بافت مو هلندی همان بافت فرانسوی است، با این تفاوت که دسته های مو به جای اینکه از رو رد شوند از زیر عبور می کنند و به همین خاطر است که بافت حالتی برجسته پیدا می کند. یکی از زیباترین مدل های این نوع بافت مو مدلی است که بافت از بغل سر شروع شده و کم کم به کناره ها کشیده می شوند. اگر می خواهید بافت مو هلند از بغل سر را یاد بگیرید، با آموزش مرحله به مرحله و تصویری ستاره همراه ما باشید.

آموزش مرحله به مرحله بافت مو هلندی بغل سر

۱. با شانه کردن موهایتان شروع کنید. می‌توانید بافت هلندی را هم روی موهای خیس و هم روی موهای خشک انجام دهید. اما در هر صورت باید موها را شانه کنید و تمام گره های آن را باز کنید.

۲. موهای خود را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. برای انجام بافت هلندی دوتایی، باید موهایتان را از پیشانی به سمت گردن،‌ به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. موهای سمت راست را روی شانه راست و موهای سمت چپ را روی شانه چپ بریزید. یک قسمت را برای بافتن انتخاب کنید و قسمت دیگر را با کش ببندید تا مزاحم کارتان نشود.

۳. یک قسمت از موهای سمت چپ را جدا کنید. درست از خط رویش مو و از سمت چپ سرتان، یک دسته مو جدا کنید. ضخامت این دسته باید حدودا ۵ سانتی‌متر باشد.

۴. این دسته مو را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید. رشته سمت چپ را در دست چپ و رشته سمت راست و میانی را در دست راست خود بگیرید. رشته میانی را با انگشت وسط بگیرید و رشته سمت راست را بین انگشت کوچک و کف دستتان قرار دهید.

۵. بافت مو هلندی را شروع کنید. رشته سمت چپ را از زیر رشته میانی و سپس رشته سمت راست را از زیر رشته میانی عبور دهید. سعی کنید تا جایی که ممکن است بافت را سفت کنید. دقت کنید که رشته ها را حتما از زیر رشته میانی رد کنید. در غیر این صورت بافت موی شما کامل نمی‌شود.

۶. مقداری از موهایتان را به رشته سمت چپ اضافه کنید. رشته باریکی از موهای سمت چپ سرتان را به رشته سمت چپ اضافه کنید. این دو رشته را با هم یکی کنید و از زیر رشته میانی رد کنید. دقت کنید که رشته ای که بعدا جدا می‌کنید، باید از رشته اصلی باریک تر باشد.

۷. همین کار را برای رشته سمت راست تکرار کنید. مقداری از موها را جدا کرده و به رشته سمت راست اضافه کنید. سپس آن را از زیر رشته وسط رد کنید. دقیقا مانند مرحله قبل.

۸. بافتن را ادامه دهید. بافت را به همین صورت تا انتهای رویش مو، ابتدای گردن، ادامه دهید. دقت کنید که همه رشته های باریکی که جدا می‌کنید یک اندازه باشند. سعی کنید رشته را وسط نگه دارید تا در انتها بافت تمیزتر و مرتب‌تری داشته باشید.

۹. بافت هلندی را تمام کنید. زمانی که به گردن رسیدید، ادامه موها را با روش بافت معمولی تا انتها ببافید. منتها دقت داشته باشید که رشته ها را از زیر رشته میانی عبور دهید. انتهای بافت را با یک کش باریک ببندید.

۱۰. همین کار را برای موهای سمت راست نیز تکرار کنید. تمام این مراحل را برای موهای سمت راست نیز انجام دهید. دقت کنید اندازه رشته باریکی که از کنار سر جدا می‌کنید، دقیقا با موهای سمت چپ برابر باشد تا در نهایت بافت یکدستی داشته باشید.

۱۱. اکنون کار بافت موی هلندی شما تمام شده است. اکنون یک بافت هلندی دوتایی بسیار شیک و زیبا دارید. می‌توانید هر دو بافت را باز بگذارید یا آن‌ها را جمع کنید و به دلخواه خود مدل بدهید. در صورتی که علاقه مند به خواندن آموزش های ما هستید، اطلاعات خود درباره بافت مو با کاموا را در صفحه ای دیگر افزایش دهید.

پیشنهاد: در ستاره می توانید بافت مو فرانسوی، بافت مو دردلاک و بافت مو با مروارید یا نیز یاد بگیرید.

آموزش تصویری بافت مو هلندی بغل سر

ایده و مدل برای بافت مو هلندی بغل سر

 

source

توسط elmikhabari.ir