لیدن در گذشته درباره تمایلش به بازگشت به بازی‌های کوتاه‌تر و نیاز به بازنگری در هزینه‌های فزاینده در سراسر صنعت صحبت کرده است. ون دایک از مدیر سابق پلی استیشن پرسید که آیا می‌توانیم در بازی‌های مستقل پناهگاه امنی پیدا کنیم و آیا می‌توان آن‌ها را به عنوان نور امیدی در زمینه اولویت دادن به خلاقیت نسبت به درآمدزایی دید یا خیر.

لیدن پاسخ داد: «فکر می‌کنم حق با شماست. می‌دانید، ما همین پدیده را در صنعت فیلم دیده‌ایم، درست است؟ ما به جایی رسیده‌ایم که همه چیز یا بلاک‌باستر است، مثل دنیای سینمایی مارول، یا نامزد جایزه ساندنس و سپس در مرکز، آن قطعه میانی، که قبلا فیلم‌هایی با بازی تام هنکس و مریل استریپ در ورمونت بودند… می‌توانستید آن فیلم را بسازید. مردم به سینما می‌رفتند تا آن را ببینند. اما آن فیلم‌ها و آن نوع محتوا جایی برای رفتن پیدا کردند. به نتفلیکس رفتند، به آمازون رفتند، به اپل پلاس رفتند، به تمام سرویس‌های استریمینگ مختلف، جایی برای رفتن داشتند.»

او افزود: «در کسب‌وکار بازی‌سازی شما Call of Duty دارید، Grand Theft Auto دارید، بازی‌های مستقل دارید. اما بعد آن قطعه میانی، آن لایه میانی که قبلا جایی بود که Interplay، Gremlin، Ocean، THQ، همه آن شرکت‌ها، پول خود را در می‌آوردند… آن قطعه میانی از بین رفته است. اگر می‌توانید AAA شوید، زنده می‌مانید، یا اگر در فضای مستقل کار جالبی انجام دهید، می‌توانید. اما AA از بین رفته است. فکر می‌کنم این تهدیدی برای اکوسیستم است. بنابراین من به دنبال چیزهای مستقل هستم… با ظهور فناوری‌هایی مانند آخرین نسخه آنریل انجین یا آنچه یونیتی می‌تواند به شما بدهد، فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم بگوییم که کیفیت استاندارد بازی‌های ویدیویی اکنون در مقایسه با ده سال پیش بسیار بالاست.»

او تأکید کرد که ابزارهای مدرن به بازی‌ها، سطح پایه‌ای از کیفیت داده‌اند که یک مزیت خالص است؛ برخلاف ده سال پیش که بازی‌های بد صرفا بازی‌های بسیار ناقص و پُر ایراد بودند.

لیدن در پایان گفت: «حالا اگر فقط بتوانیم کمی بیشتر علاقه، هیجان و توجه برای این بازی‌های با بودجه کمتر، اما فوق‌العاده خلاقانه و فوق‌العاده غیرمعمول به دست آوریم… دوست دارم بیشتر از این‌ها ببینم، زیرا اگر قرار است فقط به بلاک‌باسترها تکیه کنیم تا صنعت بازی‌های ویدیویی را جلو ببرند، فکر می‌کنم این حکم مرگ است.»

source

توسط elmikhabari.ir