خب… مکس پین! مگر ممکن است که گیمر باشید و با شنیدن این اسم دنیا روی سرتان خراب نشود؟ در مغز اکثر ما مکس پین بدجوری جا خوش کرده است و بخش VIP مخصوص به خودش را دارد. این آی‌پی آنقدر برای ما گیمرها محبوب است که وقتی شنیدیم قرار است دو نسخه اولش را بازسازی کنند انگار یکی از آرزوهایمان به حقیقت پیوسته بود.

حتی اگر هیچ‌کدام از بازی‌های مکس پین را هم تجربه نکرده باشید، مطمئنا تعریف این فرنچایز را خیلی شنیده‌اید و به احتمال زیاد تصمیم گرفته‌اید که ریمیک دو نسخه اولش را حتما تجربه کنید. در ویدیو و مقاله امروز قرار است تمامی اطلاعاتی که از ریمیک مکس پین ۱ و ۲ وجود دارد را با هم مرور کنیم و بگوییم که چه انتظاری از این بازی‌ها داریم. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

اگر از اهمیت مکس پین باخبر نیستید باید بگویم که به عقیده خیلی‌ها، تاریخ بازی‌های شوتر سوم‌شخص به قبل و بعدِ این فرنچایز تقسیم می‌شود. وقتی بازار ویدیو گیم پر شده بود از شوترهای اول‌شخص مختلف، مکس پین با مکانیک‌های نوآورانه و دنیای نئونوآر خودش توانست این ژانر را برای همیشه متحول کند و الهام‌بخش بازی‌های زیادی شود.

مکانیک Bullet Time در آن زمان مثل یک انقلاب به حساب می‌آمد و اسلوموشن شدن شلیک گلوله‌ها تا قبل از این در هیچ بازی دیگری دیده نشده بود. این فرنچایز حق بزرگی به گردن صنعت گیمینگ دارد و با گذشت زمان نه تنها چیزی از ارزشش کم نشده؛ بلکه توانسته است جای خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های بازی در تاریخ ویدیو گیم تثبیت کند.

در سال ۲۰۰۲ استودیوی رمدی طی یک حرکت انتحاری تمام حقوق برند مکس پین را با قیمت ۳۴ میلیون دلار به شرکت مادر راک‌استار (تیک‌تو اینتراکتیو) فروخت؛ اما تقریبا دو سال پیش در تاریخ  ۷ آوریل ۲۰۲۲ (۱۸ فروردین ۱۴۰۱) استودیوی رمدی اعلام کرد که قرار است با همکاری راک‌استار دو نسخه اول مکس پین را بازسازی کنند.

ماجرا از این قرار بود که راک‌استار به خاطر مشغله‌های زیادی که همیشه دارد تصمیم می‌گیرد بودجه مورد نیاز را در اختیار رمدی قرار دهد و از آن‌ها می‌خواهد که این کار را انجام دهند. همزمان با معرفی این پروژه اطلاعاتی هم از آن منتشر شد؛ از جمله اینکه قرار است با موتور نورثلایت، انجین اختصاصی استودیوی رمدی، ساخته شود و نهایتا هر دو نسخه در قالب یک باندل به بازار عرضه خواهند شد.

بعد از رونمایی تا حدود یک سال خبری از این بازی‌ها نبود و اطلاعات چندانی هم از آن‌ها منتشر نشد. تا اینکه در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ (۲ اسفند ۱۴۰۲) استودیوی رمدی از اولین طرح هنری این پروژه رونمایی کرد و بر اساس آخرین گزارش مالی شرکت هم می‌دانیم که این بازی‌ها هم‌اکنون در مرحله توسعه کامل به سر می‌برند.

source

توسط elmikhabari.ir