یک منبع رسمی، برخی مشخصات سری ویوو ایکس 200 را منتشر کرده است. حالا از جزئیاتی کلیدی،‌ از جمله مشخصات دوربین و تراشه‌ ویوو ایکس 200، ایکس 200 پرو و پرو مینی خبر داریم.

جیا جینگ‌دانگ، معاون ویوو و مدیر کل استراتژی برند و محصول این شرکت، امروز برخی جزئیات از سری پرچمدار ویوو ایکس 200 را با طرفدارانش به‌ اشتراک گذاشت. به گزارش gizmochina، این گوشی‌ها به احتمال زیاد، چهاردهم اکتبر (23 مهر) معرفی می‌شوند.

راهنمای خرید تکراتو

اما درباره جیا جینگ‌دانگ باید بگوییم که علاوه‌بر اطلاعات رسمی درباره بعضی از مشخصات، طراحی این گوشی را نیز به نمایش گذاشته و نمونه‌ عکس‌هایی را که با دوربین سری ویوو ایکس 200 ثبت شده، منتشر کرده است. دیروز هم نمونه عکس‌های ویوو ایکس 200 پرو منتشر شده بود؛ اما امروز، این مجموعه‌ عکس‌ها کامل‌تر هستند.

مشخصات سری ویوو ایکس 200 (تایید شده)

به گفته‌ی جیا جینگ‌دانگ، گوشی‌های سری ویوو ایکس 200 با پیروی از زبان طراحی نسل قبلی خود، یعنی سری ایکس 100 ساخته می‌شوند. گوشی‌های ویوو ایکس 100 که در بازه قیمتی 570 تا 855 دلار عرضه شدند، برند ویوو را در جهان مشهورتر و محبوب‌تر کردند؛ همچنین، کمک کردند تا ویوو برای سومین سال متوالی، به‌عنوان برترین برند موبایل چینی شناخته شود. و حالا نوبت به سری ویوو ایکس 200 رسیده تا راه موفقیت نسل قبلی را ادامه دهند و در دوره‌ای که نوآوری‌های اسمارت‌فون با قابلیت‌های هوش مصنوعی ادغام شده، جای پای برند ویوو را محکم‌تر کنند.

اما درباره قابلیت‌های تصویربرداری سری ویوو ایکس 200 باید گفت این گوشی‌ها با لنز سوپر تله‌فوتوی Zeiss 200MP APO از گوشی‌های رقیب متمایز می‌شوند. این لنز می‌تواند فشرده‌سازی پرتره را با فاصله کانونی 135 میلی‌متر افزایش دهد. علاوه‌براین، از مود جدید «تله‌فوتو ماکرو» برای ترکیب‌بندی‌های اصلاح شده برخوردار شده است. «مود منظره» پیشرفته نیز ویژگی جذاب دیگری است که برای ثبت مناظر خیره‌کننده طراحی شده است.

ویژگی‌های ویدیوی آپگریدشده، شامل ضبط ویدیوی اسلوموشن 4K با سرعت 120 فریم‌درثانیه، لاگ 10 بیت و ویدیوی پرتره فیلم با نور پس‌زمینه 4K می‌شود. ویوو از تراشه تصویربرداری اختصاصی +V3 و سنسور سونی LYT-818 استفاده کرده که چنین قابلیت‌هایی را امکان‌پذیر کرده‌اند. این پیشرفت‌ها با هدف ارائه‌ی تجربه عکاسی و فیلمبرداری برتر طراحی شده‌اند تا هم برای کاربران حرفه‌ای و هم برای کاربران آماتور جذاب باشند.

اما برسیم به تراشه. سری ویوو ایکس 200 از تراشه دایمنسیتی 9400 برخوردار می‌شوند که پیش از این در بنچمارک AnTuTu نشان داد که به امتیاز 3 میلیون می‌رسد. این تراشه که در همکاری نزدیک با ویوو توسعه یافته، از قابلیت‌های افزایش بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی، تعامل صوتی در لحظه، فیلترهای زیبایی هوشمند و بسیاری دیگر، پشتیبانی می‌کند.

تعهد ویوو به اتصال شبکه، باعث شده تا از فناوری ارتباطات بدون شبکه در سطح کیلومتر استفاده کند که با بهره‌گیری از طیف گسترده LoRa، ارتباط طولانی و بدون هزینه را برای مواقعی که پوشش شبکه وجود ندارد، امکان‌پذیر می‌کند.

عملکرد باتری نیز به‌لطف تکنولوژی «الکترود منفی سیلیکون» و باتری نیمه جامد (که چگالی انرژی، مقاومت در برابر دمای پایین و طول عمر باتری را افزایش می‌دهد)، ارتقا یافته است. گوشی‌های سری ویوو ایکس 200 عملکرد قابل اعتمادی را به نمایش می‌گذارند و برای کار کردن در محیط‌های سخت، مثل قطب جنوب و کوه اورست مناسب هستند.

رابط کاربری OriginOS 5 قادر است اکثر کارهای هوش مصنوعی را مستقیما روی گوشی انجام دهد و این به‌معنی استقلال و حریم خصوصی بیشتر است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به  تعامل و ترجمه همزمان صوتی با سرعتی در حد چند میلی‌ثانیه، فیلترهای پخش زنده سریع، ویژگی‌های زیبایی هوشمند، ویرایش ویدیوی یک جمله‌ای، مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند شخصی‌شده و ایمن، هوش مصنوعی کنترل رفتار NPC در بازی و تشخیص اشیاء در لحظه با پوشش‌های واقعیت افزوده اشاره کرد. در عصری که هوش مصنوعی با هدف افزایش بهره‌وری در اختیار کاربران قرار گرفته، داشتن تراشه‌ای قوی که بتواند چنین قابلیت‌هایی را امکان‌پذیر کند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

نمونه عکس‌های ویوو ایکس 200 پرو مینی

جیا جینگ‌دانگ جزئیاتی را درباره نمایشگر نیز فاش کرده است. او اعلام کرده که گوشی‌های سری ویوو ایکس 200 به نمایشگر Zeiss Master Color Screen و PWM دیمینگ فرکانس بالای 2160 هرتز مجهز می‌شوند که تجربه جلوه‌ی نمایش و محافظت از چشم را به کاربر ارائه می‌دهند. این چیزی شبیه به نمایشگر رتینا در گوشی‌های آیفون است. گوشی ویوو ایکس 200 پرو مینی از نمایشگر کوچک تخت برخوردار شده و حاشیه‌های باریکی دارد.

نظر شما درباره ویژگی‌ها و مشخصات سری ویوو ایکس 200 چیست؟ آیا نمونه عکس‌ها شما را به خرید این گوشی ترغیب می‌کنند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir