انتخاب لپ تاپ همیشه یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی همه ما می‌باشد زیرا در دنیایی زندگی می‌کنیم که روز‌ به روز در حال پیشرفت و سریعتر شدن است؛ به همین دلیل ما باید دستگاهی را انتخاب کنیم که بسیار قوی و قابل اعتماد باشد. از این مهمتر قبل از انتخاب لپ تاپ باید کمی آینده‌نگری هم به خرج داد. شاید یک لپ‌تاپ با مشخصات معمولی در حال حاضر بتواند نیازهای ما را برآورده کند اما در آینده خیلی نزدیک، سخت‌افزار آن دیگر جوابگو نخواهد بود.

به نقل از وب‌سایت معتبر TechRadar:

“لپ‌تاپ‌های اپل به‌واسطه کیفیت ساخت، عمر باتری و قدرت پردازش فوق‌العاده خود، همواره در صدر بهترین لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای جهان قرار دارند.”

این مطلب نشان‌دهنده این است که خرید لپ تاپ اپل ارزش بسیار بالایی را در میان طیف گسترده‌ای از برندهای مختلف را دارد.

در این مقاله با معرفی ۴ تا از بهترین مک بوک ها در بازار ایران به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بر اساس نیاز خود،‌ بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

بررسی و معرفی بهترین مک بوک ها در بازار ایران

لپ تاپ اپل ۱۴٫۲ اینچی مدل MacBook Pro MRX73 2023-M3 Pro 18GB 1SSD

لپ تاپ مدل MacBook Pro MRX73 با صفحه نمایش ۱۴٫۲ اینچی و فناوری Liquid Retina XDR، به طور قطع یکی از پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ به پردازنده M3 Pro جدید و کاملا قدرتمندی مجهز است که ۱۰ هسته CPU و ۱۶ هسته گرافیکی GPU را در خود دارد؛ پس عملکردی بسیار عالی هم در پردازش کلی و هم پردازش گرافیکی خواهد داشت.

برای تکمیل شدن قدرت سخت‌افزاری آن یک حافظه رم ۱۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایت SSD در آن درنظر گرفته شده تا سرعت بسیار عالی در هنگام انجام وظایف متعدد،‌ لود سریع سیستم عامل،‌ بارگذاری بهتر برنامه‌ها و فایل‌ها را میسر کند.

این لپ تاپ اپل از فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کند که باعث می شود تصاویر خروجی صفحه نمایش با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نمایش داده شوند. این فرکانس باعث می‌شود سرعت نمایش صفحه در هنگام اکشن‌های سریع، بسیار روان و بدون بریدگی انجام شود.

یکی از مزایای بارز این مدل، سیستم خنک‌کننده پیشرفته آن است که با کاهش دما در زمان فشار زیاد، همچنان عملکرد دستگاه را در حالت نرمال نگه‌ دارد.

این لپ‌تاپ در صورت استفاده متوالی می‌تواند تا ۱۷ ساعت باتری به شما بدهد و به صورت ویژه برای طراحان گرافیک، مهندسان و برنامه‌نویسان طراحی شده است.

مک بوک پرو اپل MacBook Pro MTL73 پردازنده ۲۰۲۳-M3

این لپ‌تاپ به یک پردازنده M3 پرقدرت با معماری ۵ نانومتری مجهز شده که دارای ۸ هسته CPU و ۱۰ هسته GPU می‌باشد. بدین ترتیب این امکان را می‌دهد تا سنگین‌ترین برنامه‌ها به راحتی روی آن اجرا شده و خروجی بسیار با کیفیت را به همراه داشته باشد.

یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و فضای داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD نیز بر روی آن نصب شده است. صفحه نمایش Retina با دقت ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسل هم تجربه‌ای بسیار فوق‌العاده برای تماشای محتوای تصویری را در شما ایجاد خواهد کرد.

MacBook Pro MTL73 با طراحی زیبا و باریک خود، به راحتی قابل حمل بوده و باتری آن می‌تواند تا ۲۰ ساعت مداوم به شما شارژدهی کند. همین ۲ ویژگی باعث می‌شوند تا یک دستگاه بسیار با کیفیت و قابل حمل پدیدار شود.

همچنین، قابلیت MagSafe 3 برای فست‌شارژ و ایمن هم در این مدل وجود دارد تا در مدت زمان بسیار کوتاهی بتوانید دوباره دستگاه را شارژ کنید. این لپ‌تاپ برای تولیدکنندگان محتوا، ویرایشگران و طراحان گرافیک بسیار مناسب است.

مک بوک ایر اپل MacBook Air MGN63 2020 پردازنده M1 رم ۸GB حافظه ۲۵۶GB

مک بوک ایر MGN63 این بار از یک پردازنده پایین‌رده M1 و با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD عرضه می‌شود که با نمایش Retina با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، تصاویری با دقت و وضوح عالی را به نمایش می‌گذارد.

طراحی باریک و سبک این لپ‌تاپ، آن را برای حمل و نقل آسان مناسب کرده است.

عمر باتری این مدل می‌تواند تا ۱۸ ساعت متوالی باشد. بدین ترتیب می‌تواند برای یک روز کاری شلوغ روی آن کاملا حساب کنید. سیستم خنک‌کننده این مدل کاملا بدون فن و بی‌صدا بوده و با توجه به اینکه وزن کمی نیز دارد،‌ برای کسانی که مدام در حال رفت و آمد هستند بسیار عالی به نظر می‌رسد.

MacBook Air MGN63 برای دانشجویان، کارمندان، کاربران خانگی و فریلنسرها بسیار مناسب است.

مک بوک ایر ۱۳٫۶ اینچ اپل مدل MacBook Air 2022 MLXW3 پردازنده M2 رم ۸GB حافظه ۲۵۶GB

مدل MacBook Air 2022 با پردازنده M2 میان‌رده و ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت SSD عرضه شده است. همچنین صفحه نمایش ۱۳٫۶ اینچی Liquid Retina با دقت ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ پیکسل، تجربه دیداری بسیار شفاف و جذابی را فراهم می‌کند.

طراحی باریک و جذاب آن، باعث می‌شود تا با یک دستگاه شیک و لوکس به این طرف و آن طرف حرکت کرده و لذت ببرید. عمر باتری این مدل تا ۱۸ ساعت به صورت متوالی است که به فناوری فست ‌شارژ نیز مجهز می‌باشد.

MacBook Air 2022 برای دانشجویان و کاربران عادی که به دنبال لپ‌تاپی سبک و قدرتمند هستند بسیار عالی خواهد بود.

تا به اینجا ما ۴ مدل از بهترین مک بوک ها در بازار ایران را به شما معرفی کردیم که بهترین آن لپ تاپ ۱۴٫۲ اینچی اپل مدل MacBook Pro MRX73 2023-M3 Pro است.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ اپل

قبل از خرید یک لپ‌تاپ اپل می‌بایست به یکسری از نکات بسیار مهم توجه کنید تا بتوانید انتخاب درست و منطقی داشته باشید. در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

  1. اولین و مهمترین قدم این است که نیازهای شخصی خود را به صورت کاملا شفاف بررسی و بیان کنید. آیا به دنبال یک دستگاه برای کارهای روزمره، مثل وبگردی و کار با نرم‌افزارهای اداری و… هستید یا به نرم‌افزارهای سنگین مثل ساخت و ادیت ویدئو یا طراحی گرافیک نیاز دارید؟ وقتی که این مساله را مشخص کردید به راحتی می‌توانید مدل‌های مورد نظر را جدا کنید.
  2. حتما بر اساس نیاز خود، سخت‌افزار را مشخص کنید. اگر به دنبال یک دستگاه بسیار پرقدرت هستید و این دستگاه باید پردازش‌های سنگین انجام دهد، حتما باید به M3 pro یا M3 بالارده مجهز باشد اما اگر بازهم نیاز به پردازش سنگین دارید و نمی‌خواهید آنچنان هزینه کنید،‌ M2 میان‌رده می‌تواند فعلا برای شما مناسب باشد. حتما به ظرفیت رم دقت کنید،‌ رم‌های ۸ گیگابایتی فقط برای کاربری روزمره و اداری معمولی خوب هستند، پس برای کارهای حرفه‌ای باید ۱۶ گیگابایت به بالا را در نظر داشته باشید.
  3. حتما به نوع و ظرفیت حافظه داخلی دقت کنید. اولا حتما دستگاه به SSD مجهز باشد، چون این روزها دیگر کسی وقت این را ندارد تا دقایق زیادی برای لود شدن سیستم عامل، کپی شدن و نصب برنامه‌ها صبر کند. دوما اگر پروژه‌های سنگین و زیادی دارید،‌ می‌توانید از ظرفیت‌های ۱ ترابایت و نهایتا ۵۱۲ گیگابایت استفاده کنید اما در شرایط روزمره با ۲۵۶ گیگابایت هم مشکلی نخواهید داشت.
  4. حتما بر روی نوع مک بوک ایر و مک بوک پرو دقت کنید.
    1. مک بوک ایر معمولا سخت‌افزار سبک‌تری داشته و ابعاد و صفحه نمایش کوچک و عمر باتری بالایی دارد. مهمترین نکته این سری استفاده از سیستم خنک‌کننده بدون فن و سر وصدا است.
    2. مک بوک پرو با سخت‌افزار به مراتب حرفه‌ای‌تر و قوی‌تری تولید و صفحه نمایش بزرگتری دارد. عمر باتری آنها هم تقریبا نزدیک به سری ایر است. از این سری کاربران حرفه‌ای و طراحان بیشتر استفاده می‌کنند،‌ چون این دستگاه‌ها به راحتی می‌توانند از پس تسک‌های سنگین بر بیایند.
  5. حتما به امکانات اتصال و پورت‌ها خوب دقت کنید. معمولا سری پرو از کاملترین پورت‌ها نسبت به سری ایر بخوردار است.
  6. حتما بودجه مناسب خود را از قبل مشخص کرده و در آن بازه مشخص به دنبال بهترین دستگاه اپل باشید.
  7. اگر برنامه‌نویس، طراح گرافیک، ادیتور فیلم یا تولیدکننده محتوا هستید، هرگز به سراغ سری ایر نروید. چون قدرت لازم را برای شما ندارند اما اگر برای محیط منزل، دانشگاه یا محل کار به دنبال یک دستگاه بسیار خوش‌دست و در حال قوی هستید، سری ایر می‌تواند بسیار قدرتمند‌تر از مدل‌های مشابه ویندوزی برای شما کار کند.
  8. حتما قبل از خرید، یک دستگاه ویندوزی را که از نظر سخت‌افزاری با مدل شما مشابهت‌ دارد را از نزدیک ببینید تا فرق عمده تجربه کاربری فوق‌العاده بالای مک را حس کنید. لپ‌تاپ‌های شرکت اپل تنها سری‌هایی هستند که سخت‌افزار و سیستم عامل آنها دقیق برای همدیگر طراحی شده و کاملا با هم هماهنگ هستند.
  9. از آنجایی که اپل در ایران خدمات مستقیم ندارد،‌ در انتخاب فروشنده خوب دقت کنید. فقط از فروشندگان رسمی و بسیار معتبر دستگاه خود را خریداری کرده و به دنبال گارانتی شرکت بلندمدت و با اطمینان بالا باشید.
  10. حتما قبل از خرید به نظرات سایر خریداران هم دقت کنید تا بتوانید یک انتخاب درست و کاملا هوشمندانه برای خود داشته باشید.

source

توسط elmikhabari.ir