اینستاگرام صرفا یک فضای مجازی و صرف تفریح کردن نیست. خیلی از فروشگاه‌های آنلاین در این فضا حضور دارند که از بسیاری فروشگاه‌های حقیقی فروش بیشتری را دارند تجربه می‌کنند. این محتوا برای آنلاین شاپ‌هایی است که می‌خواهند فروش خودشان را از اینستاگرام افزایش دهند. اگر شما هم یک آنلاین شاپ دارید و سعی دارید محصولات خودتان را در فضای اینستاگرام به فروش برسانید، قطعاً با یک سوال مهم روبه رو شده‌اید و آن هم این است که چگونه فروش پیج را بایستی افزایش دهید.

ما سعی کردیم در این محتوا روش‌های مختلفی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن فروش اینترنتی خودتان را افزایش دهید. دقت داشته باشید که با انجام نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم می‌توانید شانس فروش خودتان را تا حد زیادی افزایش دهید، اما مهمترین نکته در فضای اینستاگرام داشتن استمرار می‌باشد.

افزایش فالوور اینستاگرام

راهکار‌هایی برای افزایش فروش در اینستاگرام

چندتا از مهمترین راهکار‌هایی که برای افزایش فروش در اینستاگرام می‌توانند برای شما مفید باشد را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد. این نکات با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام هستش و بخشی دیگر نیز مربوط مدیریت بیزینس‌های آنلاین می‌باشد.

اکانت خودتان را بیزینسی کنید

در هنگام شروع کار و ساخت اکانت یک امکانی برای شما وجود دارد که می‌توانید اکانت اینستاگرامی خودتان را بیزینسی کنید. با این کار می‌توانید به الگوریتم اینستاگرام بفهمانید که به عنوان یک آنلاین شاپ در حال فعالیت در این فضا هستید. همچنین با انجام این کار مشتریان خیلی ساده‌تر می‌توانند هنگام سرچ به اکانت شما دسترسی پیدا کنند. همچنین شما بعد از بیزینسی کردن اکانت خودتان می‌توانید راحت‌تر مشتریانی که دارید را رهگیری کنید. متوجه می‌شوید چند درصد آن‌ها بعد از دیدن ویدیو یا پست شما با شما ارتباط گرفتن و یا اکانت شما را فالو کردن، برای دریافت این دسته از اطلاعات بایستی حتماً اکانت خودتان را به صورت حرفه‌ای و بیزینسی تبدیل کنید.

پروفایل مناسب بسازید

اگر قصد دارید به عنوان یک آنلاین شاپ حرفه‌ای در فضای اینستاگرام فعالیت کنید، باید نکات زیادی را رعایت کنید. یکی از این نکات داشتن یک ویترین زیبا می‌باشد. شما با ساخت پروفایل حرفه‌ای و عکس پروفایل زیبا برای خودتان یک ویترین مناسب درست می‌کنید. با استفاده از این ویترین می‌توانید در همان بازدید اولیه افراد را مشتاق به خرید از خودتان یا دنبال کردنتان کنید. بنابراین به هیچ عنوان ساخت پروفایل حرفه‌ای را بی‌ارزش نشمرید و بدونید که این کار شاید کوچک باشد، اما تاثیر زیادی بر روی فروش پیج شما خواهد گذاشت. این نکته را فراموش نکنید که برای تبدیل شدن به بهترین‌ها باید به ریزترین نکات هم توجه داشته باشید.

استخدام ادمین پاسخگویی

اگر زمان ندارید، ادمین پاسخگویی یا یک ادمین اینستاگرام که به الگوریتم‌ها آشنا است، استخدام کنید. اگر شما مشغول به کار فیزیکی خودتان هستید ولی می‌خواهید یک پیج اینستاگرامی هم برای کسب و کار خودتان راه بیندازید می‌توانید یک ادمین استخدام کنید. بهتر است ادمینی که استخدام می‌کنید به الگوریتم‌های اینستاگرامی آشنا باشد تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید. همچنین دیگر نیازی نیست زمانی برای پاسخ دادن به کامنتها و یا دایرکت‌ها بگذارید. همه این کار‌ها را ادمین‌ها می‌توانند به راحتی برای شما انجام دهند. بنابراین اگر زمان کافی برای فعالیت در اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی ندارید کافی است یک ادمین پاسخگویی استخدام کنید.

از تبلیغات استفاده کنید

یکی از فعالیت‌هایی که باید انجام بدید این است که حتماً بایستی از تبلیغات استفاده کنید. یکی از اشتباهات افراد در فضای اینستاگرام این است که فکر می‌کنند با تولید محتوای خالی می‌توانند به نتیجه‌ای که مد نظرشون هست برسند. درسته که فکر اشتباهی نیست، اما اگر قرار است یک بیزینس را شروع کنید باید به برند‌سازی و البته زمان هم توجه داشته باشید. شاید بدون تبلیغ بتوانید توی بازه زمانی یک ساله به نتیجه مناسب برسید، اما با تبلیغات خیلی سریع‌تر به این نتیجه خواهید رسید. همچنین برند‌سازی هم می‌کنید زمانی که اینفلوئنسر‌ها شما را تبلیغ می‌کنند، اسم بیزینس شما به گوش مردم آشنا خواهد رسید و این یک برند‌سازی عالی برای شما هم می‌تواند باشد.

همانطور که گفتیم بدون تبلیغات می‌توانید فعالیت کنید، اما قطعاً خیلی دیرتر به نتیجه خواهد رسید. این موضوع یک نکته منفی هم دارد، آن هم این است که هر چقدر دیرتر به اهداف خودتان برسید آرام آرام استمراری که دارید را از دست خواهید داد. با از دست دادن این استمرار به احتمال خیلی زیاد راحت‌تر خسته خواهید شد و یا شاید حتی بیزینس آنلاین خودتان را کنار بگذارید. با استفاده از تبلیغات شما می‌توانید فروش پیج خودتان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

از هشتگ مناسب استفاده کنید

اگر قرار است فروش پیج خودتان را افزایش دهید اول از همه باید به درستی اینستاگرام را بشناسید. شما بایستی سعی کنید از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. با این کار به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهید که چه محصولی می‌فروشید و یا اینکه پیج شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارد. هر چقدر در شروع نیچ‌تر کار کنید، ساده‌تر به فروش و البته موفقیت خواهید رسید. الگوریتم اینستاگرام علاقه‌مند به نیچ کار کردن در شروع کسب و کارهاست. منظور از نیچ کار کردن این است که در یک حوزه مشخص فعالیت خودتان را آغاز کنید و یکسری محصول مشخص را بفروشید. برای مثال اگر یک پیج فروشگاهی مربوط به عطر دارید، صرفاً ۵ عطر مردان خاص را در شروع کار انتخاب کنید و برای آن‌ها تولید محتوا انجام دهید.

در کنار این مورد حتماً از هشتگ‌های مرتبط به محصولی که می‌فروشید استفاده کنید. سعی نکنید بر اساس ترند هشتگ بزنید، بلکه همیشه سعی کنید، همیشه هشتگ‌هایی که مربوط به کسب و کار شما می‌شود را استفاده کنید. هر بار هم سعی کنید چند هشتگ جدید مرتبط زیر پست‌های خودتان بزنید نیازی هم نیست بیشتر از ۱۰ هشتگ زیر هر پست قرار بدید. آرام آرام متوجه خواهید شد چه هشتگ‌هایی برای کسب و کار شما مناسب‌تر است و می‌تواند به دیده شدن شما بیشتر کمک کند.

رشد پیج

نوشتن کپشن جذاب

فراموش نکنید که حتماً باید سعی کنید کپشن جذابی برای پست‌های خودتان بنویسید. برای نوشتن کپشن حتماً زمان بگذارید و سعی کنید یک کپشن مفید برای کاربران بنویسید. با این کار کاربران بهتر متوجه محصولی یا خدماتی که قرار است ارائه دهید می‌شوند و به شما راحت‌تر برای خرید اعتماد می‌کنند. نوشتن کپشن تأثیر جذاب تأثیر زیادی بر روی الگوریتم‌های اینستاگرام دارد و باعث می‌شود بازدید شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند. افزایش بازدید می‌تواند شانس فروش پیج شما را افزایش دهد.

پست جذاب بسازید

اگر قرار است در اینستاگرام فعالیت کنید باید بدانید که در هر زمینه‌ای قرار باشد فعالیت خودتان را انجام دهید قطعاً رقبای زیادی خواهید داشت. بنابراین باید همه پست‌هایی که می‌سازید جذاب و خلاقانه باشد. سعی کنید پستی که می‌سازید برای افراد مفید باشد و یک مشکلی را از کاربران رفع کند. در واقع شما می‌توانید با یک پست آموزشی کاربران را ترقیب به خرید محصولاتی که دارید کنید، یا اینکه می‌توانید با ساخت یک ویدیو خلاقانه محصولات خودتان را به بهترین شکل به کاربران معرفی کنید. همه این کار‌ها باعث می‌شود احتمال دیده شدن پیج شما و همچنین فروش شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

پس سری بعدی که خواستید پست بسازید سعی کنید برای آن یک سناریو جذاب و بامزه بنویسید، اگر این کار را کنید قطعاً خیلی زود‌تر به نتیجه خواهید رسید. یک پست جذاب نیاز نیست حتماً محتوای کمدی داشته باشد، شیوه فیلمبرداری یا سناریو‌ای که قرار است اجرا کنید همگی می‌تواند بر روی جذب مشتری شما تأثیر‌گذار باشد.

انواع پست‌ها را منتشر کنید

صرفاً عکس یا ویدیو منتشر نکنید. سعی کنید هر مدل پست را در قالب ریلز، عکس و ویدیو در صفحه اینستاگرامی خودتان منتشر کنید. این کار باعث می‌شود که استمرار خودتان را حفظ کنید و اگر زمانی نرسیدید ویدیو یا ریلز بسازید با یک تصویر محصول استمرار خودتان را ادامه دهید. نکته بعدی این است که حتماً تصاویر محصولات خودتان را روزانه استوری کنید، سعی کنید از طریق استوری کردن هم با مشتریان خودتان در ارتباط باشید. خلاصه سعی کنید در اینستاگرام انواع پست‌ها را منتشر کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها برای فروش شما مناسب‌تر می‌باشند.

فالوور واقعی بسازید

منظور از اینکه فالوور واقعی بسازید این است که به هیچ عنوان به سراغ فالوور فیک نروید. درست است که برخی از فالوور فیک استفاده می‌کنند تا بتوانند اعتماد‌سازی کنند، اما در سال‌های اخیر ثابت شده است که الگوریتم اینستاگرام نسبت به فالوور فیک‌ها حساس هستند و جلوی دیده شدن بیشتر پست شما را می‌گیرند. بنابراین به سراغ فالوور فیک نروید و تلاش کنید به طور مستمر فالوور‌های واقعی برای خودتان بسازید. مطمئن باشید دیده شدن هر چقدر هم طول بکشد، اما زمانی که اتفاق بیافتد برای شما سودآورتر خواهد بود تا اینکه صرفاً فالوور فیک داشته باشید. خلاصه اینکه سعی کنید همان روش عادی را ادامه دهید و با داشتن استمرار به صورت اصولی دیده شوید. هیچ کسب و کار اینستاگرامی موفقی را پیدا نخواهید کرد که فالوور فیک و بیهوده برای کسب و کارش خریداری کند.

فعالیت مستمر داشته باشید

اگر قرار است بیزینس آنلاین داشته باشید باید استمرار داشتن را تا حد زیادی تمرین کنید. مهم نیست قصد دارید بر روی سایت فعالیت کنید یا شبکه‌های اجتماعی شما باید همیشه استمرار داشته باشید. اگر استمرار نداشته باشید قطعاً شکست خواهید خورد. اگر زمان زیادی ندارید کافی است دوبار در هفته را تعیین کنید و در همان تایم صرفاً تولید محتوا انجام دهید. منظور از استمرار این نیست که هر روز تولید محتوا کنید بلکه منظور این است همیشه سر تایم مشخصی ویدیو درست کنید. برای اینکه نتیجه بگیرید دوبار در هفته تولید محتوا کردن کافی می‌تواند شروع مناسبی برای شما باشد.

سعی کنید روز‌هایی را برای فعالیت در اینستاگرام انتخاب کنید که می‌توانید در آن بازه زمانی یک محتوای با کیفیت و خلاقانه را تولید کنید. باز هم تکرار می‌کنیم استمرار داشتن در بیزینس آنلاین مهمترین نکته‌ای است که باید شما آن را رعایت کنید. در کنار استمرار اما حتماً تا جایی که توانایی آن را دارید سعی کنید پست‌های خلاقانه و جذابی را تولید کنید. سعی کنید از نکاتی که بالاتر اشاره کردیم استفاده کنید تا شانس دیده شدن خودتان را و همچنین فروش پیج را افزایش دهید.

رشد پیج اینستاگرام

نتیجه‌گیری

اگر آنلاین شاپ دارید و قصد دارید فروش پیج خودتان را افزایش دهید باید یک سری از نکات را برای فروش بیشتر رعایت کنید. در این محتوا سعی کردیم تا ۱۰ تا از مهمترین نکاتی که می‌تواند فروش پیج شما را افزایش دهد را برایتان معرفی کنیم. شما با انجام دادن این نکات و دقت به الگوریتم اینستاگرام می‌توانید از آنلاین شاپ خودتان به سود برسید و شانس دیده شدنتان را هم تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. همچنین اگر زمان کافی برای پاسخگویی به مخاطبین خودتان را ندارید و یا اینکه زمانی برای فعالیت در اینستاگرام ندارید کافی است که یک ادمین پاسخگویی که به اینستاگرام آشنا است را استخدام کنید.

در نهایت فراموش نکنید که مهمترین نکته برای فعالیت در اینستاگرام داشتن استمرار است. سعی کنید در کارتان استمرار داشته باشید، خواهید دید که داشتن استمرار چقدر می‌تواند نتیجه مناسبی برای شما در پی داشته باشد. سعی کنید محتوا‌هایی که می‌سازید خلاقانه و جذاب باشد با انجام این کار قطعاً احتمال دیده شدن تان افزایش پیدا خواهد کرد و با در نهایت فروش بیشتری را هم تجربه خواهید کرد. حتماً سایر نکاتی که در طول محتوا بیان کردیم را مطالعه کنید قطعاً برای شما مفید خواهد بود. ‌امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا بتوانید فروش اینستاگرامی بیشتری را تجربه کنید.

source

توسط elmikhabari.ir