رسانه The Verge در اوایل سال جاری گزارش داد که مایکروسافت برنامه دارد بازی‌های انحصاری بیشتری ازجمله سری Halo را به پلی استیشن 5 بیاورد. در‌حالی‌که Halo یکی از مجموعه‌های اصلی و نمادین ایکس باکس به حساب می‌آید، اما تجربه‌های قبلی مایکروسافت نشان داده‌اند این ایده می‌تواند سودآور باشد؛ برای مثال عرضه بازی چندنفره Sea of ​​Thieves روی پلی استیشن 5 با استقبال گسترده مخاطبان جدید همراه شد. همچنین شرکت بتسدا تایید کرده است که بازی Doom: The Dark Ages از زمان عرضه و بازی Indiana Jones and the Great Circle پس از چند ماه برای پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد.

انتقال مجموعه Halo به آنریل انجین 5 می‌تواند منجربه عرضه ساده‌تر بازی‌های سری برای پلی استیشن شود، اما احتمالا این دلیل اصلی سازنده برای تغییر انجین نبوده است. باید توجه داشت که آنریل انجین 5 هم‌اکنون به شکل گسترده در صنعت بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود و برنامه‌نویسان زیادی تجربه کار با آن را دارند. این نشان می‌دهد افراد جدیدی که برای توسعه بازی‌های آینده Halo استخدام می‌شوند، دیگر نیازی برای آموزش دیدن و کسب تجربه درباره انجین Slipspace نخواهند داشت.

سازندگان Halo Studios تاکنون جزئیاتی درباره بازی‌های آینده مجموعه و زمان رونمایی از آن‌ها را اعلام نکرده‌اند. تنها می‌دانیم حدود دو سال دیگر تا سالگرد ۲۵سالگی Halo: Combat Evolved و شروع به کار ایکس باکس باقی مانده و مایکروسافت به طرفداران وعده برنامه‌های هیجان‌انگیزی را در سال ۲۰۲۶ داده است.

source

توسط elmikhabari.ir