پس از ماه‌ها شایعات و مهم‌تر از همه، خشم کارکنان (هرچند بدون اختلال در عملیات)، رنو تصمیم خود را گرفته است. پروژه موتور آلپاین تا سال ۲۰۲۶ به یک خاطره دور تبدیل خواهد شد و تغییرات سایت وری-شَتیون آغاز خواهد شد.

کنار گذاشتن واحدهای قدرت توسط این خودروساز فرانسوی به معنای پایان یک تاریخ طولانی (و تقریباً بی‌وقفه) بین فرمول ۱ و رنو از سال ۱۹۷۷ است. از پیروزی‌ها تا سال ۱۹۸۶، پنج عنوان سازندگان از شش عنوان در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ (با ویلیامز)، دو قهرمانی کاملاً داخلی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و سپس چهار عنوان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ با ردبول، مهندسان فرانسوی شهرت خود را به دست آورده‌اند. اما ورود موتورهای هیبریدی V6 و عملکردهای ضعیف اخیر، زنگ پایان را برای موتور فرانسوی به صدا درآورده است و آلپاین تا سال ۲۰۲۶ باید به دنبال یک موتور مشتری باشد (شاید از مرسدس).

آلپاین هایپرتک و یک ابرخودرو

اما این بدان معنا نیست که کارخانه وری در شرف تعطیلی است. در واقع، گروه رنو تأیید کرده است که این مرکز به “آلپاین هایپرتک” تبدیل خواهد شد. این ساختمان جدید مسئول توسعه کوتاه‌مدت و میان‌مدت باتری‌های خودروهای ورزشی این برند خواهد بود. در آینده، تیم‌ها فعالیت‌های تحقیقاتی را در زمینه مهندسی پیشرفته روی شیمی سلول‌های با چگالی انرژی بسیار بالا، به ویژه با فناوری باتری‌های حالت جامد، انجام خواهند داد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است:

“آلپاین هایپرتک یک مرکز مهندسی پیشرفته جدید در وری-شَتیون خواهد بود. این مرکز برتر، تخصص‌های مهندسی پیشرفته و خودروسازی با کارایی بالا را برای خدمت به آلپاین و گروه رنو گرد هم خواهد آورد.”

این مرکز ارتباط قوی خود را با موتوراسپورت حفظ خواهد کرد و به توسعه ابرخودروی آینده آلپاین کمک خواهد کرد. در پایان گفته شده:

“به هر یک از کارکنانی که تحت تأثیر این پروژه تحول قرار گرفته‌اند، یک موقعیت شغلی جدید در آلپاین هایپرتک پیشنهاد خواهد شد. یک واحد اختصاصی متشکل از اعضای مدیریت، منابع انسانی و نمایندگان کارکنان برای کار بر روی اقدامات مختلف برای حمایت از این تحول و به ویژه برنامه‌های آموزشی مورد نیاز برای توسعه پروژه‌های جدید تشکیل خواهد شد.”

“ایجاد مرکز آلپاین هایپرتک برای استراتژی توسعه آلپاین و به‌طور کلی، برای استراتژی نوآوری گروه کلیدی است. این نقطه عطفی در تاریخ سایت وری-شَتیون است که امکان حفظ دانش فنی و ادغام مهارت‌های کمیاب آن در آینده بلندپروازانه گروه را فراهم می‌کند و در عین حال موقعیت آلپاین را به‌عنوان یک ‘گاراژ نوآوری’ تقویت می‌کند. DNA ورزشی این برند همچنان ستون اصلی آن باقی می‌ماند و به یک پروژه صنعتی و خودروسازی بی‌سابقه، به‌ویژه به لطف آلپاین هایپرتک، جان می‌بخشد.”

source

توسط elmikhabari