29 شهریور 1403 ساعت 09:41

قیمت نات کوین طی سه ماه اخیر به‌شدت کاهش یافته و معامله‌گران خود را ناامید کرده است. آیا توکن NOT می‌تواند طلسم کاهش قیمت را بشکند؟

در بحبوحه بازار ارزهای دیجیتال و نوسانات بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها، قیمت نات کوین در سه ماهه گذشته 52 درصد کاهش یافته است. در نتیجه بعضی از فعالان بازار، سقوط بزرگ این رمزارز را فرصتی برای کسب توکن‌های بیشتر با تخفیفی فوق العاده هیجان‌انگیز می‌دانند.

علیرغم گمانه‌زنی‌های گاه به گاه مبنی بر اینکه توکن NOT می‌تواند به سطح 0.012 دلار بازگردد، تجزیه و تحلیل‌های اخیر آنچین نشان می‌دهد که بازگشت دوباره به چنین سطحی با سرعتی که انتظارش را داریم، بعید است.

پیش‌بینی قیمت نات کوین

در ماه ژوئن، نات کوین به بالاترین سطح تاریخی خود (0.028 دلار) رسید که این افزایش قیمت ناشی از فعالیت بازار مشتقات ارزهای دیجیتال بود. در این رالی صعودی، بهره باز (تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق که برای یک دارایی تسویه نشده است) به رقم 200 میلیون دلار رسید که نشان دهنده افزایش نقدینگی و فعالیت قابل توجه معامله گران است.

قیمت نات کوین

هشدار سرمایه گذاری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

سود باز یا Open Interest تعداد کل قراردادهای باز مربوط به یک ارز دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند و 200 میلیون دلار نات کوین نشان می‌دهد که نقدینگی در بازار این میم کوین زیاد است. این سیگنال به معامله گران، امکان ورود یا حتی خروج می‌دهد. زمانی که بهره باز کاهش می‌یابد، به این معنی است که سرمایه گذاران در حال بستن موقعیت‌های خرید خود هستند که در نتیجه این اقدام، حجم نقدینگی کاهش می‌یابد.

قیمت نات کوین

بهره باز نات کوین

براساس گزارش Santiment، بهره باز بعد از پایان رالی صعودی به 67.57 میلیون دلار کاهش یافته است. این افت نشان می‌دهد که بازار فاقد سرمایه کافی برای حمایت از افزایش قیمت 70 درصدی است تا توکن را به 0.012 دلار برساند. در حال حاضر نات کوین با قیمت 0.0073 دلار معامله می‌شود و داده‌های شاخص IOMAP (شاخص سود و ضرر سرمایه گذاران) نشان می‌دهد که احتمال فشار فروش و نزولی شدن قیمت وجود دارد.

قیمت نات کوین

شاخص IOMAP نات کوین

شاخص IOMAP با ارزیابی میانگین قیمت یک ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی، حجم آدرس‌هایی که در سود، زیان یا سربه‌سر هستند را مشخص می‌کند. در حال حاضر NOT با مقاومت قابل توجهی در سطح 0.0076 دلار مواجه است، زیرا 87.610 آدرس که مجموعا دارای 8.41 میلیارد توکن هستند، در ضرر کامل قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت بیبی دوج کوین؛ منتظر افزایش قیمت باشیم؟

پیش‌بینی قیمت نات کوین: سقوط قیمت به 0.0070 دلار

در 14 سپتامبر (24 شهریور) نات کوین قبل از مواجهه با مقاومت و وارد شدن به روند نزولی، برای مدت کوتاهی تا سطح 0.0080 دلار افزایش یافت. در بازه زمانی 4 ساعته، NOT با مقاومت 0.0073 دلار و 0.0074 دلار روبه‌رو خواهد شد، چرا که این سطوح به طور مداوم مانع پیشرفت شده و جلوی رالی صعودی را می‌گیرند.

قیمت نات کوین

نمودار 4 ساعته نات کوین

شاخص قدرت نسبی (RSI) هم اکنون به 37.54 کاهش یافته و نشان دهنده چشم انداز نزولی است، زیرا عدد زیر 50 نشان دهنده حرکت به سمت سراشیبی و افزایش فشار فروش است. اگر این حرکت ادامه یابد یا بدتر شود، نات کوین می‌تواند به زیر سطح حمایت 0.0071 دلار سقوط کند و به طور بالقوه تا 0.0066 هم کاهش یابد. اگر خریداران وارد عمل شده و حجم قابل توجهی از این میم کوین را خریداری کنند، ممکن است فشار فروش کم شود و قیمت تا مقاومت 0.0080 دلار برود.

در گجت نیوز بخوانید: تاکید معاون علمی رئیس جمهور بر لزوم قانون‌گذاری برای حوزه رمزارز و بلاکچین سولانا در آستانه سقوط؛ الگوی صلیب مرگ نشانه چیست؟ بایننس میزبان ۳ میم کوین جدید؛ فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری؟ تاریخ لیست شدن ایردراپ‌های تلگرامی؛ از همستر کامبت تا میم فای

source

توسط elmikhabari.ir