالی است.

حاشیه‌ی بیرونی تیتانیوم به‌طور عالی جایی که صفحه شروع و پایان می‌یابد را مخفی می‌کند و تقریباً به صورت لبه به لبه به نظر می‌رسد مگر اینکه از ذره‌بین استفاده کنید. من فکر می‌کنم که حتی جذاب‌تر از صفحه‌نمایش مستطیلی بزرگ Apple Watch Ultra 2 به نظر می‌رسد. اکنون با روشنایی اوج ۳۰۰۰ نیت به همان اندازه روشن می‌شود که به شما اطمینان می‌دهد حتی در زیر شدیدترین تابش آفتاب تابستانی هم می‌توانید محتوای صفحه را به وضوح ببینید. من در هنگام ورزش در فضای باز هیچ مشکلی برای دیدن زمان‌های تقسیم خود نداشتم.

شیشه‌ی کریستال یاقوت به همان اندازه که ساعت‌های هوشمند می‌توانند مقاوم در برابر خراش باشند، مقاوم است و حاشیه‌ی بیرونی برجسته باید به حداقل رساندن برخوردهای ناخواسته کمک کند؛ من چندین ضربه‌ی بالقوه آسیب‌رسان را دفع کردم و کیس تیتانیومی مورد استفاده در اینجا پس از چند هفته استفاده به‌طور عالی نگه داشته شد. این نشانه‌ی خوبی برای مالکیت طولانی مدت است.

حالت جدید صفحه‌ی شب باعث نمی‌شود که نیروهای ویژه در روز راه‌اندازی به صف بایستند، اما افزودن خوبی برای کوهنوردان و ماجراجویانی است که نمی‌خواهند در تاریکی شب توسط ساعت خود کور شوند. این حالت به‌طور خودکار بر اساس نور محیط فعال می‌شود، که من هنگام رانندگی در غروب آفتاب خیلی دوست داشتم؛ خیلی کمتر از ساعت‌های هوشمند دیگر که من استفاده کرده‌ام، حواس‌پرتی داشت.

سلامت و تناسب اندام: ورزشکار استقامتی



رابط کاربری اصلی برای هر کسی که در چند سال گذشته از یک ساعت Galaxy Watch استفاده کرده آشنا خواهد بود، اما Watch Ultra در واقع WearOS 5 را اجرا می‌کند. حتی ساعت‌های هوشمند گوگل در زمان نوشتن این متن این نسخه را دریافت نکرده‌اند، هرچند تغییرات بیشتر در پشت صحنه است. بزرگترین افزودنی منحصر به فرد یک حرکت دو‌نیشگون برای پاسخ دادن به تماس‌های ورودی با یک دست است؛ یک آیکون در برنامه‌های مرتبط برای یادآوری اینکه می‌توان از آن استفاده کرد نمایش داده می‌شود. این حرکت در هنگام دوچرخه‌سواری مفید بود و حرکات من را به‌سرعت تشخیص می‌داد، اما یک تغییر‌دهنده بازی نبود.

در زیر، سامسونگ حسگر بیولوژیکی را با LEDهای اضافی که دقت ضربان قلب را در سطح ساعت‌های ورزشی درجه بالا ارائه می‌دهند، ارتقا داده است. در کنار یک Garmin، نتایج ثابتی را در حین دویدن تولید کرد، با نمودارهای bpm در برنامه‌های مربوطه که بسیار نزدیک به یکدیگر بودند. تشخیص خودکار هم عالی است؛ نیازی به فعال‌کردن یک جلسه برای چیزهایی مثل پیاده‌روی یا دویدن نیست، ساعت به‌طور خودکار شروع به ضبط می‌کند.

Watch Ultra می‌تواند سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند، قدم‌ها و خواب را بشمارد، دمای پوست شما را بگیرد و حتی فشار خون را پس از کالیبره کردن با یک کیت شخص ثالث ردیابی کند. دوباره، دقت ردیابی عالی است.

ردیابی GPS با فرکانس دوگانه، که دقت بیشتری نسبت به تک‌بان دارد و در ردیاب‌های تناسب اندام سطح بالا متداول است، نیز در اینجا حضور دارد – اما در Galaxy Watch7 معمولی هم وجود دارد. من فکر نمی‌کنم برای گرفتن قفل مکان سریع باشد، اما بررسی مسیرهای دویدنم در Galaxy Health نشان داد که برای مسافت پیموده شده، ثبات بیشتری با یک Garmin درجه بالا داشت.



Ultra ارزش خود را با حالت مسابقه ثابت می‌کند که می‌تواند عملکرد گذشته شما را به‌طور زنده مقایسه کند وقتی که تشخیص می‌دهد در مسیر تمرینی معمولی هستید. دوچرخه‌سواران از شاخص توان آستانه عملکردی بهره خواهند برد، که معیار بهتری از توان پدال زدن نسبت به مسافت پیموده شده در زمان است. حتی یک حالت چندورزشی برای تریاتلون‌ها وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد هر سه رشته را از یک صفحه‌ی اصلی پیگیری کنید.

برنامه‌ی Samsung Health همچنان یک فروشگاه یک‌جا برای تمام داده‌های شماست، با امتیازات خواب که با حیوانات نمایش داده می‌شود و یک امتیاز انرژی جدید که پیشنهاداتی برای بهبود سطح انرژی شما ارائه می‌دهد. امتیاز محصولات نهایی گلیکاسیون (AGEs) جدید است و برای کمک به شناسایی علائم اولیه دیابت یا سکته است، اما اطلاعات را به خوبی تفسیر نمی‌کند. اگر اهل تناسب اندام نیستید، ممکن است این اطلاعات برای شما زیاده‌روی باشد.

عملکرد و عمر باتری: عمدتاً طولانی‌تر


از نظر سخت‌افزاری، شما همان چیپ‌ست Exynos W1000 ساخت سامسونگ و ۲ گیگابایت رم را مانند Galaxy Watch7 معمولی دریافت می‌کنید. این یک سیلیکون کاملاً جدید است که تا ۳ برابر عملکرد سریع‌تر از نسل قبلی وعده می‌دهد، در حالی که به لطف فرآیند تولید ۳ نانومتری نازک‌تر نیز کارآمدتر است.

Galaxy Watch Ultra همیشه به ضربه‌ها، کشیدن‌ها و حرکات فوراً پاسخ می‌داد، که آن را به سرعت در استفاده واقعی به اندازه هر ساعتی با چیپ‌ست Snapdragon Wear درونش می‌کرد. دسترسی کامل به فروشگاه Play به من فرصت‌های زیادی برای تست عملکرد داد و در هر کدام Watch Ultra عالی عمل کرد. Spotify می‌توانست پلی‌لیست‌ها را بدون مشکل باز کند و برنامه‌های دارای داده‌های نقشه‌کشی زیاد نیز سریع بودند.

۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای اکثر افراد کافی خواهد بود، با فضای کافی برای ساعت‌ها موسیقی و همچنین تعداد زیادی نصب برنامه‌های شخص ثالث. با این حال، هنوز هم نیمی از آنچه که داخل Apple Watch Ultra 2 دریافت می‌کنید است.

سامسونگ می‌گوید دارندگان Watch Ultra باید انتظار چند روز استفاده عادی را داشته باشند، با ردیابی ورزشی با استفاده از GPS که به‌طور قابل توجهی این مدت را کاهش می‌دهد. کمک می‌کند که یک باتری بزرگ ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی درونش قرار دارد، که به اندازه باتری موجود در Galaxy Watch5 Pro قدیمی است. اینکه چقدر از یک شارژ دریافت می‌کنید بستگی دارد که آیا، مانند من، اصرار به فعال کردن حالت نمایش همیشه روشن دارید یا خیر. من می‌توانستم دو روز بین شارژها داشته باشم، اما سه روز واقعاً فقط با خاموش کردن همیشه روشن و کمی صرفه‌جویی در انرژی ممکن بود. این با بهترین ساعت اپل برابری می‌کند، اما از ساعت‌های ورزشی اختصاصی عقب می‌ماند.

بیشتر آزاردهنده بود که چقدر این ساعت به آهستگی شارژ می‌شود. انتظار تا زمانی که باتری به تک‌رقمی برسد و سپس آن را روی پایه شارژ اختصاصی سامسونگ قرار دهید، به معنای نزدیک به سه ساعت انتظار بود تا کاملاً شارژ شود.

نظر نهایی درباره Samsung Galaxy Watch Ultra

Galaxy Watch Ultra

Galaxy Watch Ultra

به راحتی می‌توان به Galaxy Watch Ultra نگاه کرد و آن را یک کلون از Apple Watch Ultra دانست. همان نام، همان مواد، همان سبک بند، همان تمرکز شدید. سامسونگ با انتخاب همان طرح رنگی نیز به خودش کمک نکرده است. اما این دقیقاً همان نوع ساعتی است که کاربران اندروید از دست داده بودند.

این ساعت به نظر و حس می‌شود که یک ساعت ورزشی پریمیوم باشد، با نوعی ردیابی سلامت و تناسب اندام که از Garmin یا Polar انتظار دارم. WearOS هیچ‌وقت اینقدر روان نبوده است و طراحی آن را به وضوح به عنوان بهترین ساعت سامسونگ متمایز می‌کند. دوست داشتم عمر باتری بیشتری ارائه دهد و قیمت آن در مقایسه با Galaxy Watch7 معمولی چشمگیر است – که، فراموش نکنید، تقریباً ویژگی‌های یکسانی دارد.

طرفداران ساعت‌های سنتی هیچ‌وقت از صرف هزینه زیاد برای یک ساعت مچی ابا نداشته‌اند. پس چرا دنیای ساعت‌های هوشمند متفاوت باشد؟ اگر می‌خواهید روی مچ خود بیانیه‌ای بدهید و یک تلفن اندروید در جیبتان داشته باشید، این بهترین راه برای انجام آن است.

مزایا

  • کیس مقاوم در برابر آب و هوا ساخته شده برای ماجراجویی
  • ردیابی تناسب اندام و ورزش که با ساعت‌های ورزشی جدی رقابت می‌کند
  • صفحه نمایش فوق‌العاده و عملکرد سریع

معایب

  • عمر باتری دو روزه کمی ناامیدکننده است
  • نمی‌تواند مانند Apple Watch Ultra ورزش‌های آبی را مدیریت کند
منبع stuff

source

توسط elmikhabari.ir