به گزارش VGC، کن کوتاراگی که به‌عنوان پدر پلی استیشن شناخته می‌شود، در نمایشگاه توکیو گیم شو حضور یافت و درباره روزهای اولیه ساخت کنسول محبوب سونی صحبت کرد. او که معمار اصلی سه نسل اول پلی استیشن بود، از مخالفت‌های گسترده با ایده ساخت این کنسول پرده برداشت.

کوتاراگی در سخنرانی خود گفت: «ما می‌خواستیم شور و اشتیاقمان را به اشتراک بگذاریم. به همین دلیل به ده‌ها و شاید صدها شرکت سر زدیم تا نظرات و انتظارات آن‌ها را بشنویم. اما هیچ‌کس علاقه‌ای نشان نداد. همه به ما می‌گفتند این کار را نکنید، شما شکست خواهید خورد.»

این مهندس ارشد سابق سونی در سال ۲۰۰۷ و پس از عرضه پر چالش پلی استیشن 3 از این شرکت جدا شد. گفته می‌شود عرضه این کنسول در ابتدا میلیاردها دلار برای سونی زیان به بار آورد. کوتاراگی پس از جدایی از سونی، در هیئت مدیره چندین شرکت فناوری از جمله Rakuten حضور داشته است.

کوتاراگی همچنین به‌خاطر اظهارنظرهای جنجالی‌اش در دوران موفقیت پلی استیشن شهرت دارد. او زمانی ایکس باکس 360 را فقط یک ایکس باکس ۱/۵ خوانده بود و از طرفداران پلی استیشن خواسته بود برای خرید پلی استیشن 3 با قیمت ۵۹۹ دلار، ساعات بیشتری کار کنند.

نظر شما درباره این اظهارات کن کوتاراگی چیست؟

source

توسط elmikhabari.ir