دیجی کالا صبح امروز اعلام کرد که درگاه پرداخت این پلتفرم به اتهام فروش کالای قاچاق توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک بسته شده است.

دیجی‌کالا با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «در نهایت بهت و تاسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شده است.

این اتفاق که به صورت کارشناسی نشده و براساس اطلاعات اشتباه رخ داده به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است. در پی این درخواست مجوز اینماد دیجی کالا تعلیق و متعاقب آن با ارسال درخواست به شاپرک درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز بسته شده است.

برخوردهای این چنین با کسب و کارهای نوآور باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.

در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی تلگرامی و … به فروش میرسد برخورد این چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه میکنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیر رسمی بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.

اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی کالا مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهای‌شان را به سراسر کشور عرضه می‌کنند چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب و کارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به خطر می‌اندازد.

امیدواریم با تدبیر نهادهای ذی‌ربط این مشکل به زودی برطرف شده و دیجی کالا بتواند به سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان و فروشندگانش ادامه دهد.»

source

توسط elmikhabari.ir