رئیس سازمان فضایی ایران در مورد پرتاب ماهواره در سال 1403 توضیحاتی ارائه کرد. طبق گفته وی تا انتهای سال، 5 تا 7 پرتاب دیگر به فضا خواهیم داشت.

1 هفته پیش ماهواره تحقیقاتی چمران 1 با ماهواره‌بر قائم 100 به فضا پرتاب شد. ارسال این ماهواره یک مأموریت اصلی (تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز) و یک مأموریت فرعی (ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه های ناوبری و کنترل وضعیت) داشت. بنابر گزارش‌ها مشخص شد که این ماهواره توانست به خوبی در مدار قرار گرفته و مأموریت‌های خود را آغاز کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

پیش‌تر می‌دانستیم که سازمان فضایی ایران برنامه‌هایی برای پرتاب ماهواره در سال 1403 درنظر گرفته است. آنطور که رئیس این سازمان می‌گوید، تا انتهای سال 5 تا 7 ماهواره دیگر راهی فضا خواهند شد.

به نقل از مهر؛ حسین سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران، ضمن اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها 5 تا 7 ماهواره دیگر پرتاب خواهد شد، گفت: «البته به لحاظ تعداد پرتاب ممکن است بعضاً یکی دو مورد جا به جا شود.»

برنامه پرتاب ماهواره در سال 1403 اعلام شد

سالاریه ادامه داد:

«ما پرتاب‌های متعددی را مانند سال ۱۴۰۲ در ۱۴۰۳ داریم که این پرتاب‌ها توسط نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضا انجام می‌شود و هم از آن سو پرتاب‌های بین المللی خارجی خواهیم داشت.»

وی بیان کرد: «امسال ۲ پرتاب خارجی داریم و ماهواره طلوع ۳ و ماهواره ظفر ۲ با پرتابگر خارجی در آذر و دی‌ماه ۱۴۰۳ پرتاب خواهند شد.»

رئیس سازمان فضایی در ادامه به نام چند ماهواره دیگر که به زودی به فضا پرتاب می‌شوند اشاره کرد و گفت:

«برای امسال، قائم ۱۰۰، سیمرغ و سیمرغ بهینه پیش‌بینی شده‌اند که البته برای قائم ۱۰۰ نمونه دیگری داریم که امسال پرتاب می‌شود.»

برنامه پرتاب ماهواره در سال 1403 اعلام شد

سالاریه خبر از پرتاب ماهواره کوثر در آبان 1403 داد و گفت: «این ماهواره توسط بخش خصوصی ساخته شده است.»

وی در پایان افزود:

«در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب‌های زیرمداری در سال ۱۴۰۳ هستیم که با همکاری هوافضای سپاه انجام شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در مورد برنامه پرتاب ماهواره در ادامه سال 1403 چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

source

توسط elmikhabari.ir