08 مهر 1403 ساعت 13:51

برند Luxeed، که حاصل اتحاد چری و هواوی در عرصه خودروسازی است، از کراس اوور لوکسید R7 با بهره‌گیری از سیستمهای هوشمند رانندگی رونمایی کرد.

در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو چین، شرکت چری کراس اوور کوپه لوکسید R7 را معرفی کرد. این محصول جذاب که با همکاری شرکت بزرگ و مطرح هواوی (Huawei) طراحی و تولید شده است، با بهره گیری از اکوسیستم هواوی، رانندگی ایمن و هوشمندی ارائه داده و تجربه ای یکپارچه برای سرنشینان رقم خواهد زد. از شما دعوت می‌کنیم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این خودرو برقی جذاب همراه ما باشید.

معرفی لوکسید R7، رقیب جدی تسلا مدل Y از چین

لوکسید R7

لوکسید R7 از نظر طراحی ظاهری، شباهت زیادی به برادر کوچکتر خود، لوکسید S7 دارد. این خودرو دارای خطوط مینیمالیستی و نوار نوری عریض متمایز است. در قسمت جلو، طراحی بسته‌ جلوپنجره و شکل چراغ‌ها این شباهت را تقویت می‌کند. با این حال آن چیزی که در طراحی این خودرو حائز اهمیت است، پیروی آن از یک زبان طراحی واحد در میان محصولات مشترک هواوی با تمامی برندهای خودروسازی است.

هواوی، علی‌رغم نقش کلیدی‌اش در توسعه‌ این خودروها، همچنان بر عدم تولید مستقیم خودرو تأکید دارد. بدین ترتیب می‌توان گفت صفرتاصد طراحی ظاهری و داخلی این خودرو توسط هواوی انجام پذیرفته و کمپانی چری تنها نقش یک بازوی تولیدی را ایفا کرده است.

ابعاد این کراس اوور کوپه در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4956، 1981 و 1634 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2950 میلی‌متر است. نسخه استاندارد این خودرو با رینگ های 20 اینچی و تریم های بالارده با رینگ های 21 اینچی عرضه می‌شود. بسیاری از مردم و کارشناسان لوکسید R7 را به عنوان یک رقیب جدی برای تسلا مدل Y ارزیابی می‌کنند، این خودرو در واقع 206 میلی‌متر از تسلا طول بیشتری دارد و حتی از خودروهایی مانند BMW X6 بزرگتر است. علاوه بر این، کمترین میزان کشش را برای یک SUV تولید انبوه با ضریب درگ Cd 0.219 دارد.

خریداران می‌توانند این خودرو برقی را با شش رنگ سفید سرامیکی، خاکستری فضایی، مشکی طلایی، قرمز جهانی، ارغوانی فانتوم و آبی آفتابی خریداری کنند. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ برمبو برای ظاهری اسپرت تر نیز جزو آپشن‌های انتخابی است.

قوای محرکه Luxeed R7

نمای جانبی لوکسید R7

تمام مدل‌های این خودرو از پلت‌فرم کاربید سیلیکون ولتاژ بالای 800 ولت بهره می‌برند. نسخه‌های PRO و MAX با موتور برقی 215 کیلوواتی مستقر بر روی محور عقب عرضه می‌شوند. در حالی که نسخه پرچمدار با نام Ultra علاوه بر موتور برقی 215 کیلوواتی، یک موتور 150 کیلوواتی را به محور جلو اضافه می‌‌کند. این نسخه شتاب‌ خیره‌کننده‌ 3.9 ثانیه ارائه می‌دهد.

نسخه پایه Pro تنها با یک بسته باتری 82 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود، در حالی که نسخه Max با بسته باتری 82 کیلووات ساعتی یا بسته 100 کیلووات ساعتی بزرگتر قابل انتخاب است. برد این نسخه به ترتیب 667 کیلومتر و 802 کیلومتر (براساس استاندارد CLTC) است. نسخه چهار چرخ متحرک Ultra تنها با بسته بزرگتر 100 کیلووات ساعتی عرضه شده و برد نهایی 736 کیلومتری (براساس استاندارد CLTC) را ارائه می‌کند. طبق ادعای چری، این خودرو با پنج دقیقه شارژ، قادر است تا 200 کیلومتر برد مسافت ارائه دهد؛ همچنین با 15 دقیقه شارژ این عدد به 400 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

این کراس اوور هوشمند دارای شاسی Tuling است. به لطف دارا بودن سیستم تشخیص وضعیت خودرو (iVSE)، لوکسید R7 قادر است تا با انواع مختلف شرایط جاده خود را هماهنگ کند. با استفاده از سیستم کنترل فعال پیچ ها که از طریق ترمز، بردار گشتاور قدرت، و کنترل قدرت گشتاور چهار چرخ (در نسخه دو موتوره) عمل می‌کند، می‌توان هرز گردی را کاهش و توانایی مانور را در شرایط مختلف شهر و جاده بالا برد.

طبق ادعای سازندگان، این خودرو 3 درصد پایداری بیشتر از تسلا مدل Y و 18 درصد پایداری بیشتری از بی ام و X6 دارد. همچنین یک سیستم هوشمند کروز در سراشیبی وجود دارد که می تواند سرعت خودرو را به صورت تطبیقی ​​کنترل کند و مداخله پدال راننده را کاهش دهد. این فناوری توسعه یافته توسط هواوی باعث بازیابی انرژی بیشتر و گرمایش کمتر کالیپر و دیسک ترمز می‌شود.

با این سیستم، لوکسید آر 7، 67 درصد کمتر از تسلا مدل Y و 63.8 درصد کمتر از BMW X6 نیاز به ترمزگیری دارد. این خودرو همچنین به لطف سیستم تعلیق پیشرفته خود، شامل تعلیق بادی و میرایی متغیر، راحتی و پایداری رانندگی را در سطح بالایی قرار داده است. با دستیابی به سرعت 82.3 کیلومتر بر ساعت در تست گوزن، R7 چابکی و هندلینگ بسیار خوبی را از خود نشان داده است. Luxeed R7 دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و سیستم تعلیق مستقل چند پیوندی در عقب است.

در گجت نیوز بخوانید

سدان برقی استلاتو S9 معرفی شد؛ شاخ و شانه هواوی برای مرسدس بنز

طراحی داخل و آپشن‌های کراس اوور برقی لوکسید آر 7

نمای داشبورد لوکسید R7

Luxeed فضای داخلی را به یک قایق تفریحی تشبیه کرده که می‌تواند تجربه‌ای لوکس و آرامش‌بخش را برای سرنشینان فراهم کند. علاوه بر این مشتریان می‌توانند 4 رنگ متفاوت برای تریم داخلی این خودرو سفارش دهند. در داخل کابین به صورت استاندارد یک کلاستر 12.3 اینچی LCD و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی مرکزی 15.6 اینچی قرار گرفته است.

این سیستم سرگرمی با Huawei MagLink همراه با Huawei Sound ارائه می شود. لازم به یادآوری است که سیستم خودرو از سیستم عامل انحصاری هواوی با نام Harmony OS استفاده می کند. مدل‌های Pro دارای سیستم صوتی 15 بلندگو هستند، در حالی که سایر نسخه های خودرو دارای 17 بلندگو در یک سیستم صوتی 1000 وات هستند. همچنین یک یخچال 8.2 لیتری در کنسول مرکزی وجود دارد که می تواند دما را از 3 تا 50 درجه سانتی گراد کنترل کند.

تریم استاندارد لوکسید R7 با یک صندلی گرانش صفر راننده همراه با صندلی های ردیف دوم قابل تنظیم برقی عرضه می‌شود. نسخه MAX صندلی با جاذبه صفر را برای مسافران نیز ارائه می‌کند. صندلی‌های این نسخه از تنظیم 18 جهته، ماساژ 10 نقطه ای و یک استراحتگاه پا بهره می‌برند. علاوه بر این، همه صندلی‌ها دارای عملکردهای گرمایش، تهویه و ماساژ به صورت استاندارد هستند.

از دیگر آپشن های این خودرو می‌توان به دوربین 540 درجه، فیلتر تصفیه هوای کابین PM2.5، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ‌ها، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم تهویه اتوماتیک سه کاناله، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار برخورد از جلو و رادار باقی ماندن بین خطوط، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی و… اشاره کرد.

سیستم لیدار هواوی؛ انقلابی در رانندگی هوشمند

سیستم هواوی ADS 3.0، دارای هوش رانندگی انسان‌گونه از ابتدا تا انتها است که شرایط پیچیده جاده را مدیریت می‌کند. این سیستم با شبکه عصبی ادراکی GOD ارتقا یافته است و از تشخیص اشیا به درک صحنه تغییر می‌کند. سیستم هواوی ADS 3.0 فناوری‌های پیشرفته ایمنی از جمله جلوگیری از تصادف و ترمزگیری تطبیقی را یکپارچه می‌کند.

این سیستم مکانیزم جلوگیری از تصادف ناشی از اشتباه در استفاده از پدال و ترمزگیری اضطراری تطبیقی (AEB) را برای شرایط مختلف جاده ارائه کرده است و ترمزگیری نرم در سطوح لغزنده، بارانی یا برفی را تضمین می‌کند.

قیمت جهانی لوکسید R7

نام تریم قیمت جهانی
نسخه Pro با باتری 82 کیلووات ساعتی 36 هزار و 950 دلار آمریکا
نسخه MAX با باتری 82 کیلووات ساعتی 42 هزار و 650 دلار آمریکا
نسخه MAX با باتری 100 کیلووات ساعتی 45 هزار و 500 دلار آمریکا
نسخه ULTRA با باتری 100 کیلووات ساعتی 48 هزار و 300 دلار آمریکا

در جدول بالا قیمت تمامی نسخه های این خودرو را مشاهده می‌کنید. نظر شما در مورد این خودرو جدید چیست؟

همچنین بخوانید: سرعت صادرات خودروهای چینی به کشورهای جهان لحظه به لحظه در حال افزایش است استیشن واگن بی وای دی دنزا Z9 GT معرفی شد + مشخصات فنی و آپشن‌ها کراس اوور هیبریدی لکار 459 معرفی شد؛ کپی ارزان قیمت تسلا Y

source

توسط elmikhabari.ir