با وجود اینکه توسعه‌دهنده Phantom Blade Zero، استودیوی چینی S-Game، سابقه چندانی در ساخت بازی‌های AAA برای کنسول ندارد، اما از زمان معرفی‌، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

تنها با یک نگاه اجمالی به آنچه تاکنون از این بازی اکشن نقش‌آفرینی نشان داده شده، می‌توانید دلیل هایپ آن را درک کنید. از دنیای بازی گرفته تا سبک مبارزه‌ای که وعده داده شده، موارد زیادی درباره این بازی وجود دارد که تاکنون توجه گیمرها را به خود جلب کرده است. در این مقاله به بررسی برخی از این جزئیات کلیدی می‌پردازیم.

یکی از مواردی که در Phantom Blade Zero بلافاصله جلب توجه می‌کند، دنیای بازی و زیبایی‌شناسی آن است. این بازی در دنیای Phantom روایت می‌شود که قبلاً نیز محل وقوع بازی موبایلی S-Game با نام Phantom Blade: Executioners بود. این جهان به‌عنوان نسخه‌ای جایگزین از دوران سلسله مینگ در چین با ترکیبی از استیم‌پانک و هنرهای رزمی طراحی شده است.

داستان Phantom Blade Zero

هر آنچه باید در مورد Phantom Blade Zero بدانید؛ دستپخت جدید چینی‌ها - گیمفا

در این عنوان، بازیکنان در نقش Soul، یک قاتل نخبه در خدمت سازمانی به نام Order، ظاهر می‌شوند که تنها هدفش حفظ تعادل بین خیر و شر است. در ابتدای بازی، Soul به شدت زخمی می‌شود و اگرچه با روش‌های اسرارآمیز نجات پیدا می‌کند، اما یک مشکل وجود دارد؛ این درمان فقط ۶۶ روز دوام خواهد داشت، به این معنی که او فقط ۶۶ روز برای پیدا کردن قاتل خود و انتقام‌گیری فرصت دارد.

کسانی که بازی Phantom Blade: Executioners را تجربه کرده‌اند، احتمالاً می‌توانند انتظار داشته باشند برخی از شخصیت‌های کلیدی به داستان بازگردند و نقشی در ادامه داستان Zero داشته باشند، زیرا داستان این بازی پس از Executioners اتفاق می‌افتد.

Phantom Blade Zero یک عنوان سولزلایک نیست

هر آنچه باید در مورد Phantom Blade Zero بدانید؛ دستپخت جدید چینی‌ها - گیمفا

زمانی که Phantom Blade Zero در سال گذشته معرفی شد، بسیاری تصور کردند با یک سولزلایک دیگر طرف هستیم یا حداقل شباهت‌های زیادی به آثار این زیر-ژانر دارد، اما این‌طور نیست. استودیوی S-Game به وضوح اعلام کرده است که اگرچه Phantom Blade Zero برخی از عناصر پایه‌ای سولزلایک را در خود دارد، اما در کل این بازی شباهت چندانی به بازی‌های این سبک نخواهد داشت. در عوض، به عنوان یک بازی اکشن شخصیت‌محور شناخته می‌شود که بیشتر به عناوینی مانند Metal Gear Rising: Revengeance ،Devil May Cry و امثال آن‌ها شباهت دارد.

سبک مبارزات

به جای سیستم مبارزاتی کند سولزلایک، Phantom Blade Zero مبارزاتی بسیار سریع‌تر و تهاجمی‌ خواهد داشت. کمبوی دکمه‌ها در حملات نقش بسیار مهمی دارند و انیمیشن‌ها و حرکات حمله اغلب اغراق‌آمیز، نمایشی و انفجاری هستند.

علاوه بر سلاح اصلی که یک شمشیر است، بازیکنان به مجموعه‌ای از سلاح‌های ثانویه دسترسی خواهند داشت. از سلاح‌های دور بُرد گرفته تا سلاح‌های سنگین؛ بنابراین به نظر می‌رسد که بازی در میدان نبرد دست بازیکنان را باز می‌گذارد.

دنیای Phantom Blade Zero

هر آنچه باید در مورد Phantom Blade Zero بدانید؛ دستپخت جدید چینی‌ها - گیمفا

Phantom Blade Zero توسط S-Game به عنوان یک بازی نیمه-جهان‌باز توصیف شده است، به این معنی که اغلب اوقات بازیکنان در نقشه‌هایی با اندازه متوسط و با آزادی نسبی به کاوش می‌پردازند. مکانیک‌های پارکور هم قرار است در این بازی نقشی مهم ایفا کنند که با توجه به طراحی خوب محیط‌ها، جابه‌جایی در نقاط مختلف نقشه را لذت‌بخش خواهد کرد. طبق گفته توسعه‌دهنده، بازیکنان می‌توانند انتظار مناطق متنوعی را داشته باشند، بنابراین امیدواریم که محیط‌ها در طول مدت تجربه بازی جذاب باقی بمانند.

مدت زمان گیم‌پلی

اغلب توسعه‌دهندگان در تلاش هستند تا مدت زمان مناسبی را برای بازی خود در نظر بگیرند. S-Game اعلام کرده است که این اثر اکشن تقریباً ۳۰ الی ۴۰ ساعت به طول خواهد انجامید. همچنین، پس از اتمام داستان بازی، فعالیت‌های جانبی متعددی برای انجام وجود خواهند داشت. علاوه بر پایان‌های متعدد، بازی شامل تعداد زیادی از ماموریت‌های فرعی، باس‌‌فایت‌های مخفی و محتویات دیگر نیز خواهد شد. به طور کلی، به نظر می‌رسد که بازی دارای محتوای کافی است تا شما را برای مدت طولانی مشغول نگه دارد.

بخش چند‌نفره

هر آنچه باید در مورد Phantom Blade Zero بدانید؛ دستپخت جدید چینی‌ها - گیمفا

Phantom Blade Zero در اصل به عنوان یک بازی تک‌نفره معرفی شده است اما تجربه‌ای کاملاً انفرادی نخواهد بود. S-Game تایید کرده که بازی شامل دانجن‌های چندنفره خواهد شد. این که دقیقاً دانجن‌ها چگونه عمل خواهند کرد و فقط شامل کوآپ است یا PvP هنوز مشخص نیست، اما ما می‌دانیم که Phantom Blade Zero قرار نیست یک تجربه کاملاً تک‌نفره باشد.

خرید درون برنامه‌ای

معمولاً بازی‌هایی که بخش چندنفره دارند با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای همراه هستند، پس آیا باید در Phantom Blade Zero نیز منتظر آن‌ها باشیم؟ خوشبختانه جواب منفی است. S-Game اعلام کرد که هیچ پرداخت درون‌برنامه‌ای در بازی وجود نخواهد داشت، به این معنی که تمامی تجهیزات، آیتم‌های تزئینی، آپگریدها و موارد دیگر از طریق گیم‌پلی باز می‌شوند.

موتور بازی‌سازی و جزئیات فنی

هر آنچه باید در مورد Phantom Blade Zero بدانید؛ دستپخت جدید چینی‌ها - گیمفا

Phantom Blade Zero با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ ساخته می‌شود. اگرچه این به تنهایی تضمینی برای ارائه یک شاهکار بصری نیست؛ اما با توجه به آنچه تاکنون دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهنده در استفاده از ابزارهای این موتور عملکرد خوبی داشته است. در بحث جزئیات فنی، تیم S-Game گیمرها را تحت تاثیر قرار داد.

تایید شده است که بازی در هر دو نسخه پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی از رهگیری پرتو (Ray Tracing) سخت‌افزاری استفاده خواهد کرد. همچنین نسخه پلی استیشن ۵ در زمان عرضه دو حالت گرافیکی خواهد داشت، یکی با هدف رزولوشن ۲K و ۶۰ فریم در ثانیه، و دیگری با هدف رزولوشن ۴K و ۳۰ فریم در ثانیه. سازندگان می‌گویند که همچنان در تلاش هستند تا هدف ۴K و ۶۰ فریم در ثانیه یا حداقل ۴۰ تا ۴۵ فریم را محقق کنند، بنابراین هنوز همه چیز قطعی نشده است.

تاریخ عرضه Phantom Blade Zero

هنوز تاریخ انتشار این بازی مشخص نیست اما هر زمانی که عرضه شود، تنها روی پلی استیشن ۵ و PC در دسترس خواهد بود. این که آیا طرفداران ایکس باکس نیز می‌توانند این بازی را در آینده‌ای دور یا نزدیک تجربه کنند هنوز معلوم نیست.

source

توسط elmikhabari.ir