در سال های اخیر بسیار شاهد مرگ بازیگران جوان سینما و تلویزیون ایرانی بوده ایم. مرگ هر کدام از آن ها که دلایل مختلفی نیز داشت به نوعی بار غمی بر دوش هم میهنان ما گذاشت. به طوری که بسیاری از ما هنوز باور نمی کنیم که آن ها دیگر حضور ندارند. ما در این نوشته از ستاره نام بازیگران جوان مرد فوت شده ایرانی را جمع آوری کرده ایم و به اختصار علت مرگ آن ها را بیان کرده ایم. 

اسامی بازیگران مرد جوان فوت شده ایرانی

شهرام عبدلی

شهرام عبدلی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۵ در تهران متولد شد. این هنرمند با سریال «همسفر» در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد و با سریال «خط قرمز» به شهرت رسید.

شهرام عبدلی در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی همچون سرقت ادبی، مختارنامه، سر دلبران، راز ناتمام، جلال۲، سالهای مشروطه، صبح آخرین روز و …نقش آفرینی کرده است.

او که برای بازی در سریال «آسوده باش» به کارگردانی حسن حج گذار در نمایش خانگی به مشهد رفته بود، به هنگام استراحت در هتل، دچار عارضه مغزی شده و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، روز ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ درگذشت.

علی انصاریان

علی انصاریان بازیکن فوتبال، مجری و بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۴ تیر ۱۳۵۶ بود. او پس از پایان دوران فوتبالی خود به بازیگری روی آورده و در فیلم های متعدد ایفای نقش کرد.

سریال کیمیا، محکومین و سرزده از معروفترین کارهای علی انصاریان در تلویزیون بود.

این هنرمند جوان کشورمان در فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا حضور داشت که در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. علی انصاریان در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

سید علی طباطبایی

سیدعلی طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۲ آبان ۱۳۶۲ بود. او برای اولین بار در فیلم سالاد فصل به کارگردانی فریدون جیرانی بازیگری را آغاز کرد. سریال باجناغ ها، ترانه مادری، آشپزباشی،و قلب یخی و بچه های نسبتاً بد از کارهای تلویزیونی سید علی طباطبایی است.

بازی در فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی آخرین حضور او در عرصه بازیگری است.

این هنرمند جوان کشورمان در ۸ شهریور ماه ۱۳۹۴ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

حسام محمودی

حسام محمودی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۶۵ در شهر تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس حقوق قضایی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود. در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، متاسفانه حسام محمودی در سن ۳۷ سالگی به دلیل ایست قلبی و به صورت ناگهانی درگذشت.

اشکان بانکی

اشکان بانکی پسر اصغر بانکی، تهیه کننده سینما بود. او برای اولین بار در فیلم سینمایی تو و من در کنار محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری حضور داشت. او در روز ۳۱ مرداد ماه ۹۳ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

پیشنهاد: در ستاره می توانید بیوگرافی فریبرز عرب نیا، بیوگرافی حسین پناهی و بیوگرافی علی سلیمانی را نیز بخوانید. 

فرشاد کلباسی

فرشاد کلباسی متولد مهر ۱۳۶۶ در اصفهان، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی از دانشگاه هنر سروش تهران بود. همسر او، «بهار داورزنی» بازیگر است و یک دختر به نام «ماهورا» دارند.

سریال‌های «پردیس، «محکومین»، «وضعیت زرد» و نیز فیلم‌های «زنی با ارابه چوبی»، «بی‌فروغ ختم به خون» و «وانتافه» از جمله آثار او هستند. فرشاد کلباسی پس از یک دوره کوتاه بیماری در خرداد ۱۴۰۲ و در سن ۳۶ سالگی درگذشت.

عارف لرستانی

عارف لرستانی بازیگر جوان کشورمان متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۱ بود. او که با جنگ ۷۷ به کارگردانی مهران مدیری فعالیت بازیگری خود را شروع کرده بود در طول دوران فعالیت خود یکی از بازیگران سریال های طنز همچون پلاک ۱۴، ببخشید شما، کوچه اقاقیا، درحاشیه، شوخی کردم و مرد دوهزارچهره و … بود.

عارف لرستانی روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ بر اثر سکته قلبی در خواب درگذشت و بنا بر وصیت خودش در روستای سیمینهٔ سرآب نیلوفر در کرمانشاه به خاک سپرده شد.

علی برقی

علی برقی بازیگر تئاتر،تلویزیون و سینما متولد ۱۳۵۷ بود. او فعالیت بازیگری خود را با فیلم شرم به کارگردانی کیومرث پوراحمد آغاز کرد. علی برقی در سریالهایی همچون ساختمان پزشکان، ویلای من، بچه مهندس، دادستان و نون و ریحون حضور داشت.

این هنرمند در ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر آمبولی ریه در بیمارستان در گذشت.

علی ابوالحسنی

علی ابوالحسنی بازیگر تئآتر و تلویزیون متولد ۳۱۱ تیر ۱۳۵۱ در کرمانشاه بود. این هنرمند علاوه بر بازیگری در زمینه اجرا نیز فعالیت می کرد.

علی ابواالحسنی یکی از بازیگران طنز در دهه هفتاد بود و مجموعه جنگ ۷۷، ملک پدری، رستووران خانوادگی، مانی و ندا، ارمغان تاریکی، روزگار جوانی و نون خ ۲ از کارهای معروف او است.

این هنرمند کشورمان در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان، چشم از جهان فرو بست.

داوود اسدی

داوود اسدی بازیگر و نویسنده جوان کشورمان متولد آذر ۱۳۴۸ بود. این هنرمند که با بازی در ساعت خوش معروف شد یکی از نویسندگان این مجموعه نیز بود. سریال نرگس، صد و یک راه برای ذله کردن پدر و مادرها، کاشانه، گل های آفتابگردان و از خو استگاری تا ازدواج از کارهاری مشهور داوود اسدی است.

این هنرمند در تاریخ سوم فروردین ۱۳۸۷ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

حسین ابراهیمی

حسین ابراهیمی بازیگر جوان کشورمان که با سریال کهنه سوار معروف شد متولد ۱۳۵۵ بود. او در این سریال نقش حسین، جوانی که عاشق کشتی بود و به دور از چشم پدر با بازی محمدعلی کشاورز به تمرین کشتی می پرداخت را ایفا می کرد.

حسین ابراهیمی علاوه بر این سریال در تعدادی فیلم کوتاه نیز بازی کرد که از شبکه جام جم پخش شد.

این بازیگر در حالی که برای بازی در سریال همسفر انتخاب شده بود در بهمن ۱۳۸۵ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سعید امینی

سعید امینی بازیگر جوان کشورمان که در فیلم نفس عمیق به کارگردانی پرویز شهبازی بازی تاثیرگذار و ماندگاری را ارائه کرده بود. این بازیگر با وجود پیشنهادهای بسیاری برای بازیگری، علاقه ای به ادامه کار در سینما نداشت.

سعید امینی در روز پنجم آبان ۱۳۹۲ بر اثر گازگرفتگی درگذشت.

محمود کاکاوند

محمود کاکاوند بازیگر نقش عبد در فیلم سام و نرگس بود. این فیلم به کارگردانی ایرج قادری در سال ۱۳۷۹ ساخته شد. محمود کاکاوند و محمدرضا گلزار برای اولین بار در فیلم سام و نرگس بازی کردند.

محمود کاکاوند دو سال بعد از بعد از ساخت فیلم «سام و نرگس»، به دلایل نامعلومی از طبق چهارم منزل مسکونی خود به پائین پرت شده و درگذشت.

حسن جوهرچی

حسن جوهرچی (۷ مرداد ۱۳۴۷ – ۱۵ بهمن ۱۳۹۵) بازیگر ایرانی بود که بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با فیلم فیل در تاریکی شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم برخورد به کارگردانی سیروس الوند بود. آخرین حضور حسن جوهرچی در مجموعهٔ آرام می‌گیریم به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله سهرابی بود.

حسن جوهرچی در ساعت ۵ بامداد روز جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵، پس از تحمل عارضهٔ کبدی و عفونت ریوی و کلیوی، به علت ایست قلبی در سن ۴۸ سالگی درگذشت. پرستار بیمارستان «امام خمینی» در خصوص بیماری جوهرچی گفت که وی دچار عفونت ریوی و فشار خون پایین بوده‌است و این مشکل یک سال پیش از مرگ او تشخیص داده شده بود و به خاطر آن دارو استفاده می‌کرد. این عفونت باید تحت کنترل درمی‌آمد و بیمار از ۲ ماه پیش از درگذشتش آمادهٔ دریافت پیوند کبد شده بود که به دلیل عفونت ریوی فوت شد.

رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد (۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ – ۱۳ فروردین ۱۴۰۳) بازیگر اهل ایران بود. او فرزند کارگردان علیرضا داوودنژاد و برادر بازیگر زهرا داوودنژاد بود. او کار بازیگری خود را از شش سالگی با حضور در فیلم بی‌پناه (۱۳۶۵) ساختهٔ پدرش آغاز کرد و پس از وقفه‌ای دوازده ساله با مصائب شیرین (۱۳۷۷) به شکلی جدی‌تر به حرفهٔ بازیگری پرداخت.

داوودنژاد در سال ۱۳۹۱ بیمارستان نمازی شیراز عمل پیوند کبد انجام داده بود. او گفته بود به‌دلیل مشغلهٔ کاری، داروهای بیماری کبدش را نخورده بود و به‌دلیل وضعیت وخیم کبدش مجبور به عمل پیوند شد. در ۹ آذر ۱۳۹۳ اعلام شد که داوودنژاد در شیراز تحت عمل جراحی (در مراحل درمانی پس از پیوند کبد) قرار گرفته است.

در اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد که داوودنژاد بیش از سه ماه است درگیر عفونت خونی شده و ابتدا در تهران و بعداً برای اینکه تحت مراقب پزشکان خودش باشد در شیراز بستری شده است.

داوودنژاد در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در ۴۳ سالگی درگذشت. بیمارستان دلیل مرگ او را به‌هم‌ریختگی‌های آنزیم‌های کبدی و عفونت خونی اعلام کرد.

امیرعباس محسنی

امیرعباس محسنی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۶۵ در تهران بود که پس از تحمل سال ها بیماری بر اثر سکته مغزی فوت شد.

در سال ۹۳ درست زمانی که بازیگر جوان به نظر می رسید در حال رشد و طی کردن پله های ترقی است، متوجه یک بیماری سخت و لاعلاج شد و روند پیشرفت کاری او را به مخاطره انداخت.

امیرعباس محسنی برای مقابله با این بیماری به ورزش روی آورد، تصاویر مربوط به ورزش کردنش را در اینستاگرام منتشر می کرد. اما در نهایت این بیماری او را راحت نگذاشت و در سن ۳۵ سالگی بیماری بر او فائق آمد ، بر اثر عوارض این بیماری سکته مغزی کرد و جان خود را از دست داد.

علی سلیمانی

علی سلیمانی (۱۰ آبان ۱۳۵۰ – ۲۱ مرداد ۱۴۰۰) بازیگر، مجری و طراح دکور اهل ایران بود. او دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی بود. نخستین کار سینمایی وی سفر بخیر به کارگردانی داریوش مودبیان بود. سلیمانی عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان بوده و همچنین از سال ۱۳۷۰ به آموزشی کاراته و بازیگری می‌پرداخت.

علی سلیمانی که از بیماری کووید ۱۹ رنج می‌برد، مدتی در کما بود و در ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در بیمارستانی در تهران به دلیل عوارض ناشی از کرونا دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

روح همه در خاک خفتگان شاد.        

source

توسط elmikhabari.ir