از تفریحات رایج نسل جوان در این روزها انجام بازی‌های کامپیوتری است گیمینگ به یکی از تفریحات و حتی مشاغل پردرآمد این روزهای جهان تبدیل شده است بنابراین بسیاری از جوانان به سمت آن روی آوردند این مسئله به طور جهانی اتفاق افتاده اما جوانان ایرانی هم علاقه زیادی به گیمینگ و انجام بازی‌های کامپیوتری دارند معمولاً بازی‌های این چنینی به صورت آنلاین و جهانی برگزار می‌شوند از آنجایی که سرعت اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان بالاتر از ایران است ممکن است کندی سرعت اینترنت بر روی کیفیت بازی تاثیر بگذارد این مسئله برای گیمرهای ایرانی بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده است زیرا نمی‌توانند به طور کامل استعداد و توانایی خود را در این زمینه نشان دهند از بهترین راهکارها برای افزایش سرعت اینترنت در هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری آنلاین استفاده از مودم مناسب است در ادامه این مقاله ویژگی‌های مودم گیمینگ مناسب را بررسی می‌کنیم. همچنین به معرفی چندین نمونه از مودم‌های برتر موجود در ایران می‌پردازیم.

ویژگی‌های یک مودم گیمینگ ایده‌آل

ویژگی‌های یک مودم گیمینگ ایده‌آل

یک مودم خوب و کاربردی ویژگی‌های متعددی را باید داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پهنای باند زیاد، تاخیر یا اصطلاحا پینگ کم، قیمت مقرون به صرفه و تعداد و کارایی پورت‌ها اشاره کرد. به علاوه مساحت تحت پوشش اینترنت بی‌سیم هم از نکات بسیار پراهمیت در خرید یک مودم به حساب می‌آید. در ادامه این بخش تک تک این ویژگی‌ها را با جزئیات کامل بررسی می‌کنیم.

پهنای باند

یکی از پراهمیت‌ترین و بارزترین ویژگی‌ها برای انتخاب یک مودم گیمینگ اطلاع از پهنای باند آن است. پهنای باند مودم تاثیر زیادی در سرعت اینترنت دریافتی دارد. هر چقدر که پهنای باند مودم بیشتر باشد، میزان دیتاهای دریافتی در مدت زمان ثابت در آن بیشتر می‌شود.

تاخیر در انتقال داده

بازی‌های آنلاین اصولاً نیاز به اینترنت پرسرعت دارند. یعنی سرعت انتقال داده در آن‌ها باید بالا باشد. زمانی که سرعت اینترنت مناسب نیست، تاخیر یا اصطلاحا پینگ اتفاق می‌افتد. پینگ بالا در بازی‌های آنلاین سبب ایجاد مشکلات زیادی می‌شود. در نتیجه مودمی که انتخاب می‌کنید، باید دارای تاخیر یا پینگ پایین باشد.

قیمت مقرون به صرفه

مودم‌های موجود در ایران با توجه به ویژگی‌ها مشخصاتی که دارند، در بازه‌های قیمتی متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید بهترین مودم گیمینگ باید به قیمت آن توجه نمایید. قیمت این محصول باید متناسب با بودجه شما در نظر گرفته شود. اگر به سراغ مودم‌های بسیار گران قیمت یا بسیار ارزان قیمت بروید، ممکن است ویژگی‌های مورد نظر خود را از آن‌ها دریافت نکنید. برخی از انواع مودم ارزان برای گیمینگ مناسب هستند.

مساحت تحت پوشش اینترنت بی‌سیم

همانطور که می‌دانید هر مودم مساحت خاصی از فضا را تحت پوشش اینترنت بی‌سیم خود قرار می‌دهد. اگر فاصله زیادی از مودم داشته باشید ممکن است اینترنت کندتری را تجربه کنید. توجه به مساحت تحت پوشش اینترنت بی‌سیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

معرفی ۶ مودم گیمینگ برتر

معرفی ۶ مودم گیمینگ برتر

اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کدام یک از مودم‌های موجود در بازار ایران برای انجام بازی‌های اینترنتی انتخاب خوبی هستند؟ در این بخش ۶ مدل از بهترین و کاربردی‌ترین مودم‌های گیمینگ موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. 

مودم هواوی CPE 5

مودم هواوی CPE 5 ، یکی از گران‌ترین مودم‌های موجود در بازار ایران است. اما کیفیت آن بسیار بالا به نظر می‌رسد. این دستگاه برای انجام انواع بازی‌های آنلاین مناسب است. در واقع سرعت اینترنت با استفاده از این مودم به طرز چشمگیری بالا می‌رود. مودم هواوی ظرفیت بالایی برای تعداد دستگاه‌های متصل شده دارد در واقع شما می‌توانید تا ۱۲۰ دستگاه را به طور همزمان به این مودم متصل کنید مودم هواوی ظرفیت بالایی برای تعداد دستگاه‌های متصل دارد. در واقع شما می‌توانید تا ۱۲۰ دستگاه را به طور همزمان به این مودم متصل کنید. به همین دلیل از این مودم در گیم‌نت‌ها هم استفاده می‌شود.

مودم نزتک GTX1000

یکی از بهترین مدل‌های مودم برای انجام بازی‌های آنلاین و گیمینگ مودم نزتک GTX1000 است. این مودم با CPU بسیار قوی و قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۴G می‌تواند تجربه بازی‌های آنلاین را برایتان بهتر کند. همچنین قیمت این مودم هم مقرون به صرفه و مناسب است.

مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-02FG

همانطور که می‌دانید اینترنت فیبر نوری یکی از پرسرعت‌ترین و با کیفیت‌ترین اینترنت‌هایی است که می‌توانید برای انجام بازی‌های اینترنتی از آن استفاده کنید. اما استفاده از این اینترنت نیاز به دستگاه مودم خاصی دارد. این مودم باید با ویژگی‌های اینترنت فیبر نوری سازگار باشد. یکی از بهترین مودم‌ها برای گیمینگ مودم فیبر نوری AN5506-02FG است. این مودم در دسته قیمت مودم‌های ارزان قرار می‌گیرد و بازه قیمتی آن بین ۱ تا ۲ میلیون تومان است. البته در مقایسه با قیمت پایین این دستگاه ویژگی‌های آن خارق‌العاده و جذاب هستند. بنابراین اگر به دنبال یکی از بهترین مودم‌های گیمینگ با قیمت ارزان می‌گردید به سراغ خرید مودم فیبر نوری AN5506-02FG بروید.

مودم سیم کارتی هواوی HWS33

این مودم یکی از بهترین مودم‌های گیمینگ موجود در بازار با قابلیت استفاده از سیم کارت است. مودم‌های هواوی به طور کلی در دسته بهترین مودم‌های موجود در بازار ایران قرار می‌گیرند. دلیل آن هم استفاده از اجزا و قطعات با کیفیت و درجه یک در ساخت این مودم‌ها است. مودم سیم کارتی هواوی HWS33 در دسته مودم‌هایی با قیمت متوسط قرار دارد. اما کیفیت آن برای انجام بازی‌های اینترنتی بسیار مناسب است.

ایسوس DSL-AC55U

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، مودم ایسوس مدل DSL-AC55U یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمینگ به حساب می‌آید. این مودم قابلیت‌های زیادی دارد. همچنین قیمت آن هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. ایسوس مدل DSL-AC55U یک مودم کاربردی با امنیت بالا است.

مودم تندا D301 V2

به طور کلی تندا یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده مودم در سراسر جهان است. این برند انواع مودم‌های گیمینگ یا مودم‌هایی با کاربری‌های مختلف را تولید می‌کند. یکی از بهترین مدل‌ مودم‌های این برند مودم تندا D301 V2 است.

مدل مودم نسخه WiFi باند فرکانسی تعداد پورت LAN تعداد اتصال همزمان
هواوی CPE 5 ۵G فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز ۲ ۱۲۴
نزتک GTX1000 ۴.۵G فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز ۲ ۶۴
فایبرهوم AN5506-02FG فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۲
هواوی HWS33 ۳G و۴G فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز ۲ ۴۲
ایسوس DSL-AC55U WiFi 5 فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز ۴
تندا D301 V2 WiFi 4 فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳ ـ

نکات مهم هنگام خرید مودم گیمینگ

برای خرید مودم‌های گیمینگ باید به نکات مختلفی دقت کنید. از جمله این نکات می‌توان به مشخصات کلی مودم‌ها اشاره کرد. در بخش قبلی درباره مشخصات برخی از مودم‌های معروف برای گیمینگ سخن گفتیم. اما با وجود اطلاع از این مشخصات آیا باز هم نکات مهم دیگری در زمینه انتخاب مودم برای گیمینگ وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله! به جز مشخصات مودم که در بالا بررسی کردیم برخی از نکات مهم هم هستند که باید به آن ها دقت کرد.

نکات مهم هنگام خرید مودم گیمینگ

پشتیبانی از QoS یا Quality Of Service

وجود تکنولوژی QoS در مودم‌ها سبب می‌شود که مودم بتواند دیتا‌های مهم از برنامه‌هایی با اولویت بیشتر را با سرعت بالاتری لود کند. یعنی با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف را اولویت‌بندی نمایید. در این صورت میزان سرعت اینترنت و حجم دریافتی داده‌ها با توجه به این اولویت برنامه تنظیم خواهد شد.

توجه به تکنولوژی و نسل اینترنت در مودم

همانطور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی هر روزه نسل اینترنت به روز می‌شود. در واقع در گذشته از اینترنت‌های ۳G یا ۴G استفاده می‌شد. اما این روزها کم کم نسل ۵ و ۶ اینترنت وایفای جای اینترنت‌ ۳G و ۴G را گرفته‌اند. هر چقدر که مودم شما قابلیت استفاده از نسل‌های جدید وای فای و اینترنت را داشته باشد، قطعاً سرعت اینترنت دریافتی شما هم بالاتر می‌رود. به همین دلیل می‌توانید با کیفیت بیشتر بازی‌های آنلاین را انجام دهید.

نتیجه‌گیری

خرید یک مودم مخصوص گیمینگ و انجام بازی‌های آنلاین کار دشواری نیست. اما نکات مخصوص به خود را دارد. در این مقاله به معرفی نکات مهم برای خرید یک مودم مناسب برای گیمینگ پرداختیم. همچنین ۶ مدل از بهترین انواع مودم‌های گیمینگ در بازار ایران را معرفی کردیم. با مطالعه مطالب بالا می‌توانید تصمیم بهتری در زمینه خرید مودم گیمینگ اتخاذ کنید.

source

توسط elmikhabari.ir