آخرین کالبدشکافی وبسایت iFixit ممکن است به تأیید بسیاری از تردیدهای طرفداران واقعیت مجازی (VR) در مورد هدست جدید Quest 3S شرکت Meta کمک کند. این واقعیت که Quest 3S بیشتر شبیه به یک جانشین مستقیم برای Quest 2 است، با قابلیت تعویض برخی قطعات بین دو دستگاه، مشکوک به صرفه‌جویی بیش از حد از طرف سازنده (OEM) به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، به گفته شاهرام مختاری، مجری iFixit، با باز کردن هدست جدید VR، متوجه می‌شویم که Meta Quest 3S از داخل بیشتر شبیه به یک “Quest 2 Pro” است. گروه محبوب تعمیر دستگاه گزارش می‌دهد که مدل 3S دقیقاً از همان لنزهای فرنل، اسلایدرهای فاصله بین دو مردمک (IPD) و حتی پنل نمایشگر LCD مشابه مدل قبلی خود بهره می‌برد.

این یافته‌ها ممکن است به رویکرد کم‌کارانه اما صرفه‌جویانه‌ی Meta برای کسب درآمد بیشتر اشاره داشته باشد. از طرف دیگر، این موضوع همچنین به این معنی است که تعمیر Quest 3S با قطعات نجات‌یافته از یک Quest 2 بلااستفاده که گوشه‌ای افتاده است، امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین، مدل 3S تعدادی از ویژگی‌های ناخوشایند Quest 2 را کنار گذاشته است، از جمله سنسور مجاورت که به دلیل قرار گرفتن در معرض عرق صورت، در معرض خطر اتصال کوتاه و ذوب شدن پلاستیک اطراف آن قرار داشت. علاوه بر این، حضور سنسورهای ردیابی به‌روزرسانی‌شده، مادون قرمز و عبور نور رنگی در پشت صفحه‌ی جلویی جدید 3S، و همچنین ارتقای هدست به پلتفرم اسنپ‌دراگون XR2 نسل دوم تایید شده است. با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد که این مدل جدیدتر، گزینه‌ای معقول‌تر برای سرمایه‌گذاری حداقل 299 دلاری در حال حاضر باشد.

source

توسط elmikhabari.ir