دستگاه‌های بی‌سیم اغلب به‌عنوان فناوری برتری نسبت به با سیم معرفی می‌شوند اما باید گفت که این شاید خلاف واقعیت باشد. فناوری بی‌سیم همراه با مشکلاتی است که مزایای قابلیت حمل و نقل و کاهش شلوغی سیم‌ها را کم رنگ می‌کند.

چه برای کیفیت صدای بهتر، سرعت اینترنت سریع‌تر یا صرفاً اجتناب از ناامیدی ناشی از قطع شدن اتصالات، برخی از افراد ترجیح می‌دهند که برای نیازهای فنی خودشان همچنان به فناوری سیمی پایبند باشند. به همین دلیل است که استفاده از فناوری با سیم هنوز هم بهترین انتخاب در دنیای امروزی شیفته فناوری بی‌سیم است. همراه باشید تا به معرفی دلایلی برای بهتر بودن فناوری با سیم بپردازیم.

۱. ملاحظات هزینه

دستگاه‌های سیمی معمولاً ارزان‌تر از دستگاه‌های بی‌سیم هستند. زمانی که به فناوری جدیدی نیاز دارید، می‌توانید هر بار هدفون، موس یا کیبورد سیمی را انتخاب کنید چراکه قیمت آن حداقل نسبت به نسخه‌های بی‌سیم حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر است. به‌عنوان مثال، هدفون‌های بی‌سیم گران‎‌تر هستند چراکه شامل باتری‌های داخلی، گیرنده‎های بی‌سیم و گاهی اوقات فناوری حذف نویز هستند.

مطمئناً راحتی و انعطاف‌پذیری فناوری بی‌سیم برای برخی از کاربران ارزش بیشتری دارد اما این فشار فعلی برای فناوری بی‌سیم به ویژه از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قابل توجیه نیست.

۲. عملکرد و قابلیت اطمینان

یک شبکه سیمی کمتر مستعد تداخل است و به طور متوسط سریع‌تر، قابل اعتمادتر و ایمن‌تر از شبکه بی‌سیم خواهد بود. اتصالات اترنت می‌تواند تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه یا بالاتر برسد. این در حالی است که Wi-Fi 6 از نظر تئوری حداکثر سرعت ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه را دارد اما سرعت واقعی به دلیل تداخل، قدرت سیگنال و تعداد دستگاه‌های متصل معمولاً کمتر است. با اتصال سیمی، می‌توانید مطمئن باشید که پهنای باند کامل روتر خود را دریافت می‌کنید.

ناپایداری شبکه‌های بی‌سیم می‌تواند عملکرد دستگاه‌های هوشمند خانه را مختل کند. شما هرگز نمی‌دانید که یکی از دستگاه‌های هوشمند شما چه زمانی از کار می‌افتد و از کار کردن خودداری می‌کند اما سیستم‌های سیمی قدیمی، چه یک ترموستات سنتی یا یک سیستم امنیتی خانه، همیشه قابل اعتماد هستند.

۳. محدودیت‌های باتری و شارژ

به طور کلی یک دستگاه سیمی نیازی به شارژ ندارد. ماوس و صفحه کلیدی سیمی هرگز نیاز به شارژ ندارند چراکه اصلاً باتری داخل خودشان ندارند. این بدان معنا است که در طول یک کار مهم دیگر نیازی نیست که به دنبال شارژ کردن آن‌ها باشید یا اینکه همیشه به دنبال کابل‌های شارژ یا باتری‌های یدکی باشید. هر بار که شما یک دستگاه سیمی را به کامپیوتر متصل کنید، شروع به کار می‌کند.

همچنین قابل ذکر است که فناوری سیمی به دلیل داشتن اجزای پیچیده کمتری که می‌توانند در طول زمان خراب شوند، بادوام‌تر از فناوری بی‌سیم هستند. از آنجایی که تعمیر دستگاه‌های با سیم بسیار ساده‌تر است، این فناوری کمتر به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌شود.

۴. کیفیت صدا و تصویر

در حالی که فناوری بی‌سیم واقعاً راه درازی را پیموده است، هنوز هم قابل قیاس با فناوری سیمی نیست. برای دریافت همان کیفیت صدا از هدفون‌های بی‌سیم، باید هزینه بسیار بالاتری بپردازید. حتی در آن صورت، باز هم باید با مسائلی مانند تداخل و تأخیر مقابله کنید.

اتصال سیمی تقریباً همیشه برای پخش جریانی و کنفرانس از راه دور بهتر است. Wi-Fi مستعد لرزش و افت است و باعث ایجاد مشکلاتی قابل مشاهده در ارتباطات بلادرنگ می‌شود. چه در حال تماشای یک فیلم 4K باشید یا درگیر یک تماس ویدیویی یا پخش استریم زنده، ثبات و وضوحی که فناوری سیمی ارائه می‌دهد، هنوز در بیشتر موارد بی‌نظیر است.

واقعاً خیلی خوب است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم بین سیم و بدون سیم یکی را انتخاب کنیم اما هنوز هم افرادی وجود دارند که پیچیدگی‌های سیمی را بر غیر قابل اعتماد بودن و قیمت بالای فناوری بی‌سیم ترجیح می‌دهند. با اینکه هر کدام از این فناوری‌ها مزایا و معایب خودش را دارد اما تجربه ثابت کرده که فناوری سیمی بسیار قابل اعتمادتر، کارآمدتر و بدون دردسر است.

source

توسط elmikhabari