همانطور که می دانید در حال حاضر خط تولید آیفون ۱۶ برای مدل های مختلف در حال کار است و تب و تاب این مدل جدید آیفون داغ است. اما هنگام معرفی آیفون ۱۶ تا ورود آن به خط تولید و عرضه، خبرهایی هم از آیفون ۱۷ به گوش می رسید که گاهی اخبار آیفون ۱۶ را هم تحت شعاع قرار می داد. هر چند تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۵ انتظار نداریم اخبار رسمی از آیفون ۱۷ به گوش برسد اما منابعی که تقریبا همیشه از آن ها اخبار دسته اول و درست شنیده می شود از روی آیفون ۱۶ رد شده و صحبت هایی از iphone 17 دارند. گویا آی تی با بررسی این منابع تلاش کرده تا ماحصل اخبار iphone 17 را در قالب این مطلب در اختیار شما قرار دهد!

گمانه زنی ها حاکی از این است که بسیاری از افرادی که درگیر آیفون ۱۵ خود هستند و به عبارتی مدل ۲۰۲۳ آیفون کارشان را راه می اندازد، نسبت به خرید آیفون ۱۶ تردید دارند. شاید اخبار آیفون ۱۷ کمک کند که بتوانند یک سال صبر کنند و به یکباره iphone 17  را برای سال بعد خریداری کنند! تصمیم شما چیست؟

 

آیفون ۱۷ و چیزهایی که می خواهیم بدانیم

آیفون ۱۷ پرچم دار بعدی اپل برای سال آینده است. گفتنی است که سپتامبر ۲۰۲۵ روانه بازار خواهد شد و قیمتی در حدود ۷۹۹ دلار و یا ۷۹۹ پوند و بالای ۱۳۰۰ دلار استرالیا به آن اختصاص یابد!

در این مطلب تمام چیزهایی که در مورد iphone 17، از طراحی تا سخت افزار و نرم افزار و مخصوصا بررسی دوربین و باتری را در اختیار شما می گذاریم. هر چند در بین شایعات و خبر ها چیزی از تاریخ عرضه آیفون ۱۷ گفته نشده است اما واقعا به این تاریخ هم احتیاج خاصی نداریم چرا که بیش از یک دهه است که الگوی اپل برای معرفی و عرضه گوشی هایش ماه سپتامبر یعنی ماه ۹ میلادی است. بنابراین احتمال این که این تاریخ عوض شود نادر است!

وقتی به تاریخ معرفی و عرضه سایر گوشی های اپل نگاه می کنیم متوجه می شویم که همیشه نیمه اول سپتامبر و روزهای چهارشنبه و سه شنبه را برای این منظور انتخاب می کرده است. اما برای آیفون ۱۶ این الگو را بر هم زد و روز دوشنبه اقدام به معرفی این گوشی کرد. بنابراین سعی می کنیم در مورد روز معرفی گوشی جدید آیفون ۱۷ چندان حساسیتی به خرج ندهیم.

آیفون ۱۷ و آیفون ۱۶
The iPhone 16 (Image credit: Future)

آیفون ۱۷ ایر یا آیفون ۱۷ اسلیم (iPhone 17 Slim یا iPhone 17 Air)

در بین شایعات خبرهایی از یک نمونه جدید از آیفون ۱۷ به میان آمده که آیفون ۱۷ ایر یا آیفون ۱۷ اسلیم نام دارد. کسانی که با اکوسیستم اپل آشنایی دارند خوب می دانند که این مدل نام گذاری احتمالا گویای این است که اپل قرار است یک گوشی سبک و باریک با آخرین تکنولوژی روز دنیا عرضه کند. iPhone 17 Slim یا iPhone 17 Air قرار است از گوشی اصلی آیفون ۱۷ باریک تر باشد و به این دلیل قیمت آن حدودا دو برابر می شود!

برخی منابع گفته اند که این آیفون یک آیفون میان رده است که امتیاز آن سبک بودن و باریک بودن آن است و احتمالا با همان قیمت آیفون ۱۷ به فروش برسد. بدین ترتیب قابلیت های داخلی آن از جمله سخت افزار و نرم افزار iPhone 17 Slim یا iPhone 17 Air باید کم کیفیت تر از آیفون ۱۷ باشد! (در این باره هنوز اطمینان کافی نداریم).

 iPhone 16 Pro Max (Image credit: Future / Lance Ulanoff)
iPhone 16 Pro Max (Image credit: Future / Lance Ulanoff)

منابع دیگری نیز اعلام کرده اند که iPhone 17 Slim یا iPhone 17 Air قرار است بجای آیفون ۱۷ پلاس جایگزین شود. با این حساب باید در کنار آیفون ۱۷ ایر منتظر  آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ پرو و ​​آیفون ۱۷ پرو مکس باشید.

همچنین این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۷ اولترا را به جای آیفون ۱۷ پرو مکس ببینیم. این یک مدل فوق العاده پریمیوم خواهد بود که گل سرسبد این مجموعه قرار می گیرد. اما این احتمال کمتر به نظر می رسد، زیرا اخبار جدیدی در این باره به دست ما نرسیده است.

ادعاهای مربوط به آیفون ۱۷ ایر نسبتاً اخیراً و از سوی تعدادی از منابع معتبر مطرح شده است، بنابراین هر شانسی وجود دارد که بتوانیم یک آیفون فوق باریک در سال ۲۰۲۵ ببینیم.

تنها چیزی که می توانیم حدس بزنیم این است که اپل تصمیم دارد با نزدیک شدن به آیفون ۲۰ کم کم نامگذاری ها را تغییر دهد!

آیفون ۱۷
اینکه iphone 17 پلاس روانه بازار بشود یا نه هنوز در تردید است. منبع عکس:‌ Image credit: Future

بیشتر بخوانید: آنچه که باید در مورد دکمه عکس گرفتن در آیفون ۱۶ و نحوه استفاده از آن را بدانید از اینجا بخوانید.

اخبار به بیرون درز شده در مورد طراحی ظاهری آیفون ۱۷

اولین چیزی که در راس اخبار در مورد طراحی ظاهری آیفون ۱۷ شنیده ایم در مورد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی برای هر ۴ مدل iphone 17 است. این گزارش برای مدل های پرو به عنوان یک ارتقا چیزی در چنته ندارد اما اگر iphone 17  و پلاس را داشته باشیم و این نرخ برای نمایش گر آن نیز ارائه شود و گزارش صحیح باشد از این نظر در این دو آیفون اتفاق مثبتی رخ داده است. از طرفی دکمه اکشن که در کنار آیفون ۱۶ تعبیه شده قرار است با دکمه دیگری جایگزین شود که یک جا کار ولوم و اکشن را انجام دهد.

اخبار زیادی در مورد طراحی ظاهری آیفون ۱۷ به گوش نرسیده اما در مورد تک دکمه ای که قرار است کار دو دکمه را انجام بدهد، کار کردن با آیفون ۱۷ را جالب می کند. احتمالا قرار است این دکمه اینگونه کار کند که با فشار دادن آن نقش دکمه اکشن را داشته باشد و با لمس آن به سمت بالا و پایین میزان ولوم را کم و زیاد کنیم!

بیشتر بخوانید: ۱۵ کاری که می توانید برای دکمه اکشن در آیفون ۱۶ برنامه ریزی کنید.

البته که این می تواند چالش برانگیز نیز باشد! مثلا در تماس های غیر اختیاری صدای رسانه ای که در حال پخش شدن از گوشی است کم و زیاد بشود!

در چند منبع نیز شنیده ایم که اپل قرار است از فناوری تشخیص چهره در زیر گوشی استفاده کند!

اما اگر به دنبال این هستید که بدانید رنگ آیفون ۱۷ چگونه خواهد بود باید بگوییم که شایعات حاکی از انتخاب ۳ رنگ تیتانیوم سبز تیره، تیتانیوم آبی فیروزه‌ای و تیتانیوم سبز برای گوشی های جدید آیفون ۱۷ است.

از طرفی برخی از منابع گفته اند که اپل قرار است از بین این ۳ رنگ یک رنگ را انتخاب کند که رنگ محتمل تر رنگ تیتانیوم آبی فیروزه‌ای است. با این حال این سه رنگ معمولا روشن تر از رنگ هایی است که اپل برای محصولات خود انتخاب می کند.

در زیر تصاویری از سه رنگ گفته شده که به بیرون درز کرده است می بینید.

رنگ های احتمالی آیفون ۱۷
(Image credit: Majin Bu)

از طرفی قرار است آیفون ۱۷ پرومکس از نظر بدنه و ساختار به صورت تیتانیومی عرضه شود این در حالی است که سه مدل دیگر مثل همیشه آلومینیمی ارائه می شوند. در کنار این موضوع نمایشگر این گوشی هم مورد بحث است. آخرین اخباری که به دستمان رسیده است گویای این است که  آیفون ۱۷ دارای صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۷ ایر با صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی، آیفون ۱۷ پرو با صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی و آیفون ۱۷ پرو مکس با صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی خواهد بود.

افرادی که در مورد آیفون ۱۶ اطلاعات کامل را دریافت کرده اند می دانند که این اندازه ها شبیه به آیفون ۱۶ است. البته انتظار داریم آیفون ۱۷ ایر کمی از آیفون پلاس کوچکتر باشد. با این حال، در مورد اندازه صفحه‌نمایش iphone 17 ایر اختلاف نظر وجود دارد، به‌طوری‌که منبع Ross Young ادعا می‌کند که این اندازه کمی کوچک‌تر و ۶.۵۵ اینچ خواهد بود، در حالی که @UniverseIce می‌گوید انتظار یک صفحه‌نمایش ۶.۶۵ اینچی را داشته باشید.

در نهایت در مورد نمایشگر نیز شنیده ایم که جنس نمایشگر از شیشه ای است که قدرت بیشتری در مقابل خط و خش دارد و نور را کمتر بازتاب می دهد.

 آیفون ۱۷
iPhone 16 Pro (Image credit: Future / Lance Ulanoff)

مشخصات دوربین آیفون ۱۷ و خانواده آن

در مورد دوربین نیز برای آیفون هفده خبرهای متعددی داریم. اولین خبر این است که مدل های پرو آیفون ۱۷ دارای دوربین تله فوتویی هستند که قدرت و کیفیت ۴۸ مگاپیکسل دارند. اما همه آیفون های مدل ۱۷ از سلفی گیر ۲۴ مگاپیکسلی بهره مند هستند. منبع Jeff Pu این را یک خبر خوش در نظر گرفته است چرا که آیفون های فعلی داری سلفی گیر ۱۲ مگاپیکسلی هستند بنابراین انتظار داریم که بیشترین ترفیعات برای دوربین توسط اپل در iphone 17 در نظر گرفته شده باشد. دو منبع دیگر نیز در مورد دوربین تله فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی اتفاق نظر داشته اند اما هنوز خبری از این که این گزینه برای تمامی مدل ها ارائه شود نیست. به هر حال انتخاب ۴۸ مگاپیکسل به عنوان یک ارتقای +۱۲ مگاپیکسلی اتفاق خوبی خواهد بود چرا که آیفون های فعلی دارای دوربین اصلی ۳۶ مگاپیکسلی هستند.

در گزارشاتی که از منبع @UniverseIce  شنیده ایم گفته شده است که مدل های پرو دارای سه دوربین ۴۸ مگایی هستند.

در نهایت، شنیده‌ایم که اپل ممکن است برنامه‌ریزی کند که دوربینی با دیافراگم مکانیکی برای حداقل یکی از گوشی‌های سری iphone 17 عرضه کند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که اندازه دیافراگم را تنظیم کرده و بنابراین عمق میدان را کنترل کنید.

آیفون ۱۷
iPhone 16 Pro Max (Image credit: Future / Lance Ulanoff)

بیشتر بخوانید: چطور iOS18 را دانلود و نصب کنیم؟

سخت افزار و قدرت پردازنده گوشی iphone 17

خبری که در مورد سخت افزار ۲ عضو از خانواده آیفون ۱۷ ارائه شده با معرفی یک چیپست جدید و قدرتمند A19 Pro شروع می شود. این دو عضو شامل آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس می شوند. دو عضو دیگر این خانواده از مدل چیپست A18 یا A19  یا مدل های دیگری بهره مند هستند. از طرفی رم های ۱۲ گیگابایتی هم در کنار این خبرها به عنوان خبرهای ویژه در نظر گرفته شده است.

یک منبع خبری دیگر اعلام کرده که چیپست جدید و قدرتمند A19 Pro  در کنار رم ۱۲ گیگابایتی برای مدل های پرو در کنار هم عرضه می شود. گفته شده که تکنولوژی ساخت این چیپست ها جهش بزرگی در قدرت و کیفیت در پردازنده ها ایجاد کرده است.

اما خبرهای برخی از شایعه پراکن ها حاکی از این است که فقط آیفون ۱۷ پرو مکس داری رم ۱۲ گیگابایتی است و بقیه موارد رم ۸ گیگابایتی دارند. از سویی پرومکس دارای یک سیستم بروزرسانی شده خنک کننده است و در کنار آن از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته روی دستگاه بهره مند است.

آیفون ۱۷
iPhone 16 Pro (Image credit: Future / Lance Ulanoff)

در کنار تمام اخبار Kuo  اعلام کرده که مادربردی که اپل برای iphone 17 در نظر گرفته از تکنولوژی برتری برخوردار است که کوچک تر شده و این کمک کرده که بتوان باتری بزرگ تری را برای آن در نظر گرفت.

در نهایت گفته شده که اپل در زیر نمایشگر سنسورهای Face ID و Touch ID در نظر گرفته است اما این گزارش با قدرت زیادی ارائه نشده است.

آیا اخباری که در حال حاضر در مورد iphone 17 در اینجا گزارش شد به نظر شما ارتقای خوبی نسبت به آیفون ۱۶ گزارش می کند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

منبع کمکی: techradar

source

توسط elmikhabari.ir