لوکزامبورگ (Luxembourg) کشوری کوچک است که بین فرانسه، بلژیک و آلمان قرار گرفته و جمعیت آن نیز ۶۵۵ هزار نفر است و این در حالی است که اروپایی‌ترین کشور در بین بسیاری از کشورهای این قاره محسوب می‌شود.

لوکزامبورگ یک مرکز جهانی چند زبانه تجارت و بازرگانی است و همچنین تنها دوک‌نشین بزرگ جهان است و پایتخت سینمایی آن نیز زمانی قلعه‌ای باشکوه داشته که برای نبرد با ارتش‌های اسپانیا و فرانسه استفاده می‌شد.

به طور خلاصه، لوکزامبورگ کشوری جالب است. اما علی‌رغم آن افتخارات جالب، اینجا کشوری است که به دلیل اندازه کوچکش اغلب نادیده گرفته می‎‌شود. کسانی که به اینجا سفر می‌کنند، شاهد طبیعت وحشی متراکم برای پیاده‌روی، مناطق تولید شراب، جشنواره‌های محلی عجیب و غریب و مسلماً متمایزترین پایتخت اروپا خواهند بود.

Luxembourg City is famed for its fortified medieval Old Town. Boris Stroujko/Adobe Stock

بهترین زمان سفر به لوکزامبورگ چه زمانی است؟

رازآلود نسبی لوکزامبورگ به معنای آن است که خیابان‌های آن پر از گردشگران بسیار زیاد، افراد گمشده و همچنین تورهای راهنمای پر استرس نخواهد بود، حتی در ماه‌های تابستانی. و در حالی که تابستان یعنی از ژوئن تا اوت در واقع شلوغ‌ترین زمان سفر به این کشور است اما آب‌وهوای دلپذیر آن سبب شده تا تابستان بهترین زمان سفر باشد.

شاخ و برگ‌های ضخیم بر روی دره‌ها و تنگه‌های شهر لوکزامبورگ در طول پاییز یعنی از ماه سپتامبر تا نوامبر به رنگ‌های نارنجی، طلایی و قرمز در می‌آیند و صحنه‌های بسیار تماشایی و خیره‌کننده‌ای را رقم می‌زنند و این در حالی است که قیمت هتل‌ها اندکی پایین‌تر است و همین نیز سبب شده تا پاییز نیز زمان خوبی برای سفر باشد.

جشنواره Winterlights در شهر لوکزامبورگ در طول دوره جشن دسامبر، جادویی و تماشایی است. اگرچه کسانی که در ماه ژانویه و فوریه به اینجا می‌آیند، دمای هوای تقریباً نزدیک انجماد را تجربه خواهند کرد و این در حالی است که برخی از جاذبه‌ها و رستوران‌ها نیز بسته خواهند بود.

سفر به لوکزامبورگ باید چند روزه باشد؟

شهر لوکزامبورگ مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات آخر هفته است که بین جمعه و یکشنبه چیزهای بسیار زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. با این حال، اگر زمان بیشتری در اختیار دارید، از فواصل کوتاه بین مکان‌های مختلف در این کشور بهره ببرید و به نقاط مختلف آن سفر کنید. به‌عنوان مثال، سفر از شمال به انتهای جنوب لوکزامبورگ کمتر از ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

با داشتن چهار روز برای سفر، شما زمان کافی برای دیدن جاهای دیدنی و کاوش در موزه‌های منحصربه‌فرد Esch را خواهید داشت. در صورتی که مدت زمان سفر خودتان را به هفت روز افزایش بدهید، می‌توانید به شمال بروید و در جنگل‌های انبوه و تپه‌های دلنشین Mullerthal کاوش کنید.

جاهای دیدنی و تفریحات در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ بیش از ۱۰ برتر کوچک‌تر از کشور همسایه یعنی بلژیک است و کشور بزرگی نیست و پایتخت آن نیز بهترین مکان برای شروع سفر است. سفر خود را با تماشای بهترین مناظر این شهر زیبا و تماشایی از Chemin de la Corniche و پل Pont Adolphe شروع کنید.

در مرکز شهر نیز تاریخ پر فراز و نشیب این کشور را می‌توان در موزه جذاب و تماشایی Musée d’Histoire de la Ville de Luxembourg مشاهده کرد. پس از غوطه‎‌ور شدن در گذشته هیجان‌انگیز شهر، می‌توانید در شبکه پیچیده‌ای از تونل‎‌های زیرزمینی و استحکامات صخره‌ای به نام Bock Casemates مشاهده کنید که مردم چطور از خودشان دفاع می‌کردند. جای تعجب نیست که به اینجا جبل الطارق شمال داده شده است.

Discover Luxembourg’s industrial past at Belval in Esch. Jorg Greuel/Getty Images

بعدازظهر نیز می‌توانید پیاده‌روی بسیار خوبی در محله پر جنب و جوش Rives de Clausen داشته باشید، مکانی که از قرن دوازدهمی میلادی که محله آبجوسازی بوده و امروزه به منطقه‌ای تفریحی با بارها و رستوران‌های مدرن تبدیل شده است.

در حالی که ثروت کنونی لوکزامبورگ مبتنی بر خدمات مالی است اما ثروت گذشته این کشور بر اساس صنعت چدن بوده و هیچ کجا بهتر از کوره‌های عظیم و بلند Belval در جنوب شرقی Esch برای دیدن بقایای این صنعت نیست. اسکلت‌های عظیم فولادی در اینجا در دسترس هستند و با بالا رفتن از آن‌ها می‌توان مناظری را شاهد بود که تا فرانسه می‌رسد.

در پارک Minett Park Fond-de-Gras، راه‌آهن معدنی قدیمی به شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی تبدیل شده که بسیاری از ایستگاه‌ها و انبارهای تاریخی را شامل می‌شود و می‌توان در آن‌ها کاوش کرد.

Visit the Schiessentümpel Waterfall near Mullerthal on a day trip from the city. Heiko Kapeller/500px

به سمت شمال و مولرتال (Mullerthal) بسیار زیبا و تماشایی بروید، جایی که به‌عنوان سوئیس کوچک لوکزامبورگ شهرت دارد و برای پیاده‌روی تابستانی عالی است و مسیر آن حدود ۱۱۲ کیلومتر است که از میان صخره‌های نادر، جنگل‌های باستانی و همچنین مناظری فوق‌العاده از رودخانه شور (Sûre) عبور می‌کند.

منبع lonelyplanet

source

توسط elmikhabari.ir