تکنیک انجام معاملات سواپ

تکنیک و مراحل انجام معاملات سواپ ارز دیجیتال چندان سخت نبوده و کافیست مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

1.     تحقیق و تحلیل: پیش از آغاز معاملات سواپ حتماً باید همچون ترید به شکل سنتی، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال را در ارتباط با رمزارزی که قصد دریافت آن از طریق مبادله را دارید، انجام دهید و به این شکل مطمئن شوید که رمزارز دریافتی شما در آستانه یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، بررسی اخبار و رویدادها، استفاده از اندیکاتورهای نشان دهنده حجم معامله مثل اندیکاتور RSI می‌تواند چشم‌انداز روشنی از وضعیت قیمت آتی رمزارز مورد نظرتان را در اختیار شما قرار دهد.

2.     انتخاب صرافی مناسب برای مبادله: قدم بعدی یافتن بستر مبادلاتی مطمئن از میان صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکزی است که در حال ارائه خدمات سواپ ارز دیجیتال هستند. در بررسی این صرافی‌های باید پارامترهای مختلفی نظیر میزان نقدینگی، امنیت، کارمزد دریافتی و رابط کاربری آن را مورد بررسی قرار دهید و از این طریق به جمع‌بندی اصولی و صحیح درباره صرافی مدنظر خود برسید.

3.     اتصال ولت به صرافی: پس از انتخاب صرافی باید کیف پول ارز دیجیتال خود را که دارای ارز دیجیتال است به صرافی مورد نظر خود متصل نمائید. در صورتی که در کیف پول ارز دیجیتال خود موجودی کافی ندارید قبل از شروع فرایند سواپ حتماً باید کیف پول خود را با خرید رمزارز مورد نظر شارژ کنید. به عنوان مثال اگر قصد سواپ تتر به بیت کوین را دارید و در کیف پول شما میزان تتر کافی برای این سواپ وجود ندارد؛ در این صورت اول باید نسبت به خرید تتر اقدام کرده و سپس مراحل سواپ را آغاز کنید.

4.     انتخاب جفت رمزارزها و تعیین مبلغ آن: منظور از جفت ارزها، دو ارز دیجیتالی است که قصد سواپ و مبادله آن‌ها را دارید. به عنوان مثال در سواپ تتر به بیت کوین، جفت ارز شما تتر و بیت کوین خواهند بود و در صرافی مورد نظر باید مشخص کنید که قصد دارید در ازای سواپ تتر، بیت کوین دریافت کنید. پس از تعیین جفت ارزها باید مشخص کنید که قصد سواپ چه مقدار تتر را دارید. پس از وارد کردن مقدار تتر، صرافی به طور خودکار مقدار بیت کوین تقریبی دریافتی در ازای انجام این سواپ را به شما نشان خواهد داد.

5.     تائید سواپ و نظارت بر معامله: جزئیات سواپ را مجدداً به دقت بررسی کنید و سپس بر روی گزینه «سواپ» کلیک نمائید تا فرآیند مبادله رمزارزها آغاز گردد. برای نظارت بر فرآیند سواپ نیز کافیست که به تاریخچه معاملات خود در صرافی نگاه کنید.

سواپ ارز دیجیتال در ایران

یکی از سوالات مهمی که تریدرها و معامله‌گران ایرانی در ارتباط با سواپ ارز دجیتال دارند به موضوع محدودیت‌های تحریمی مربوط می‌شود که با وجود تحریم‌های مالی تریدرهای ایرانی چگونه می‌توانند از طریق سواپ که نقش چشمگیری در کاهش هزینه‌های معاملاتی دارد، استفاده کنند؟ طبیعتاً در صرافی‌های متمرکز خارجی پشتیبانی کننده از سواپ ارز دیجیتال مثل بایننس که هیچگونه ارائه خدماتی به کاربران ایرانی ندارد، امکان انجام سواپ ارز دیجیتال برای ایرانیان وجود نخواهد داشت؛ اما این موضوع چندان مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد! چراکه صرافی ایرانی کیف پول من که یکی از معتبرترین صرافی‌های فعال در حوزه رمزارزهاست با اضافه کردن آیتم سواپ ارز دیجیتال به امکانات صرافی و کیف پول خود، تلاش کرده تا به این شکل هزینه‌های معاملاتی کاربران ایرانی را نیز به حداقل برساند.

این صرافی رمزارزی یکی از صرافی‌های قدیمی ارز دیجیتال است که به دلیل ماهیت ایرانی آن هیچگونه تحریم بین‌المللی در آن کارساز نبوده و کاربران با خیال راحت می‌توانند رمزارزهای خود را در این صرافی مبادله کرده و هیچگونه نگرانی خاصی از بابت بن شدن حساب کاربری خود نداشته باشند. لازم به ذکر است که صرافی کیف پول من در میان امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال فعال در سطح جهان قرار گرفته و از شروع فعالیت خود تا به امروز هیچگونه حمله سایبری موفقی به آن گزارش نشده است.

سواپ ارز دیجیتال؛ بهترین راه برای متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاری

source

توسط elmikhabari.ir