شینگل

تصویر از NY Daily News

چند صد نفر که در اطراف یک خانه دار بازنشسته از کار در یک جمعه شب جمع شده بودند، توانستند از نزدیک شاهد رونمایی ایلان ماسک از آخرین سرمایه گذاری انرژی های تجدیدپذیر خود – زوناهای سقف خورشیدی – در کنار دو محصول اصلی دیگر خود باشند که در سال 2017 به بازار عرضه می شود. ماشین پاوروال 2 و مدل 3.
روشی که ماسک هر نوآوری جدید را به بازار عرضه می کند و در عین حال پیامی یکپارچه را حفظ می کند، شاهکاری است که هر بازاریاب باید به آن توجه داشته باشد و از آن بیاموزد. خواه شما معتقد باشید که ماسک در حال پیشروی عصر جدیدی از نحوه بازاریابی فناوری مصرف کننده است، یا اگر او به سادگی بهترین تکرار بازاریابی قرن بیست و یکم تا به امروز است، سه عنصر غیرقابل انکار کلیدی برای موفقیت او وجود دارد که هر برندی می تواند و باید امروز آنها را بپذیرد. :
چشم انداز یکپارچه و منحصر به فرد از آینده
رونمایی از سقف خورشیدی واقعاً نیازی به نمایش یک خانه با اندازه کامل نداشت. با این حال، این تجربه نه تنها با نمایش “در عمل” (در یک خانه واقعی)، بلکه با جفت شدن پاوروال 2 و تسلا مدل 3 در خیابان پارک شده به طور قابل توجهی افزایش یافت.
تأثیر کلی این بود که مخاطبان می‌توانستند آینده‌ای را تصور کنند که نه تنها با ویژگی‌های انرژی تجدیدپذیر، بلکه خطوط براق و لوکسی که محصولات تسلا آن را تجسم می‌کنند، در اختیار داشته باشد. ماسک توانست رویای خود را برای آینده در یک جبهه متقاعد کننده و یکپارچه نشان دهد که اگر هر محصول جداگانه نمایش داده می شد امکان پذیر نبود.
نکته اصلی که بازاریابان باید از این موضوع به دست آورند این است که با ارائه یک چشم انداز یکپارچه از آینده همانطور که برند شما آن را می بیند، می توانید تجربه ای بیش از مجموع اجزای آن ایجاد کنید. چه به مشتریان خود الهام بخشید که به دنیایی بهتر امیدوار باشند، یا صرفاً به محصولات خود تمایل داشته باشند، یک چشم انداز یکپارچه به وضوح رسالت برند شما و اینکه چگونه محصولات شما زندگی آنها را بهبود می بخشد، بیان می کند.
درایو تست ذهنی را ارائه دهید
دلیلی وجود دارد که هر سازنده خودرو یک تست درایو ارائه می دهد. این همان دلیلی است که ماسک تصمیم گرفت کاشی های خورشیدی جدید خود را در یک خانه بزرگ ارائه دهد. او مجبور نبود – او می توانست چند فوت بالای یک خانه را بسازد، با سقف در ارتفاع کمر. این به بینندگان این امکان را می‌دهد تا کاشی‌ها را با دقت بیشتری بررسی کنند، کاردستی آنها را تحسین کنند و غیره.
چرا تسلا با آن ارائه همراه نشد؟ آنها یک واقعیت آشکار را تشخیص دادند – هیچ صاحب خانه معمولی وقت خود را با محبت به زونا خیره نمی کند. اکثریت قریب به اتفاق مواقع، وقتی به مجموع اموال خود نگاه می کنید، از پیاده رو مشاهده می شوند.
ارائه‌ای که او ارائه کرد به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصور کنند که کل دارایی متعلق به آنهاست، در زمانی در آینده نزدیک. شما به بالا نگاه می کنید و زونا زیبا، آشکارا با کیفیت و شیک هستند – چیزی که پنل های خورشیدی فعلی نیستند. ماشین با بی‌احتیاطی در خیابان پارک شده است – در جلو با درهای باز و پوشیده از برچسب‌ها در جلو نمایش داده نمی‌شود. Powerwall 2 قابل مشاهده است اما در مکانی منطقی و واقعی قرار گرفته است.
کل پیام؟ «این خانه زیبا و مجلل می تواند مال شما باشد. اوه، و این برای سیاره زمین نیز خوب است، بنابراین می‌توانید وقتی از زیبایی‌شناسی لذت می‌برید، احساس اخلاقی کنید.»
بهترین قسمت؟ این نشان می‌دهد که تسلا با نشان دادن، به جای گفتن، مشکلات را حل می‌کند – یک تاکتیک بازاریابی که جای تعجب نیست، بسیار بهتر از توزیع ساده جزوه‌ها یا ارائه یک ارائه پر زرق و برق است.
هر برندی در هر صنعتی می تواند این را مدیریت کند. شرکت‌های مبلمان با ارائه اتاق‌هایی از محصولات خود – پیش‌خوان‌های شیک، کابینت‌های طراحی شده خوب، حتی مجموعه‌های کاسه‌های مخلوط، که همه به عنوان یک آشپزخانه آزمایشی در دسترس مصرف‌کنندگان برای قدم زدن و تجربه‌ی دست اول ارائه شده‌اند، در خط مقدم این امر بوده‌اند.
با ارائه محصولات خود به گونه ای که در واقع بینانه ترین حالت مشاهده و استفاده می شوند، زمینه ارزشمندی را برای مصرف کنندگان فراهم می کنید. وقتی مصرف کنندگان بتوانند تصور کنند که داشتن چیزی چگونه است، احتمال خرید محصول شما بیشتر است. اهمیت ارائه این تست روانشناختی با تعداد رقبای مورد نظر مصرف کننده افزایش می یابد – بنابراین مطمئن شوید که در ذهن مخاطبان خود قرار می گیرید.
از گسترش مخاطبان خود نترسید
تسلا بیشتر به عنوان یک شرکت خودروسازی الکتریکی در ارتباط است، اما در طول سال گذشته آنها به طور قابل توجهی برای پرداختن به چشم انداز ماسک برای آینده منشعب شده اند. با این حال، محصولات بیشتر از هدف قرار دادن مخاطبان جدید انجام می دهند، بلکه در واقع برای متحد کردن مشتریان و تشویق خرید سایر محصولات تسلا خدمت می کنند.
مدل 3 جدید، اولین تسلا با قیمتی است که برای طبقه متوسط ​​قابل دسترسی است – اعطا شده، بالاترین سطح طبقه متوسط ​​35000 دلار است، اما گام بزرگی در مسیر درست است. این نه تنها درصدی از بازار خودرو را افزایش می‌دهد که تسلا می‌تواند انتظار پیروزی در آن را داشته باشد، بلکه برای قفل کردن ایستگاه‌های شارژ الکتریکی و مکانیک‌هایی که قادر به کار روی وسایل نقلیه هستند نیز کار می‌کند. اساساً، تسلا با ساخت خودروی اقتصادی‌تر، تجربه مالکیت را برای همه مشتریان فعلی و آینده‌اش امن‌تر و دلپذیرتر می‌کند.
زونا جدید کسانی را که علاقه ای به خرید خودرو ندارند به سرمایه گذاری در شرکت از طریق خط تولید خود و همچنین خرید باتری تشویق می کند. این همچنین به این معنی است که نه تنها این مشتریان احتمال بیشتری برای خرید یک وسیله نقلیه تسلا خواهند داشت، بلکه اگر تصمیم به ارتقای خودروی خود بگیرند، در مورد کیفیت محصولات تسلا به طور کلی به محافل اجتماعی و حرفه‌ای خود نیز سرایت خواهند کرد.
به عنوان یک مدیر برند، به خاطر داشته باشید که گسترش خط محصول خود، افزایش مخاطبان هدف و به طور کلی تازه نگه داشتن تاکتیک های بازاریابی برای افزایش پذیرش محصول، و همچنین وفاداری به برند و بازاریابی دهان به دهان مؤثر است.
ای جی آگراوال

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط elmikhabari