بر اساس یک گزارش جدید، بازی‌های موبایلی و PC در سال گذشته با کاهش فروش مواجه شده‌اند و این در حالی است که بازی‌های کنسولی روند صعودی در فروش داشته‌اند.

کنسول‌ها و پلتفرم PC به طور مشخص هر یک دارای مجموعه‌ای از مخاطبان خاص خود هستند. برخی کاربران کنسول‌ها را برای سهولت دسترسی ترجیح داده و برخی دیگر PC را ترجیح می‌دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که مخاطبان کنسولی در سال گذشته بیشتر به خرید بازی‌ها علاقه‌مند بودند.طبق یک گزارش، فروش بازی‌های PC در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و فروش بازی‌های کنسولی با افزایش همراه بوده است.

رسانه Wall Street Journal اخیراً ویدیویی را منتشر کرده است که در آن توضیح می‌دهد که چرا ایکس باکس در جنگ کنسولی شکست خورده است. این منبع نموداری را نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده برای PC و کنسول‌ها را در طول سال‌ها نشان می‌دهد. نکته قابل توجه در این است که با وجود اینکه بازار بازی‌های PC در بیشتر مواقع در وضعیت خوبی از نظر فروش بوده است، اما سال گذشته با کاهش فروش مواجه شد و از سوی دیگر، فروش بازی‌های کنسولی در سال گذشته افزایش یافت. این اتفاق با وجود کاهش فروش کنسول‌ها در چند ماه گذشته رخ می‌دهد.

گزارش: کاهش فروش بازی‌های PC و افزایش فروش عناوین کنسولی در سال گذشته
کاهش فروش بازی‌های PC و موبایلی و افزایش فروش بازی‌های کنسولی در سال ۲۰۲۳

یک دلیل محکم برای فروش کم بازی‌های PC، مدت زمانی است که گیمرها صرف تجربه عناوین مختلف می‌کنند. در این پلتفرم، بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند تا به تجربه بازی‌های چندنفره و رقابتی از جمله Counter-Strike 2، Valorant و همچنین برخی عناوین دیگر بپردازند که در کنسول‌ها موجود نیستند.

دلیل دیگر نیز می‌تواند سهولت و سادگی کار با کنسول‌ها باشد. در رایانه‌های شخصی وجود چندین فروشگاه و متصل شدن به لانچرها و همچنین مشکلات نصب و بهینه نبودن برخی بازی‌ها، روند کلی تجربه را برای برخی مخاطبان دشوار می‌کند. مورد دیگر اختلاف قیمت میان یک رایانه شخصی مناسب و کنسول است. کنسول‌ها معمولا بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت دارند. از طرف دیگر، مصرف‌کنندگان باید هزینه بیشتری برای رایانه شخصی انجام دهند و ممکن است لوازم جانبی دیگری را خریداری کنند.

source

توسط elmikhabari.ir