نسل جدید نیسان پاترول برای رقابت با تویوتا لندکروزر سری 300 از راه رسید. در ادامه پاترول مدل جدید و لندکروزر اتاق 300 را مقایسه می‌کنیم.

به‌تازگی با معرفی نسل جدید نیسان پاترول در ابوظبی، رقابت این شاسی بلند با تویوتا لندکروزر سری 300 وارد مرحله‌ای تازه شد. پاترول و لندکروزر همیشه رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر داشتند و حالا رقابت آن­‌ها در بازار خاورمیانه حتی تنگاتنگ‌تر شده است و در این روزها بدون شک خیلی از دنبال‌کنندگان اخبار خودرو به مقایسه این دو خودرو مشهور ژاپنی با یکدیگر می‌پردازند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

مقایسه نیسان پاترول نسل جدید و لندکروزر اتاق 300

در ادامه این دو اس یو وی مطرح ژاپنی را از جوانب مختلف از جمله ابعاد، مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی مقایسه می‌کنیم.

ابعاد پاترول جدید و لنکدکروزر 300

از لحاظ ابعاد نیسان پاترول نسل جدید دست بالاتر را نسبت به لندکروزر سری 300 دارد. این شاسی بلند نیسان دارای 30 میلی‌متر طول و 35 میلی‌متر عرض بیشتر نسبت به نسل قبل است. نسل قبل هم از سری 300 بزرگ‌تر بود، اما حالا به‌واسطه نسل جدید این اختلاف اندازه بیشتر می‌شود. پاترول جدید بیش از 200 میلی‌متر طول و 50 میلی‌متر عرض بیشتری نسبت به ساخته تویوتا دارد.

حتی در فاصله بین دو محور هم اختلاف پاترول با لندکروزر به 200 میلی‌متر می‌رسد. با همین حال، ظرفیت یدک‌کشی هر دو خودرو 3500 کیلوگرم برآورد شده است.

البته ظرفیت صندوق عقب مدل جدید پاترول مشخص نیست و نمی‌توان در این زمینه این شاسی بلند و لندکروزر سری 300 را مقایسه کرد. وزن خالص این خودرو نیسان اما 3500 کیلوگرم اعلام شده است، در صورتی که سری 300 دست کم طبق اطلاعات رسمی 3280 کیلوگرم وزن دارد؛ هرچند این‌که پاترول وزن بیشتری داشته باشد، دور از انتظار نبود.

مشخصات فنی پاترول مدل 2025 و لندکروزر مدل 2025

نیسان دیگر پاترول را با پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی قبلی عرضه نمی‌کند و به‌جای آن، یک موتور توئین توربو V6 را در آن به کار رفته است. نکته جالب توجه درباره این پیشرانه این است که از تکنولوژی‌های جی تی آر، خودرو اسپرت افسانه‌ای نیسان، بهره می‌گیرد.

پیشرانه ۶ سیلندر جدید پاترول می‌تواند ۴۳۱ اسب بخار قدرت تولید کند، در حالی که نمونه قبلی ۴۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. گشتاور تولیدی آن هم از ۵۶۰ نیوتن متر به ۷۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیرو محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به هر چهار چرخ هدایت می‌شود و قفل دیفرانسیل عقب هم در دسترس راننده قرار دارد.

موتور نسل جدید نیسان پاترول

راننده پشت فرمان پاترول جدید می‌تواند از بین ۶ حالت رانندگی با توجه به مسیر و شرایط آب‌وهوایی انتخاب کند. این حالت‌ها شامل استاندارد، اکو، اسپرت، سنگ، شن و گل می‌شوند. مصرف سوخت به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است و به ادعای نیسان، این شاسی بلند حالا ۱۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند؛ پیشرفتی کاملاً قابل لمس نسبت به موتور ۸ سیلندر قبلی این خودرو که ۱۴.۴ لیتر بنزین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کرد.

یک موتور تنفس طبیعی 3.8 لیتری V6 هم برای نسل هفتم نیسان پاترول ارائه می‌شود که می‌تواند 320 اسب بخار قدرت و 386 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

موتور تویوتا لندکروزر سری 300

لندکروزر سری 300 با یک موتور بنزینی 3.5 لیتری V6 توئین توربو یا یک نمونه دیزلی 3.3 لیتری V6 توئین توربو یا عرضه می‌شود. نمونه اول قادر به تولید 415 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است و نمونه دیگر توان تولید 309 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دو به گیربکس اتوماتیک 10 سرعته و قفل دیفرانسیل مرکزی مجهز شده‌اند.

تفاوت فاحشی بین خروجی پیشرانه‌های موجود برای نیسان پاترول مدل جدید و لندکروزر سری 300 وجود ندارد. با وجود این، نسخه دیزلی لندکروزر که ۸.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند، مصرف سوخت کمتری نسبت به پاترول دارد و همچنین با یک باک پر آن می‌توان مسافت بیشتری را طی کرد؛ موضوعی که برای رانندگانِ اهلِ سفر و آفرود اهمیت زیادی دارد.

ایمنی اس یو وی‌های نیسان و لندکروزر

نسل قبلی و کنونی پاترول تست ایمنی موسسه ANCAP را پشت سر نگذاشته‌اند و عملکرد دقیق آن‌ها در تصادفات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در طرف دیگر، همه مدل‌های لندکروزر سری 300 به‌جز تیپ جی‌آر اسپرت از موسسه ANCAP پنج ستاره ایمنی دریافت کرده‌اند.

تست تصادف تویوتا لندکروزر سری 300

هنوز لیست کامل امکانات ایمنی شاسی بلند نیسان در دسترس نیست، اما برخورداری آن از مجموعه سیستم‌های کمک‌راننده پروپایلت نیسان شامل امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی و هشدار حرکت در لاین تایید شد. این خودرو همچنین از سیستم NissanConnect 2.0 با تکنولوژی‌هایی دوربین دید عقب بهره می‌برد.

پاترول جدید و لندکروزر سری 300 هر دو به امکاناتی نظیر ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو در لاین، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، دوربین دید اطراف و سنسورهای پارک مجهز هستند؛ ولی لندکروزر با اختلاف سه عددی نسبت به رقیب خود، 10 ایربگ دارد. همچنین هنوز برخی از امکانات پاترول مثل دستیار پارک، رصد باد تایرها و هشدار خروج ایمن تایید نشده‌اند.

امکانات و آپشن‌های ظاهری و رفاهی

برخی از امکانات رفاهی پاترول مدل 2025 هم در این مقطع اعلام نشده‌اند. از بین موارد اعلام‌شده هم بخش عمده‌شان به تیپ‌های بالارده‌تر تعلق دارند.

از جمله آپشن‌های تاییدشده اس یو وی جدید نیسان می‌توان به سانروف پانورامیک، رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی و چراغ‌های زیر آینه بغل اشاره کرد. لندکروزر سری 300 هم با مونروف، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی، درب برقی صندوق عقب، رینگ‌های 18 اینچی و سنسور باران عرضه می‌شود. یک لاستیک ژاپاس فول سایز هم زیر این خودرو جا گرفته است. این در حالی است که هنوز مشخص نیست پاترول لاستیک ژاپاس، درب برقی صندوق عقب و سنسور باران دارد یا خیر.

پاترول در کابین روکش چرمی صندلی‌ها با «تاثیر از کومیکو، هنر ژاپنی کار با چوب»، تنظیم برقی هشت جهته و قابلیت ماساژ صندلی جلو و صندلی‌های تاشو ردیف سوم را ارائه می‌کند. همچنین در آن سیستم تهویه بیومتریک به کار رفته است که دمای فضای داخلی را با تجزیه و تحلیل دمای بدن سرنشینان تنظیم می‌کند و به ادعای نیسان، در سگمنت خود نظیری ندارد. به این‌ها باید آینه عقب دوربین‌دار را اضافه کرد که دید راننده به عقب را بهبود می‌بخشند.

لندکروزر سری 300 هم از روکش چرمی با ترم چوبی‌مانند، تنظیم برقی هشت جهته، گرمایش و تهویه صندلی‌های جلو و گرمایش و تهیه صندلی‌های ردیف دوم، سیستم تهویه چهار ناحیه‌ای، قابلیت تا شدن برقی صندلی‌های ردیف سوم، گرمکن فرمان و دسته دنده چرمی بهره‌مند است.

ویژگی برجسته فضای داخلی نسل جدید پاترول، نمایشگر 28.6 اینچیِ «مونولیث» است که دو پنل 12.8 اینچی را در بر می‌گیرد. دو نمایشگر 12.3 اینچی هم برای سرنشینان ردیف دوم تدارک دیده شده است و سیستم صوتی کلیپش با 12 اسپیکر این سیستم اطلاعات و سرگرمی را تکمیل می‌کند.

لندکروزر امکاناتی مشابه در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ منتها با زرق و برق کمتر. این شاسی بلند دارای صفحه آمپر دیجیتال 7 اینچی، نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و سیستم صوتی جی‌بی‌ال با 14 اسپیکر است. در ردیف دوم آن هم دو نمایشگر دیگر پیدا می‌شود.

قیمت نسل جدید نیسان پاترول و لندکروزر سری 300 

نیسان قرار است پاترول مدل 2025 نسل جدید را با قیمت 96 هزار تا 165 هزار دلار روانه بازار خاورمیانه کند. تویوتا لندکروزر سری 300 مدل 2025 هم با قیمت پایه حدود 140 هزار دلار عرضه شده است. این یعنی پاترول با قیمت پایه خیلی کمتری از اس یو وی تویوتا در دسترس قرار می‌گیرد.

در گجت نیوز بخوانید: این خودرو برقی لوسید قاتل تسلا مدل Y است اینئوس گرنادیر تیونینگ منصوری یک آفرودر لوکس با پیشرانه پرتوان بی ام و است نسل جدید فولکس واگن اطلس با چهره به‌روز در راه است + عکس دی اس با این کانسپت، خودرو افسانه‌ای سیتروئن را دوباره زنده می‌کند

source

توسط elmikhabari.ir