بر این اساس؛ نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش ‌سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، کرمان‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل، زامیاد، بهمن‌دیزل و پارس‌خودرو منفی شدند. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۳۴هزار نوبت معاملاتی ۱.۵میلیارد سهم به ارزش ۴۴۸میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز ‌سه‌شنبه با رشد روبه‌رو شد. همچنین ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز چهارشنبه بالغ‌بر ۲۱۳‌هزار میلیارد تومان شد.

بورس باز هم ریخت

روز چهارشنبه و در جریان معاملات بازار سهام شاخص‌کل بورس با ریزش ۵۲.۰۵۸ واحدی در محدوده ۲میلیون و ۶۸هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل‌ هم‌وزن نیز با افت ۲۱.۱۰۲ واحدی در محدوده ۶۵۷ هزار واحد ایستاد. در این بازار نیز ۱۱.۴میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۶.۲ هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افت ۵۸۸واحدی در محدوده ۲۱هزار واحد قرار گرفت.

در فرابورس نیز ۶.۶میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۷.۲ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. این درحالی است که بورس برای پنجمین روز متوالی ریزش کرد و به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز بازار برای معامله گران مثبت نیست. به همین منظور، محمدرضا عارف، معاون‌اول رئیس جمهور دستوری مبنی‌بر حمایت از بازار سرمایه از طریق واریز وجه توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار و واریز وجه توسط شبکه بانکی به صندوق توسعه بازار صادر کرد.

در همین رابطه مهدی غضنفری، رئیس هیات‌عامل صندوق توسعه ملی در خصوص واریز منابع مالی به بازار سرمایه گفت: حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه همچنان ادامه دارد.

در راستای حمایت از بازار سرمایه روز چهارشنبه مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان و امروز هم مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد. بررسی روند ورود و خروج پول حقیقی در بازار سرمایه و بازار ارز نشان می‌دهد میزان خروج پول حقیقی از بازار سهام و حق تقدم روند صعودی بوده است.

میزان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه در روزهای گذشته به بالاترین سطح در سال جاری رسیده است. بر این اساس، در معاملات روز چهارشنبه نمادهای ایران‌خودرو، زامیاد، بانک ملت، سایپا و فولادمبارکه سپاهان بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در نقطه مقابل در همین مدت خروج پول حقیقی از صندوق‌های طلا متوقف شده و ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا صعودی شده است که نشان می‌دهد معامله‌گران نسبت به بازار طلا امیدوارتر بوده اند.

source

توسط elmikhabari.ir